[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Ik hou erg van animatiefilms , maar die film is me toch echt iets té kinderachtig.
     
  2. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Apocalypse Now (redux versie)

    Blijft toch een bizarre film. Sommige mensen noemen het de beste Vietnam film.
    Maar daar ben ik het totaal niet mee eens eigenlijk. Want het is eigenlijk geen oorlogs film.
    En de film zit vol met onrealistische scenes als je het een oorlogs film vind.

    Imo is het een psychologische thriller. Een film die je door verschlllende emoties voert.
    Van humor tot aan absurditeit waardoor je soms denkt dat je net een jointje teveel gerookt hebt. Vind persoonlijk die rivier en de reis erop een mooie metafoor van die emoties die je aan het volgen bent. Film eindigt ook redelijk open wat ik altijd zeer prettig vind. Omdat je de hele film al zelf een invulling aan het geven bent over wat er gebeurd en je het bij het einde ook kan doen.

    Imo die hele Kilgore gedeelte laat precies zijn wat de film is. In dat gedeelte komt echt alles aan te pas. Humor, overdreven actie, stereotypes, geweldige quotes en genoeg wtf momenten die de rest van de film weer terugkomen.

    Een ware klassieker voor me die niet vaak genoeg kan zien.



    10/10
     
  3. planckie

    planckie Morcion

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    0
    Salt

    Een typische 'post-Koude Oorlog-spionagefilm' dacht ik voor het bekijken. Was dat even mis. Heerlijke film! Vond het vooral cool dat je eens de Russian Side te zien krijgt & daar ook sympathie voor hebt, ook al zijn dat de 'Bad Guys' (even bad zoals de Amerikanen, maar toch :+)

    8/10, 1punt extra voor A. Jolie die toch een lekker wijf blijft (behalve als ze verkleed is als een dude :9)
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.488
    Leuk Bevonden:
    5.091
    Saving Private Ryan, wat een geweldige film is het toch. Een van de beste qua oorlogsfilms. 10/10
     
  5. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Zo, net Death Race 2 afgekeken.

    Echt totaal nieuwe set-up (Death Race 1). Weinig verhaal overigens maar veel knallen, vechten en vrouwen! Erg leuke film.
    Het einde had ik echt zo'n 'mwaahhh' gevoel!

    En toenet The Tourist even gekeken. Ben nu volgens mij op de helft maar viel bijna in slaap. Weet nu niet of het aan de film lag of aan het tijdstip maar de film is ontzettend traag en Angelina Jolie speelt echt een zwaar gaar wijf :confused:

    En vandeweek trouwens ook Despicable Me gekeken. Super vet:D!
     
    Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
  6. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    [​IMG]

    Nog best een boel, misschien nog wat gemist maar ik denk dat dit wel redelijk klopt.
     
  7. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Veel werk = geen bier = op de zaterdagavond films kijken. Vandaar:

    Lila Dit Ça (Ziad Doueiri, 2004)

    [​IMG]

    Een klein verhaal dat zich afspeelt in Frankrijk over een Noord-Afrikaanse jongen (Chimo) en zijn (oogstrelend mooie) buurmeisje (Lila). De twee zien elkaar duidelijk zitten, maar hij durft niet echt, en zij speelt meer met z'n gevoelens dan dat ze er daadwerkelijk gebruik van maakt. Op de achtergrond speelt het nijpende conflict met de jaloerse vrienden van Chimo, die steeds meer de culturele verschillen uitbuiten en haar afdoen als een hoer, terwijl ze tegelijkertijd willen dat Chimo haar met hen 'deelt'. Dat kan niet goed gaan.

    Aardige film die zoals gezegd heel klein is van opzet, wat Lila Dit Ça eigenlijk z'n charme geeft. Dat, en de grandioze schoonheid van Vahina Giocante (Lila). Typisch zo'n film die de nostalgie van prille jeugd- en vakantieliefdes weer de waan van de dag maakt. Klein, maar best wel fijn.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tron Legacy

    Awesome! :cool: Gewoon een heel dikke film. Dat is zo'n woord dat ik nooit gebruik, maar het past echt perfect bij deze film. Audiovisueel is het echt fantastisch, wat een geluid en wat een muziek. De effects en beeldbewerking zijn echt fantastisch, heerlijk gewoon. Ik heb in dit topic een aantal posts gelezen over slecht acteerwerk, dit vind ik helemaal niet het geval. Natuurlijk vind ik ook niet dat dit fantastisch geacteerd is, maar eigenlijk had elk personage wel iets dat het in mijn ogen interessant maakt. Uiteindelijk zijn het allemaal vrij vlakke personages, maar het wordt met overtuiging gebracht. En ik kon me ook wel identificeren met Sam, Kevin en CLU. Als je de film puur beoordeelt op verhaal en acteerwerk, dan is het Tron Legacy niet echt bijzonder. Maar deze film is veel meer door de fantastische afwerking. Het is een echte bioscoopbeleving. Super! 8/10
    PS: Ik heb de soundtrack op CD gekocht en het is gewoon ziek.

    [​IMG]

    The Tourist

    Met m'n vriendin gezien. Meh. Wat een vreselijke suffe personages spelen Depp en Jolie! Ongelooflijk. Daarnaast is het verhaal suf, het einde is echt vreselijk. De film is niet spannend. De film is nergens diepgaand, wat op zich niet erg is als er iets ter compensatie was, maar ook dat is niet het geval. Sommige mensen vinden Transformers leuk door Megan Fox, maar om The Tourist nou leuk te vinden door Angelina Jolie... nee. Ze ziet er vreselijk uit. 4/10
    PS: M'n vriendin vond hem 'wel aardig'.
     
  9. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138

    Tron Legacy

    It's all about the visuals and the music of Daft Punk. Haal beide elementen eruit en je hebt een ruk film.

    Muziek en SFX is top, de rest is gewoon . . .=(

    6/10
     
  10. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    weinig zin om te typen

    Children of Men (2006) Top 250 #213
    Goede film, super mooie camerabeelden .. lekker sfeertje :thumbs: Verhaal is aardig, had wel wat meer uitleg bij gemogen maar verder weinig te klagen over deze film. Goede rol ook van Clive Owen
    7.7 /10

    Blade Runner (1982) Top 250 #117
    Dit is niet mijn film vriend!
    2x geprobeerd te kijken, maar die oude Science-Fiction setting was echt niet m'n ding. Vond het langzaam, saai en donker, na een uur ben ik ermee opgehouden.
    5 / 10
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    En Quorra is top. :cool:
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wel de Bluray versie gekeken hoop ik? :)
     
  13. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maar wat er in zit, haal je er toch niet uit om vervolgens je beoordeling bij te stellen? 8) Daarbij vind ik de rest niet ' =( ' want er wordt voldoende geacteerd. En het verhaal is ook prima. Typische voor deze soort film, maar in in ieder geval zonder suffe plotholes of bijverhalen.
     
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik snap wel waar Mikecitybike vandaan komt, Ik heb de eerste keer de film bekeken en ook na een uur uitgezet. Een jaar later toen ik meer in de stemming was voor zo'n type film er rustig voor gezeten, blu-ray versie en vond het uiteindelijk een echt ontzettend toffe film. Blade runner valt ook echt samen met mijn interesse, vond het ook erg jammer dat ik er niet van kon genieten de eerste keer, blij dat ik het nog een keer heb geprobeerd.


    Scarface recentelijk bekeken voor het eerst, expres uitgesteld al die jaren. Veel kennissen die deze film helmaal in de hemel prezen vinden ook films zoals Bad Boys helemaal geweldig, en qoutes zoals "say hello to my little friend" ik werd er een beetje zat van. Wat vind ik er nu van...een goede film maar daar blijft het ook bij. Tony is een arrogant mannetje dat het gewoon te hard probeert, en dit was ook de bedoeling van de regisseur, helaas kan ik hem niet uitstaan.

    Film probeert de kijker ook echt te shockeren, recht voor je raap zowel in dialoog als in actie. Misschien als ik eerder was geboren kon ik de film beter waarderen, maar nu voelt het echt als een run of the mill gangster filmpje. Het is misschien niet compleet eerlijk dat ik een film zo beoordeel, vooral omdat deze eerst was, maar vond het weinig speciaals.
    7/10


    Tron Legacy
    Leuke film maar zoals eerder gezegd werd het gedragen door de special effects en de soundtrack, het was dan ook wel een visueel feestje. Er waren een paar leuke momenten waar je echt kon zien hoe er was gekeken naar het origineel maar over het algemeen niet veel bijzonders. Vond het acteerwerk trouwens behoorlijk slecht van Garret Hedlund en Olvia Wilde(zelfs voor de weinige regels die ze had) Dit betekend niet dat ik niet kon genieten van de film...6.5/10
     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Carlito's way vond ik beter dan Scarface, misschien kan je die eens proberen :)
     
  16. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.901
    Hehe, eindelijk iemand die dat ook vind. Altijd maar dat Scarface zo goed is.
    Zo geweldig vind ik em niet.

    Zelfde met Heat trouwens.. vind ik ook erg weinig aan, maar iedereen schijnt em geweldig te vinden.
     
  17. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Death Race 2
    Gewoon een lekkere actie film. Verstand op nul en kijken. Ik heb me prima vermaakt met deze film maar onthouden doe je hem niet verder.
    6/10

    Tron: Legacy
    Als Daft Punk fan moest ik deze film natuurlijk sowieso zien. Ik verwachtte vooral veel mooie beelden met daaronder een lekkere soundtrack, en die verwachting werd prima ingelost. De film stelt verder niet bar veel voor qua verhaal maar wist mij vooral dankzij beeld en geluid prima te boeien.
    7/10
     
  18. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Hoezo vinden jullie die soundtrack (Derezzed) zo goed? IMO een heel matig nummer en zeker 1 van DP minste.
     
  19. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    nee de oude dvd-versie helaas

    @LocKuM misschien geef ik Blade Runner ook nog wel een keer een tweede kans :9
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Till Det Som är Vackert
    [​IMG]

    Katarina, een 20-jarige meisje die de halve stad heeft geneukt, wordt geraakt door de klassieke muziek. Nadat ze samen met d'r vriend naar de concertgebouw is geweest en Requiem hoort van Mozart is ze om.

    De hedendaagse muziek is niet aan haar besteed. Zij voelt zich thuis in de klassieke muziek. Met deze gevoel gaat ze op een dag richting de concertgebouw en dringt ze zichzelf naar binnen. Toevalligergewijs wordt ze aangesproken of ze hier is voor de sollicitatiegesprek. Zij zegt ja en wordt ook aangenomen.

    Zij raakt langzaam bevriend met de dirigent en er onstaat een relatie. Met alle gevolgen van dien.

    Ik voelde op een gegeven moment haar emotie terwijl ze luisterde naar Requiem en moest zelf een traantje laten en heb besloten om een keer een voorstelling op te zoeken. (de audiofiel die ik ben) Tevens is de hoofrolspeelster nog een aardige actrice en ziet ze er ook nog is leuk uit.

    Je ziet haar worstelen met haar verleden, haar moeder en natuurlijk dat ze niet wil eindigen als haar moeder.

    Aanrader:
    7/10

     
    Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina