The Elder Scrolls V: Skyrim [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jimbo NL

Jimbo NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind ik ook. Ik ben sinds een aantal maanden bezig met Oblivion en vindt het echt geweldig! Maar ik irriteer me behoorlijk aan al die Oblivion gates in de wereld.

Van wat ik heb begrepen uit de preview van Gamekings, komen deze gates niet (of nauwlijks) meer voor in Skyrim.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.770
    Kan je na gaan dat er 60 waren in de game. Kan je na gaan dat je 10x dezelfde moest doen en dan nog niet eens die andere vijf soorten meegerekend.

Had vooral een hekel aan die ene waarbij je eerst een brug tussen twee torens moest maken, voordat je via diezelfde brug naar de hoofdtoren met de Sigil Stone kon. Teveel traps, aaargh. 8)

3. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    918
    Ik vond alle gates verschrikkelijk. Dat is ook de belangrijkste reden waarom ik Morrowind beter vind. De main storyline is gewoon veel interessanter bij Morrowind.

Ik heb bij Oblivion ook nooit de main story echt uitgespeeld....

4. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Van mij mogen ze Skyrim lekker ingewikkeld maken (lekker niet al té "casual" hahaha) ...
    Nee, serieus, met ingewikkeld bedoel ik vooral:
    de gamer véél mogelijkheden geven (in de vorm van opties in het main menu zo je wil) en dus er véél instoppen dat de gamer de keuze heeft deze opties te benutten of niet, naar eigen smaak !! Dit kan een héél breed gamerspubliek aanspreken !
    Voorbeelden: questmarkers on/off, teleporter systemen die je al of niet kan gebruiken, stemgeluiden on/off (van je hero), enz enz ... Hoe méér mogelijke opties, hoe beter ieder de game naar zijn/haar smaak kan instellen :) ...

Laatst bewerkt: 8 mrt 2011
  5. Jimbo NL

Jimbo NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die diepgang / mogelijkheden van Oblivion precies goed! Mag van mij in een vergelijkbare manier in Skyrim terug te vinden zijn.

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Elke gate was kut. Lompe main quest ook.
    Moet er toch maar aan beginnen. Het is net wat meer onrealistisch dan Ayleid Ruins en daarom vind ik het niet leuk.

7. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Als je alles overslaat, ook zonder guide in mijn geval, 5,5 uur en dat is de main gedaan van begin tot eind gedaan. Maximaal 3 gates. ;)

Hou er wel rekening mee dat ik bij bovenstaande geen pauzetijd heb meegerekend. De game neemt namelijk de tijd dat je het spel op pauze hebt staan ook als gameplay tijd mee. Al een een discussie over gehad, maar het hoort natuurlijk niet zo.

8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    5,5? Daaaamn..das wel erg kort. Ik heb het niet bijgehouden, mijn eerste 100+ uur gingen in sq's zitten en pas later even door de main quest gegaan. Hopelijk is de main quest langer in Skyrim.

9. Jimbo NL

Jimbo NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar is die 5,5 uur inclusief fast travel? Ik fast travel bijna nooit.

Laatst bewerkt: 8 mrt 2011
  10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Ja tuurlijk, maar na een letterlijk een paar honderd uur lopen en paardrijden heb je het wel gezien hoor. Zeker ook als je nog tig grotten moet doen voor side quests.

Gelukkig gaan ze dit in Skyrim flink beperken. Beste grot vond ik nog altijd de DLC Mehrunes Razor. Niet qua loot, maar qua vormgeving. Hij is alleen bugged na het uitspelen.

11. Obscure Thing

Obscure Thing Active Member

Leuk Bevonden:
    142
    fast-travvel is echt wel handig. Ik ga toch echt niet elke weg die ik al 30 keer genomen heb weer nemen.

12. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Oblivion nooit uitgespeeld. De eentonigheid van de grotten en dungeons waren niet te doen en die gates waren helemaal drama. Leukste momenten had ik als ik buiten wat rondliep, beetje kruiden plukken enzo 8)

13. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.734
    En dat haat ik dus aan Oblivion. Alles speelt zich in eentonige grotten af, terwijl er buiten een mooie grote wereld is. 8)

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.770
    Een kutkruid sloeg ik op het laatst altijd over. Het maakte ook zo'n irritant geluid. Ik durf de naam niet eens te noemen. Verdomde kleredingen.

15. Seh

Seh Guest

Wait, wut ?

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Alchemy is awesome!

17. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Yellow heeft het vast over Nirnroot, dat was echt dom inderdaad.

18. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja haha, iedere keer wanneer ik een stad bezoek ga ik ff langs de achemist om verse ingrediënten te halen. Voor iedere situatie had ik wel een potion. :cool:

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.615
    Echte alchemisten plukken zelf! :cool:

20. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Wat haat ik het wachten toch op toffe nieuwe games :emo:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.