1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Top Spin 4

Discussie in 'Games' gestart door iMark 007, 8 feb 2011.

  1. johnnybt

    johnnybt Active Member

    Berichten:
    348
    Leuk Bevonden:
    0
    vlgns de medewerker was hij gewoon bij heel MM in de aanbieding... ik vond het ook raar maar ja: echte Nederlanders zeuren niet als de prijs te laag is... alleen als die te hoog is
     
  2. Digs NL

    Digs NL Active Member

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik geloof niet dat dat landelijk is. In Heerlen zou hij 55 euro gaan kosten. Ik heb hem in ieder geval voor hetzelfde bedrag opgepikt bij de E-Plaza. Supervette game trouwens. Ik vin dat ze dat heel cool gedaan hebben met dat levelen. Je kan gewoon 3 opties kiezen en nog wat abilities van de coach. Meer dan voldoende lijkt me zo..
     
  3. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Als ik de reviews zo lees en de eerste gebruikers ervaringen, dan schijnt het online echt top te zijn. Iets waar ik op had gehoopt :)
     
  4. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    OMFG!? bij alle MM's dus? Dan ga ik morgen ff langs!

    edit: oh, dus niet bij alle MM's.. jammer : (
     
  5. EUF-DUTCHJACKAL

    EUF-DUTCHJACKAL Active Member

    Berichten:
    660
    Leuk Bevonden:
    10
    Ook ff in Arnhem gehaald, 33 euro :thumbs:
     
  6. RobinhoNL

    RobinhoNL Ik ben Fan!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik Blackops terugbreng bij GM, hoeveel zal ik er dan ongeveer voor moeten betalen? Wil hem :D
     
  7. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Black ops levert iets van de 20 euro op.
     
  8. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Lol! Bij gebrek aan beter de demo vandaag maar weer een behoorlijke tijd gespeeld :)
     
  9. TacticalRealitY

    TacticalRealitY Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    9
    Weet iemand of het mogelijk is om in deze game te dubbelen via xboxlive, dus gewoon met een online vriend of random player. In deel 3 kon het alleen maar local op 1 console.

    En hoe kijken jullie tegen het online gedeelte aan? Bij deel 3 had iedereen zijn power (slagkracht) altijd op de volle 100 procent gecustomized. Vond ik altijd zo lame.
     
  10. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik ben even in de carrièremodus gedoken. Online was er rond vijf uur nog niet veel te doen, maar daar ga ik later nog wel even naar kijken. De game is ook pas net uit natuurlijk en daarnaast duikt iedereen vast snel de carrièremodus in. Bij die carrièremodus kun je voor het eerst kiezen wat voor wedstrijd format je wilt: bij 'normal' is het per toernooi afhankelijk wat het format is (meestal een super tiebreak, begreep ik), bij 'top spin' speel je ouderwets om drie gewonnen games en twee gewonnen sets (met uitzondering van de Grand Slams natuurlijk) en met 'real tennis' speel je liefst om zes gewonnen games en twee gewonnen sets. Dat is wel voor de echte die-hard, want zeker in het begin win je waarschijnlijk toch vrij gemakkelijk.

    De carrièremodus biedt in ieder geval heel veel moois en is erg verslavend. Het levelen aan de hand van je speelstijlkeuze en de coaches werkt erg goed. De opdrachten van de coaches zijn erg leuk en variërend. Zo moest ik twee wedstrijden achter elkaar winnen voor extra XP, dertig winners met mijn forehand slaan, tien fouten bij de tegenstander forceren en 35 services minimaal goed of perfect timen. Dit is slechts een greep uit de opdrachten, maar ze zijn erg leuk en zorgen binnen de wedstrijden ook voor variërende rally's, want je wilt die opdrachten van de coaches wel zo snel mogelijk kiezen natuurlijk. :)
    De coaches die 'zilver' zijn, hebben al weer lastige opdrachten en bij de 'gouden' coaches zal dit vast nog pittiger zijn, maar zo ver ben ik nog niet.

    De player creator is vrij uitgebreid (daar kan de liefhebber zich echt uren vermaken), maar ik ben er relatief snel doorheen gegaan. Ik was erg benieuwd naar de carrièremodus en die steekt gewoon erg goed in elkaar. Maandelijks kun je trainen, een special event of een toernooi spelen. Je begint onderaan de ladder met de 'minor' toernooien, maar al vrij gauw kun je naar de 'major' toernooien en die zijn een stuk pittiger. Ik speel met AI op 'hard' en tijdens de minor toernooien won ik alles vrij snel in twee sets. Mijn eerste major toernooi won ik ook, maar met bloed zweet en tranen. De eerste wedstrijd werd namelijk 4-2, 1-3 en 10-8 voor mij. Na het benutten van mijn eerste matchpoint ontsnapte er een oerkreet van 7.8 op de schaal van Richter. Die wedstrijd was echt bloedstollend spannend en duurde liefst veertig (!) minuten. Eén of andere fictieve Wit-Rus haalde echt héél veel terug en ik had niet de kracht en de precisie om hem van de baan te tikken. Vrijwel elke rally had minimaal vijftien strokes en het was echt genieten geblazen om daaraan deel te mogen nemen. Het initiatief ging van de een naar de ander, maar uiteindelijk trok ik aan het langste eind en won het toernooi uiteindelijk ook nog.

    Qua gameplay is er weinig gewijzigd ten opzichte van de demo, is mijn eerste indruk. Het niveau 'hard' is niet veel moeilijk geworden (maar 'very hard' moet ik nog proberen) en verder merk ik ook weinig verschillen. De dropshots en stopvolleys zijn trouwens echt heerlijk als je die juist uit weet te voeren. Daar heb ik al een aantal mooie punten mee gemaakt (en de achievements van twintig winnende dropshots is al binnen :+).

    Dus hier ga ik me voorlopig nog wel even vermaken, vermoed ik zo. Zeker online zal de variatie alleen nog maar toenemen, maar de carrièremodus biedt ook genoeg vertier en is qua opzet gewoon erg leuk. Vooralsnog erg tevreden dus. :)
     
  11. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ga dus echt wel voor 'real tennis' :)! Ik begin daarnaast ook meteen met de AI op Hard :)

    Leuke impressie, bedankt!
     
  12. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Nou, weet waar je aan begint hoor. Dat duurt wel vrij lang natuurlijk. ;)
    Misschien wordt het dan allemaal wat repetitief, maar ik ben benieuwd of je het wat gaat vinden. :)
     
  13. Nol

    Nol Pulp Fiction

    Berichten:
    2.284
    Leuk Bevonden:
    344
    Tja, ik ook... Alleen wil ik alle registers open trekken, maar dat gaat natuurlijk niet in de demo. Wat dat betreft hebben ze dat wel goed gedaan ;)

    Mooi is dat je in veel reviews ook terug ziet dat het tennissen zelf makkelijk is, maar om het te masteren, echt geïnvesteerd moet worden. Kennelijk is het ook zo uitgewerkt dat het levelen je personage sterker maakt, maar de skills van de gamer uiteindelijk doorslaggevend kunnen zijn. In sommige sportgames zie je nog weleens terug dat iedereen met dezelfde speler of hetzelfde team kiest, omdat je daarmee de helft al hebt gewonnen.

    Zover ik begreep zitten in het uiteindelijke spel ook het niveau very hard en extrem, dit geeft de single player weer wat meer uitdaging :)

    Edit:

    Impressie van marco82 gelezen, netjes omschreven, alleen krijg ik nu steeds meer zin in dit spel ;)
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  14. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Very hard zit er direct in, dat klopt. Extreme zul je echter vrij moeten spelen (win een Grand Slam in de carrièremodus!). Maar dat is dus een kwestie van tijd. :)

    Net overigens even mijn poppetje voor de World Tour ingeschreven. Ziet er interessant uit allemaal, maar ik wacht even totdat mijn poppetje level twintig is.
    Wel even een quick match gespeeld tegen een Amerikaan. Zijn poppetje was twee levels verder en dat was duidelijk, verloor uiteindelijk nipt met 3-1, maar belangrijker: geen last van lag of zo. Prima verbinding. :)
    Stamina lijkt trouwens echt een rol te gaan spelen.
     
  15. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, maar dat lijkt me erg leuk! Gisteren bij een maat al even gespeeld en heb meteen een wedstrijd best of three gedaan. Duurde 50 minuten, maar was erg gaaf! Speelde op Hard...
     
  16. Renegades NL

    Renegades NL Active Member

    Berichten:
    1.019
    Leuk Bevonden:
    2
    Als iemand de game nog gaat halen bij de Mediamarkt in Arnhem voor 33 euro zou ik zeer waarderen als diegene voor mij ook een exemplaar meeneemt :).
     
  17. C O U G A R

    C O U G A R Active Member

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    0
    Dubbelen kan niet met een vriend.
     
  18. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Wie staan er nu allemaal op de cover van de Nederlandse versie?
    Ik heb nu al zoveel verschillende versies gezien.
     
  19. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Deze:

    [​IMG]

    Volgens mij krijgt Federer een tennisbal tegen zijn kont aan of zo. :+
     
  20. Digs NL

    Digs NL Active Member

    Berichten:
    361
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben officieel verslaafd. Net de eerste online matches gedaan. Twee zeer gemakkelijke wins in de quickmatch, daarna eerste toernooi wedstrijd. Tegen een level 20, ik ben 11. Eerste set genadeloos verloren met 3-0. Tweede set 4-3 voor mij na een superspannede tiebreak. Toen super-tiebreak, 10-3 voor mij. SWEEEEEET!! Speelt echt fantastisch online gek!!!
     

Deel Deze Pagina