The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 13]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja.

Uitdagender, meer mogelijkheden, een betere wereld. Alleen questen vond ik kut in Morrowind. Ik was ook altijd zo'n gast dat random ergens ging rondlopen op zoek naar shit. En natuurlijk veel skills trainen en met Alchemy kloten.

Grote verschil is dat je in Morrowind een soort van overlevingsstrijd aan het houden bent. In Oblivion hoef je nergens bang voor te zijn, alles is toch op lvl gebaseerd. In Morrowind ben je met name in het begin aan het jagen aangezien je geld nodig hebt en exp. Zo leer je ook de wereld kennen. In Oblivion hang je meestal een beetje rond in steden en dungeons wat gewoon niet leuk is.

Laatst bewerkt: 13 mrt 2011
  2. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Gruwelijk. Ik ga maandag ff naar de stad kijken of ik de GOTY versie op de kop kan tikken. :) Ik ga denk wel voor de pc versie. Ik heb weer echt zin in een Elder Scrolls game.

3. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Pff net een uur op zoek geweest naar een Mountain Lion.
    Altijd leuk als je iets moet vinden in Oblivion 8)

4. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Hand2hand is awsome man!_O_
    Ik had die skill op een gegeven moment voor de grap naar de 75 getrained, en het is echt geweldig om bijvoorbeeld na 50 health potions een minotaur lord tegen de grond aan te hoeken. De damage zuigt inderdaad ass, maar ik heb me er echt wel mee vermaakt.:+

5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Erger is dat ze op hogere levels nauwelijks meer verschijnen, zelfs in de bergen niet. Heb daardoor al eens 2 uren lopen zoeken om zo'n kut pelt. 8)

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    H2H is toch vooral handig omdat je enemies vaak stunt? (Hoe heet dat ook alweer in TES? Stagger back ofzo?). Alleen daarom is het handig.

Maar kun je bv ook je greaves met fire damage enchanten zodat je vuurpunches kan geven? _O_

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja, met mods. :cool:

Met een 2-handed sword zou m'n char misschien werken denk ik. Dat kan ik lekker afstand houden.

8. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ik blok graag dus alles 1 handed please. Liefst katana's, maar gisteren vrijwel alle Daedric quests gedaan (echt vet!), dus heb o.a. Ebony Sword, Umbra.. Super vet.
    + Shield of returning..

9. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Dodgen > Blocken

Maar dan is een 1h sword nog steeds baas. Ik speelde altijd met een glass shortsword, met als enchantments:
    17 Fire damage
    17 Ice damage
    17 Electric damage
    1 sec soultrap

In combinatie met Azura's star._O_
    Als ik dan een 6x sneak attack deed._O_

10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Waarom dan een shortsword en geen longsword?
    En ik hou niet zo van overpowered weapons.

11. Tripletth

Leuk Bevonden:
    402
    Een shortsword vond ik beter passen bij mijn Thief build. Als ik hem een longsword had gegeven was het weer meteen zo warrior-achtig geweest. Daarnaast zijn shortswords sneller, en omdat ik vooral gefocussed was op Sneak had ik snelheid nodig. (Ik had er Sneak van 100+, als ik iemand 6x damage uitdeelde werd ik meestal niet direct gezien, dus was het rlx als ik zo vaak mogelijk aan kon vallen in sneak mode.:+)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Ik hoop in Skyrim wel op een Rogue achtige manier te game een keer te kunnen uitproberen. Met 2 One Handed zwaarden en dan dikke DPS doen.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Ah ok, ja klinkt logisch ook..
    Ik zit nu bijna op lvl 50 voor Armorer, about damn time!
    In Skyrim wordt het sowieso een major, wil echt puur zelfvoorzienend zijn.

14. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Je moet dan nog steeds hamers kopen!

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dat snapt die denk ik zelf ook wel. ;)

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    In Skyrim hopelijk niet?
    Maarja, als hamers kopen het enige is wat je doet vind ik dat je alsnog redelijk sufficient bent.

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat verzamelde ik altijs het meest:

Hamers, Lockpicks en Torches. Die laatste in overvloed aangezien ze niks weten en gratis zijn.

Ik had ooit eens save waarbij die laatste twee ruim over de 200 waren. Wat een tijden en dat allemaal in mijn houten kistje op het waterfront. _O_

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    Dingen verzamelen die niks waard zijn en geen encumbrance hebben. Wat is het nut daarvan?

19. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ik pleur ook alles gewoon in een kistje. Helemaal vol met nutteloze shit zoals vorken en borden die ik allemaal per ongeluk heb opgepikt. Het was echt zo'n gemakszucht kistje waar ik al mijn zooi kwijt kon. De bedoeling was in eerste instantie dat ik items zou bewaren voor wanneer ik het later misschien nodig zou hebben(hamers, soulgems, ingredients etc.) maar het groeide uit tot een rotzooitje.

Morrowind was nog het leukste. Daar zaten kistjes uiteindelijk vol dus ik pleurde altijd alles op de grond. Zag er echt geniaal uit al die troep. Er lag zelfs armour en zwaarden en shit gewoon op mijn bed.

Laatst bewerkt: 14 mrt 2011
  20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.611
    8)

Niks voor mij. Heb voor elk type een apart kistje.. Hopelijk is dit in Skryim wat praktischer.. Een wijnrek waar je al je Invisible potions kan stallen bv. En een boekenkast met al je skillboeks.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina