Je kan op je map switchen tussen Kirkwall dag en nacht en nog een 3e optie maar dat zie je zelf wel. Is me nog niet opgevallen of de game ook automatisch wisselt tussen dag en nacht of dat dat alleen manuel gaat via map.
Ik moet zeggen dat ik de gameplay tot nu toe beter vind als in deeltje 1, ik heb het gevoel veel meer betrokken te zijn bij de gevechten. De auto-attack mag van mij ook achterwege blijven, wellicht handig als je nog gewend moet raken aan de menuutjes/tactics maar voor rest mis ik auto-attack niet. Mensen die denken dat het enkel buttonbashen is hebben het trouwens mis, vanaf normal of hoger win je de moeilijkere gevechten echt niet met alleen buttonbashen. Op normal heb je toch enige taktiek nodig om een grotere tegenstander neer te krijgen.
Enigste minpuntje wat ik kan bedenken is dat party members een niet al te geweldige AI hebben, maar dat was in deel 1 ook al. Ik kan bv niet mijn healer laten healen zonder zelf in te grijpen, als je je healer af en toe niet zelf bestuurt dan ben je gewoon te laat met healen.
Het feit dat de game zich grotendeels afspeelt in Kirkwall ervaar ik tot nu toe ook niet echt als vevelend. Er is genoeg variatie, het verhaal is interessant tot nu toe en er zijn weer genoeg questen.
Al met al gewoon weer een topgame, ondanks enkele mindere reviews, en als je deel 1 tof vond dan is deeltje 2 zeker de aanschaf waard.
Laatst bewerkt: 10 mrt 2011