Alistair is het type poppetje dat zorgt dat alle vijanden hem aanvallen en niet de andere squad members. Het is jouw taak om hem te ondersteunen(weet niet welke class jij bent). Zorg dan ook dat wanneer Alistair een level omhoog gaat je zijn punten in Strenght en Health zet.
Ik wil ook weer een playthrough doen voordat ik aan Dragon Age 2 begin straks.. Denk dat ik voor een Dwarf Rogue ga. Maar het probleem is dat ik nog zoveel andere RPG's heb liggen die ik wil spelen. Pokémon White, Divinity 2, Two Worlds 2.. En dan wacht FIFA ook nog elke dag op mij om weer eens gespeeld te worden. Keuzes, keuzes.
Ik heb de game na een tijdje weer opgepakt. Ik heb nu de quest: Flemeth's Grimoire [SPOILER1]Morrigan vind dat Flemeth moet sterven. Nu heb ik begrepen dat je Flemeth kunt doden maar ook kunt laten leven. Heeft dit nog invloed op de items die je krijgt voor deze quest en maakt het voor het verhaal nog uit of Flemeth blijft leven of niet?[/SPOILER1]
[SPOILER1]In principe niet, als je persuade skill hoog genoeg is kan je liegen tegenover Morrigan dat je Flemeth vermoord hebt. Flemeth had wel wat aardige items op haar, dus als je sowieso gaat liegen tegen Morrigan kan je haar beter net zo goed verslaan. Als je dat lukt.. Ze was flink pittig wat ik me herinner. Verder heeft het geen invloed op het verhaal[/SPOILER1]
Het onmogelijke is gebeurd. Ik heb deze game uitgespeeld. Eerste keer en een bitchgevecht aan het eind. Had alleen Morrigan en Alistair nog en wat dwergen om me te helpen. Net gehaald. Heb ik tenminste een import save voor deel II, ook al was ik daar ook al mee bezig.
Welke DLC zijn de moeite in dit spel? Awakenings heb ik, de rest niet. Ook niet die DLC die een tijdje gratis was, omdat ik een promo heb van Origins.
awakening + witchhunt zijn story related. de andere zijn stand-alones maar ik vond ze allemaal wel vet
Ik lees op de Dragon Age Wiki dat de DLC's maar ongeveer twee uur speeltijd te bieden hebben. Klopt dat? Dat vind ik wel heel erg mager. Ik denk dat ik dan alleen maar voor Witch Hunt ga, want dat lijkt me qua verhaal nog wel boeiend.
Ze zijn wel allemaal kort & simpel, zou er alleen geld aan besteden als je echt supergraag verder wilt, anders lekker wachten tot ze weer in de aanbieding zijn ofzo..
Hm, dan wacht ik daar wel op. Nu richt ik me op Dragon Age 2, dan ga ik weer verder met mijn nieuwste save van Origins. Speel het nu heel serieus en probeer écht een sterke Party te maken. Daarna Awakenings eens extra goed bekijken.
Aanrader: Ultimate Edition bij Nedgame voor 47,50 inclusief verzending. Heb ik hem ook vandaan. Alle DLC zit erin plus nog een paar pakketjes leuke items.
Die bovendien bij Zavvi gewoon 20 euro is hoor. Laatste tijd niet zoveel gespeeld, ben nu net uit de Fade in die Tower of the Circle of Magi. Best wel kut maar die shapeshifting heeft me wel gered. Die geest was baas.
Ik ben net begonnen aan Origins, met een Dwarf Noble(Dwarfs zijn awesome; Gimbly!) En ik vind de WoW-vechtstijl niet echt chill. Het trekt me niet zo. Vind het 'eigen' zijn van je personage (zelf de vecht-moves doen) zoals in DA2 veel beter. Maar dat is mijn mening. Heb ook Awekenings hier liggen, en The Stone Prisoner DLC gratis. Ik ga het verhaal helemaal spelen, maar eigenlijk alleen zodat ik DA2 meer snap, en om de bosses En eigenlijk ook omdat ik gewoon heel nieuwsgierig ben...