[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

yep, dat is zeker waar. Maaaaar...hoe tof ik ME2 ook vond, ik mistte echt die diepgang uit ME1, en ik hoop echt dat Bioware hun belofte waar maakt dat de echte RPG elementen wel weer in ME3 zullen zitten. Ik mistte dat absoluut in ME2.

2. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Welke diepgang?

Ik weet niet of je de officiële forum leest maar daar is het bijna alleen maar gezeik. :+

Laatst bewerkt: 8 mrt 2011
  3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik miste dat totaal niet in ME2, die gestroomlijnde inventory past er perfect bij. Ik zou het jammer vinden als dat in bijv Elder scrolls zou gebeuren maar in zo'n hybride RPG/Adventure/Shooter als ME2 past het perfect wat mij betreft.

Ik had genoeg aan het role-playen in de dialogen en miste het micro-managen totaal niet. Hield de vaart er juist lekker in

4. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Heb er nu 4 uur opzitten, speelt lekker weg zeg, heerlijke game!

5. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Product ervaringen? Mensen hebben moeite met verandering... gamers dus ook.

Zolang de kwaliteit maar hoog is maak ik mij minder druk om het feit dat deze opvolger als een minder "hardcore" RPG wordt betiteld, wat dat ook mag voorstellen. Wil ik veel stats en turn based combat, dan grijp ik wel naar een JRPG.

(Al was de nieuwe FF nou niet echt een lichtend voorbeeld daarvan.)

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Alsof veel stats een trait is van jRPG's :confused: Westerse RPG's hebben altijd gedraaid om stats en skills en het bouwen van je character. Hoe minder er daarvan aanwezig is in een game, maakt het imho ook minder een RPG.
    Veel verhaal en keuzes horen zeker ook bij een RPG, maar zonder bovenstaande heb je dan al snel meer een adventure... Wat niet gelijk betekent dat het een slechte game is...

2c :b:

7. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Mja, niet echt diepgang persé. Maar je had meer te zeggen over de shit die je bij je droeg en ook van je teammates. Qua wapens vooral dan. Maar ik had ook het idee dat de keuzes in de gesprekken beperkter of simpeler gemaakt waren. De echte RPG elementen mistten gewoon in ME2 waardoor het eigenlijk meer een Third person shooter was met een klein beetje RPG.

8. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Nog niet zo heel lang geleden dacht ik daar ook zo over. Dus stats definieren een RPG? Dat is net zoiets als een game met veel (random) loot een RPG betitelen. Omdat we gewend zijn geraakt deze elementen zoveel in het RPG speltype te vinden, trekken we de conclusie dat dit het genre definieert. Het is IMHO alleen maar een element van dit speltype. Een belangrijk element misschien, maar meer ook niet.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2011
  9. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Naja, net zoals Delphiki miste ik dit ook niet in ME2. Ik begrijp dat sommige mensen loot etc. belangrijk vinden in een RPG, maar voor mij draait een RPG (vooral die van Bioware) om het verhaal met keuzes. Ik merk ook altijd dat ik met een hoop nutteloze junk (zoals wapens zonder bonusstats) zit die toch gelijk verkocht wordt.

Verder kan ik me de characters in ME2 totaal niet met standaard armor voorstellen. Hun unieke armor past perfect bij ze, maar dat vind ik.

Ja, het zijn vooral de mensen in Amerika of de pirates. De meningen lopen erg uiteen (ook bij de reviewers) over alles.
    Als het spel trouwens meer op DA:eek: leek zou BW kritiek krijgen dat ze niet innovatief zijn. :+

Maar ik kijk er nog steeds enorm naar uit - het verhaal met keuzes, de characters en de humor zullen voor mij al voldoende zijn.

10. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Net een review gelezen en die ga ik zeker met een korreltje zout nemen en zelf gaan proeven hoe het spel uit eindelijk is voor mij. Ik heb echt genoten van Deel 1 en dat zou ik zeker met deel 2 doen. Als de characters maar leuk zijn en het verhaal goed is (Zo als bij deel 1) dan is het voor mij prima.

Nog 2 dagen en het is zo ver !_O_

11. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ik hoop alleen dat het niet na een tijdje vervelend begint te worden dat je alleen maar in hetzelfde stadje ronddwarrelt, een van de sterke punten DAO vond ik juist die verschillende omgevingen enzo. Maar ja...it is what it is. Misschien stoor je je er uiteindelijk helemaal niet aan.

De demo vond ik hardstikke vet, ik genoot van de vernieuwde combat en verder vond ik alles er goed genoeg uit zien. All i need nu is een goed verhaal, pakkende scenes, vette battles, goeie gesprekken en een goeie sfeer. Volgens mij zit dat er allemaal in....en das meeeeer dan goed genoeg als je het mij vraagt.

12. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Morgen deze game even halen. Eerst nog even een keer naar True Grit. Laatste voorstelling en daarna de game kopen. :thumbs:

13. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Vertel hier wat je ervan vindt, ben benieuwd namelijk. :p ;)

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    dubbelpost

Laatst bewerkt: 9 mrt 2011
  15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik denk dat anderen mij voor zijn. Eerst nog naar True Grit en die begint om 13:45 hier. Daarna de game kopen en ik moet nog ergens anders iets ophalen. Bovendien wil ik ook uitslapen en mag ik morgen fijn mijn kamer opruimen. :+

16. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Na paar uurtjes spelen,..

tis dragon age met vrij dik mass effect saus er overheen.
    Ik vind het wel goede keus!!!

Vanavond weer verder spelen ....... \o/

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    iemand die een vergelijking wil trekken met deel 1. Twijfel een beetje of ik eerst die nog ga uitspelen of over een half jaartje gewoon deze koop

18. Seh

Seh Guest

Heb je deze nog niet gespeeld? Dan zou ik deel 1 sowieso spelen, heb zelf deeltje 2 nog niet. Maar als je van games als deze houd, is deel 1 echt aan te raden. :thumbs:

19. Vato G

Vato G Ben Howard

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mijn gevoel gaat het succes van deze game toch grotendeels afhangen van het verhaal en dan vooral van de morele keuzes die je moet maken. (zoals in deel 1)

20. SusPenZz

SusPenZz Veldhuis tot me dood

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee of ie vandaag al te krijgen is ? (in Utrecht?)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina