Mortal Kombat

Discussie in 'Algemeen' gestart door PBateman, 18 jun 2010.

1. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Wat ook zo vet is aan Mortal Kombat is dat je gewoon de schade ook ziet.

Zo gaat je armor kapot en krijg je overal bloed. (of kots, gif of iets anders)

Erg vet!

2. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    En al die kleine details tijdens het vechten. Zoals met dat mes van Mileena en daarna die nekbite aanval doen. Dat soort shit maakt MK gewoon zo briljant. Daarbij kun je gruwelijke combo's leren maken. Dat zijn geen vaste combo's maar echt moves die je aan elkaar kunt plakken zodat je een langere combo kunt maken.

3. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Nee, dat zag ik idd wel in het filmpje wat je erna ziet, dat het wel degelijk mogelijk is om mooie vloeiende combo's enzo te maken, maar goed, ik heb het ook over dat hoekige omhoog springen met een trap enzo.

Het is niet lelijk ofzo, maar als je kijkt hoe jaren geleden een Dead or Alive of Soul Calibur er al uitzag qua animaties, zelfs zonder dat je combo's maakte, vind ik dit toch een klein beetje ondermaats.

En ik gaf ook al aan dat IK niet echt de doelgroep ben omdat ik MK destijds ook nooit geweldig vond (gewoon wel leuk), maar voor de fans van de serie is uit uiteraard DE update/reboot waar ze al jaren op wachtten.

Je hebt liever dat ik het 5 minuten speel en dan mijn mening geef?

Ik vond het best een leuke demo, en het is grappig om een beetje combi's te zoeken en de special moves en fatalities etc etc uit te proberen, maar VOOR MIJ is het niet een game waar ik straks 40 euro ofzo voor ga uitgeven.

Dat was ik trouwens sowieso al niet van plan vanwege de plannen m.b.t. DLC.

4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    En juist dat maakt dit de beste MK ooit verwacht ik.

Las ook dat de demo nog van een oude build is, en dat in de uiteindelijke game de balance veel beter zal zijn, omdat Netherrealm met wat topspelers uit de vechtspel-scene is bezig geweest.

Ook zal de singleplayer echt superuitgebreid zijn, kan me niet voorstellen dat er nog een betere fighter aan komt dit jaar.

Ik heb liever dat je niets zegt over de gameplay aan de hand van 30 minuten spelen met de demo. :)
    Hoe diep de gameplay gaat weten we pas als we de volledige versie maandenlang hebben kunnen spelen.

Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  5. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.080
    Er zou volgens mij een nieuwe BlazBlue komen, maar geen idee of dat dit jaar al is.

6. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Ja en dat is juist zo van deze generatie. ..maar is echt zo dat jezelf. Je combinaties kan maken ipv die vooropgezete combos?

7. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Die combo's kon je in de oudere delen ook al maken, dus ik weet niet of dit daarom de beste MK ooit gaat worden. Dit zal wel de meest uitgebreide MK worden ooit.

Hoewel ik niet kan wachten op de MK en ik hem ubervet vind(de demo althans), vind ik puur qua gameplay Marvel vs Capcom 3 een betere fighter. En ik weet dat ik veel meer tijd in MK ga steken dan in MvsC3, maar puur qua gameplay denk ik dat MK minder zal zijn. Maar door de content van MK, de fatalities, alle geheimen die game zal hebben denk ik dat MK inderdaad de vetste fighter van het jaar gaat worden.

8. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    Oude MKs :

Dial-a-Combo

Deze MK :

Moves linken

Weldegelijk een heel groot verschil ?

Boon wil dat deze MK ook op de grote vechtspel-toernooien gespeeld gaat worden, vandaar dat men dus het oude systeem overboord heeft gegooid.
    Snap dus ook niet zo waarom je zegt dat het in de oude MKs ook al kon, want dat is dus niet zo. :p

9. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    In mijn herinnering kon ik toch echt zo spelen zoals ik dat nu in de demo doe hoor. Maar goed, dat kan aan mijn herinnering liggen natuurlijk. Ik keek er niet van op in ieder geval en had niet het gevoel dat het linken van combinaties nieuw was in een MK game.

Maar misschien gaat dit dieper dan ik nu weet en hebben we een andere idee m.b.t. de betekenis van het linken van combo's.

10. PBateman

Leuk Bevonden:
    233
    De manier waarop je in deze nieuwe MK moves kunt linken zat zeker niet in de oude versies, toen moest je al die dial-a-combo combinaties uit je hoofd leren, en kon je bv. move 1 met move 3 combineren.

Dat is nu veel vrijer geregeld, je kunt zelf aan de slag met het linken van allerlei moves, in de oude versies was dat zeg maar vantevoren bepaald. (welke moves je kon linken)

Weet niet of ik het nu duidelijk genoeg uitleg. :+

11. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ja, ik snap wat je bedoelt. Ik zal binnenkort eens even gaan spelen weer en kijken hoe dat dan aanvoelt. Nu speel ik MK blijkbaar nog veel te veel zoals dat vroeger ging. En dan vind ik het al een dope fighter.

12. iMark 007

iMark 007 Active Member

Leuk Bevonden:
    152
    Ach ja, zoveel concurrentie is er niet. Ik dacht dat Street Fighter X Tekken ook dit jaar kwam, maar ook daar krijg ik het niet warm van. Ga ook Mortal Kombat niet kopen. Ik probeer alle fighters, maar je moet toch een voorliefde hebben voor een bepaalde fighter. En ik heb mijn hart al verpand aan Dead Or Alive ;) Mortal Kombat demo is leuk hoor en die Tower lijkt me geweldig. Ik zie het me alleen niet spelen voor een langere periode. Het wordt dus een budgetbakspel voor mij.

13. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Demo staat er eindelijk op ( wel voor de ps3 ) !
    Hoop dat hij ook snel komt voor de xbox 360

14. Wildstylez NL

Wildstylez NL Kapitein Iglo

Leuk Bevonden:
    3
    BEn hem ook maar aan het downloaden voor de ps3. Hoop echt heel erg dat die ook nog voor de xbox komt!

15. ShadoW_2k

ShadoW_2k Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Vast wel mischien morgen of zo :thumbs:

16. Scorp2111

Scorp2111 Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Ben hem ook maar even aan het binnenhalen op PS3.. Niet eens zo gek groot met iets van 570 MB.

17. EUF-DUTCHJACKAL

EUF-DUTCHJACKAL Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Each character only has 1 fatality in the demo to my knowledge, so here they are.

Scorpion - Forward, Down, Forward, Triangle

Johnny Cage - Forward, Forward, Back, Down, X

Mileena - Back, Forward, Back, Forward, Triangle

Sub-Zero - Back, Forward, Down, Forward, Circle

Vind hem erg goed, maar ben zelf niet meer zo van de fight games. Vroeger was het allemaal toch wat nieuwer. En ik krijg altijd pijn in mijn klauwen van die games!

8)

18. UpInSmoke0611

UpInSmoke0611 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    1.176
    weet iemand of deze game regio vrij is op de 360

19. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Die fatalities staan toch gewoon in het moves scherm? Trouwens, bij de fatality van Mileena moet je dus niet dichtbij staan, dan werkt het niet. Dat komt omdat ze eerst twee messen gaat gooien voor ze zijn kop eraf rukt, dat lukt dus niet als je dichtbij staat.

Voor de stagefatalities kun je bij de boom ook iets grappigs doen.

20. DAY

DAY Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Play Asia laat zien dat de US versie niet regiovrij is. Dus mijn vermoeden is dat de andere regio's dat ook niet zijn. Dit heeft misschien ook te maken met de 'rating'.

Gisteren ook eindelijk kunnen downloaden en ik moet zeggen dat het geweldig is! Ten eerste zijn de gfx erg mooi en scherp. Daarnaast ben ik blij dat ze weer terug zijn gegaan naar de 'roots'. Fatalities enz. zijn wel net iets te makkelijk voor mij. Ik vind wel dat er een uidaging moet zijn. Het was 'vroeger' altijd de ultieme vernedering als je iemand had verslagen. Daar moet je volgens mij ook wel wat moeite voor doen.

Combo's lukken mij nog niet echt lekker. Merk dat de input best snel is. Daarnaast heb ik sinds MK3 eigenlijk geen Mortal Kombat meer gespeeld. Dus dat is ook weer even wennen. Kom nu max op combo's van 7/8 hits.

Deel Deze Pagina