The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 13]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Jup, dat is mijn punt:
    Al ben jij level 14 en hebt vooral gelevelt in mercantile, athletics, armorer, hand2hand en speechcraft wordt het lastig. Vandaar ook dat Umbra het lastigst is als je net uit de Sewers komt als lvl1, want ze is toch lvl 50.

2. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Was ook bedoeld als een makkelijke uitleg/aanvulling van jouw verhaal. :9

Je moet toch wat als je in de wachtlijn wordt gezet voor een simpele afspraak.

Laatst bewerkt: 7 mrt 2011
  3. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    :mad:

Maargoed, Umbra is dus een vast level tegenover het "normale" leveling systeem van Oblivion? Dat klinkt best wel raar, zegmaar, 1 uitzondering op de regel?

4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Nee veel NPC's hebben een vast level. Monsters en ander tuig zijn leveled.
    Of er zijn NPC's die leveled zijn maar wel een minimum level hebben (bv 10).

5. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Aah okee, thx voor de uitleg :)
    Welke guild is trouwens het handigst om als eerste te doen?
    Ik denk ivm eruit getrapt worden de Thieves Guild/Dark Brotherhood toch?

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Je word nergens uitgetrapt. En als dat wel gebeurd gelijk je Autosave herladen.

Volgorde maakt vrij weinig uit. Ik heb de leukste als laatst bewaard. Eerst Arena, toen Fighters, toen Mage, DB en uiteindelijk Thieves.

7. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Neem het lijstje van Tyrant. Een waarschuwing: De Mages Guild wil je echt niet uitgetrapt worden. 8)

8. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    We gaan alle guilds toch niet proberen te doen met de zelfde guild hopelijk? Lekker nuttig. Gelukkig kan dat niet meer zo makkelijk in Skyrim. Makkelijkste guild is de Mageguild. Je bent in principe alleen een knecht dat berichten ontvangt/doorgeeft en andere klusjes doet.

@Grub:
    Waarom vraag je dit? Je had Oblivion toch al een tijdje? Of ben je nu eindelijk niet bang meer voor Oblivion? :+

Laatst bewerkt: 8 mrt 2011
  9. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Hmm okay thanks dan :)
    @ AVHAHA: nee, wilde alleen weten wat handig was, misschien ga ik het alsnog wel heel anders doen...
    En hee, je weet het nog :+ Nee, niet echt meer, maar wil me nog wel eens doodschrikken als ik opeens van achter word aangevallen door een zombie :F:

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Een voorbeeld waarom je niet uit de Mages Guild gekickt wil worden. Had ooit een keer de verhaallijn uitgespeeld en begon na de andere guilds aan de Mages Guild. Op een gegeven moment doodde ik een lid van de Mages Guild. Kick dus. Ik kon 20 van een bepaalde plant gaan zoeken en 20 Deadra hearts. Toen ik dat dus voor de eerste keer moest doen heb ik er weken over gedaan om het te verzamelen.

De truuc is echter goud en je tijd verdoen met wachten tot de winkels in Market District hun spullen weer aanvullen. Specifiek de Gilded Carafe en die Ingredient shop aan de andere kant van het district. Winkels krijgen elke drie dagen een nieuwe voorraad. Met een beetje geluk heb je na twee weken wachten in de game alles binnen om weer de Mages Guild in te mogen.

Misschien niet helemaal eerlijk, maar dan moet je ervoor zorgen dat je Oblivon Gates open laat en de verhaallijn niet uitspeelt. Deadra warriors droppen namelijk standaard die dingen. Degene die je overhoud kun je voor 50G per stuk verkopen. Overigens weet ik niet welke plant je dan nog precies moet zoeken.

Naast dat verschilt per level het soort straf ook, daar ben ik ook achter gekomen. Ik denk althans dat het per level gaat, aangezien ik al een aantal keren troep heb moeten zoeken; op verschillende manieren.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik heb er 20 min. over gedaan. :cool:

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Als je gewoon een beetje al je stuff in je huizen knalt heb je nergens last van. Kick uit een guild? geen probleem alles had ik wel. Net zoals tijdens die quest toen ik een vampier was. Ook in Fallout 3 geen last gehad met die Nuka challenge. Alles pik ik op en alles bewaar ik. :+

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Even snel vraagje: welk Daedra artifact hebben jullie opgeoffert in de Main Quest?
    Mace of Bolag?

Ik vind alle items echt vet :D.

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Azura. ;)

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Echt?!

Dat was juist 1 van de dingen die ik ABSOLUUT niet kwijt wil.. Superhandig, zo'n refillable Soul Gem! Aangezien al mijn wapens enchanted zijn...

16. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Speel het spel voor het eerst serieus, gebruikte altijd cheats op PC, uber saai dus. Maar nu op de 360 zodat ik dat niet weer doe, en nu kan ik voor achievs gaan.

Waar ik nog niks van weet is alchemy en je wapen enchanten hoe doe je dat? :+

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ja. ;)

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Niet echt verstandig...

It is highly recommended that you do NOT give up Azura's Star; this item is much too useful to lose. It is essentially a reusable Grand Soul Gem, and it becomes particularly valuable as you start to rely on enchanted weapons later in the game. Even if you have never used the Soul Trap spell, it's worth keeping the Star for later. It will become extraordinarily useful. Replaceable by Grand Soul Gems, up to the point where the supply of those or the player's patience runs out.

Magic weapons zijn juist het tofste in de game!
    Ik ben voor deze gegaan:

Mace of Molag Bal: The Absorb Strength enchantment on the mace has no duration, making it wholly ineffective, and the low number of charges of Absorb Magicka make this a relatively poor weapon for actual use, even for a skilled Blunt Weapons user. A Daedric Mace does 1 less damage and the relevant Ascendent Sigil Stone absorbs ten times as much Magicka.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2011
  19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Vertrouw me er maar op dat ik die voor mijn plezier niet nodig heb. ;) Naast dat vond ik het ook de makkelijkste op te krijgen, aangezien de prijs in de buurt van de Shrine zelf is, in het zich van de followers van Azura.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Maar gebruik je geen enchanted weapons dan? Ik neem aan dat afhankelijk zijn van soulgems ook niet echt handig is 8).

Ik ga nu wel eerst ff alle Daedric Quests doen.. Jammer dat je Umbra ooit moet inleveren wil je dat skillboek hebben :'-(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina