[XOne] Dragon Age 2

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 8 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dan zet je m op Nightmare... dan kom je niet weg met hack en slashen en zul je voortduren tactisch te werk moeten gaan en voortdurend moeten pauzeren om je party te positioneren.

Maar nee, deel 1 is minder hack en slash dan deel 2

2. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

En hoe zit het met de bevolking? In de videos die ik gezien heb van Kirkwall zag ik geen ziel rondlopen, hoe zit dat precies? Want in DAO was het druk genoeg in gebieden als Lothering..euh...Redcliffe..etc.

3. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    misschien heb je het in de nacht gezien? je kan togglen, day or night..

4. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Hmmm nee volgens mij was het overdag toen. Maar het is dus geen automatische day/night cycle?

5. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    volgens mij niet. je kan switchen wanneer je wilt

6. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Bedoel je door te rusten?

Game is vandaag verzonden. Morgen ga ik genieten. :)

7. UpInSmoke0611

Leuk Bevonden:
    1.176
    nee, je kan het op de map dag en nacht maken wanneer je wilt

8. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ik weet niet of het jullie iets interesseert (mij niet, want ik speel op de pc), maar de reden dat er geen auto-attack in de console-versie zit:

9. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Is Dragon Age 2 interessant als je deel 1 niet hebt gespeeld? Ben gek op RPG's, maar kwam totaal niet door het eerste uur heen van deel 1. Zal ik het qua verhaal kunnen volgen als ik 1 niet heb gespeeld? :)

10. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ja, want het verhaal heeft weinig te maken met die van deel 1. Het enige wat je eventueel zult missen zijn verwijzingen/cameo's van deel 1. Er komen dus wel bepaalde dingen terug, maar het is allemaal niet noodzakelijk om het verhaal te begrijpen.

De combat is gestroomlijnder geworden, maar nog wel met de mogelijk om tactisch te spelen.

Inventory is vooral voor jezelf en minder voor je party (ME2 stijl) - als je persé 100 verschillende items met elkaar wil vergelijken zul je een andere RPG moeten gaan spelen.

:)

11. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Interessant, maar ik hoop niet dat men de bug eruit gaan halen. Vindt het wel lekker zo om op een knop te drukken, om een mep uit te delen.

Ik ga straks ook aan de slag en laat het weten wat ik er van vind. \o/

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik mis het nu ook nog niet maar ik weet niet of dat na 20 uur nog zo is. En voor een eventuele moeilijkere 2e playthough zou ik het er wel bij willen hebben zodat ik wat meer met de tactiek bezig kan zijn.

maar goed, dit lijkt me nou typisch iets wat wel via een patch op te lossen is.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
  13. ryan23

ryan23 Spartan23R

Leuk Bevonden:
    1
    Verwachte helemaal niets van deze game, maar ben erg onder de indruk van de demo. imo is het Mass Effect 2 in een andere setting :+
    Wordt zeker een aankoop :cool:

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    OMG. Deze game is echt beter dan deel I en qua omgevingen etc ook mooier.
    Vannacht tot half drie zitten spelen. _O_

15. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Even vraagje he, kregen jullie die flyer erbij met info over "Mass Effect 2 , the arrival" ofzo?

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Nee, niet gezien

17. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Hmmzzz..zal wel alleen voor de USA exemplaren gelden i guess.

18. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Held! _O_

19. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Ik wel in ieder geval (it's the most epic flyer ever created).

20. WizzNL

WizzNL Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Je kan op je map switchen tussen Kirkwall dag en nacht en nog een 3e optie maar dat zie je zelf wel. Is me nog niet opgevallen of de game ook automatisch wisselt tussen dag en nacht of dat dat alleen manuel gaat via map.

Ik moet zeggen dat ik de gameplay tot nu toe beter vind als in deeltje 1, ik heb het gevoel veel meer betrokken te zijn bij de gevechten. De auto-attack mag van mij ook achterwege blijven, wellicht handig als je nog gewend moet raken aan de menuutjes/tactics maar voor rest mis ik auto-attack niet. Mensen die denken dat het enkel buttonbashen is hebben het trouwens mis, vanaf normal of hoger win je de moeilijkere gevechten echt niet met alleen buttonbashen. Op normal heb je toch enige taktiek nodig om een grotere tegenstander neer te krijgen.

Enigste minpuntje wat ik kan bedenken is dat party members een niet al te geweldige AI hebben, maar dat was in deel 1 ook al. Ik kan bv niet mijn healer laten healen zonder zelf in te grijpen, als je je healer af en toe niet zelf bestuurt dan ben je gewoon te laat met healen.

Het feit dat de game zich grotendeels afspeelt in Kirkwall ervaar ik tot nu toe ook niet echt als vevelend. Er is genoeg variatie, het verhaal is interessant tot nu toe en er zijn weer genoeg questen.

Al met al gewoon weer een topgame, ondanks enkele mindere reviews, en als je deel 1 tof vond dan is deeltje 2 zeker de aanschaf waard.

Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina