[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Darkzell

    Darkzell XBW Member

    Berichten:
    273
    Leuk Bevonden:
    0
    Unforgiven moet ik ook nog steeds kijken. Binnenkort toch maar eens doen.

    Naboer
    [​IMG]
    Scandinavische psychologische thriller die me best wel verrast heeft. Hij duurt maar 75 min maar in die korte tijd wordt er toch een heel behoorlijk iets neergezet. John is net gedumpt door zijn (ex)vriendin. Kort daarop wordt hij verleid door zijn twee buurmeisjes , en vanaf dan lijken de gedachten van John en de echte wereld compleet door elkaar heen te lopen. Film moet het voornamelijk hebben van het je continue afvragen wat er nou eigenlijk aan de hand is en waar het allemaal naartoe gaat. Ik vond het vooral jammer dat ie nogal kort was waardoor het verhaal er toch niet helemaal leek uit te komen en alles vrij gehaast over komt.
    7/10
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2011
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    [​IMG]

    The girl who leapt through time

    Net gezien en erg van genoten. Een Japanse anime over (je raadt het nooit)een meisje dat door de tijd heen kan springen. De hele film komt bijna fragiel over. Aandoenlijke karakters, subtiele muziek, erg mooie tekeningen en een verhaal wat op een mooie manier verteld wordt. De band tussen de hoofdpersonages is ontzetted goed uitgewerkt en het thema (wat veroorzaak je door het verleden te veranderen) op een originele manier uitgewerkt. De film is wel behoorlijk licht, klein van opzet (slechts een paar karakters en settings) en langzaam. Je moet er dus wel echt voor in de stemming zijn :)

    8

    ik dacht trouwens dat deze ook in de top 250 stond?
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Tucker and Dale Vs Evil
    Te flauw om hem leuk te vinden. Wellicht niet mijn soort humor of niet in de juiste stemming.
     
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Er staan wel een aantal animes in de top 250. Maar wel met de Japanse naam, dus succes met zoeken....
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  6. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Raging Bull (1980) Top 250 #75
    Film over bokser Jake la Motta, die wordt gespeeld door Robert de Niro en Joe Pesci speelt z'n broer. Tjah boksfilm gebaseerd op waargebeurd verhaal en personen. Valt verder niet zoveel over te vertellen, die Jake is zo gek in z'n hoofd als wat (denk beetje normale niveau bokser). Sterke film, het zwart/wit past denk goed bij de grauwe sfeer. Goede rollen van de Niro en Pesci :thumbs:
    8,3 / 10

    The Fighter (2010)
    vorige film had ik speciaal maandag gekeken omdat ik woensdag naar een voorvertoning bij A-film ging van The Fighter. Nu een boksfilm over Mickey Ward gespeeld door Wahlberg en z'n broer door Christian Bale. Bale is weer iets van 20kilo afgevallen en ziet er echt uit als een junkie. Apart om te lezen (wikipedia) dat Wahlberg al zo'n 4 jaar aan het trainen was voor deze film, voor boksskills en precies de stijl van Ward te leren (die hij sinds vroeger schijnt te kennen, hij heeft de broers zelfs nog een tijdje in huis gehad om ze nog beter te leren kennen o.i.d. ).
    Wahlberg vind ik niet zo'n interessante acteur, zelfde als Damon .. het is altijd wel oke, maar verder altijd beetje gewoontjes. Bale speelde wel een goede rol en kreeg ook een oscar ervoor. Ward is aardig normaal, alleen z'n familie zijn mafkezen, z'n broer (die vroeger goede bokser was) traint hem en is verslaafd aan crack, z'n moeder is manager en hij heeft ook nog 7 zussen ( 8) ). Verder aardig wat boksscenes, nog aardig wat humor erdoor, maar wel dikke Hollywood saus over de film en vrij voorspelbaar. Wel goed, maar niet briljant 7,5 / 10
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Weet iemand nog goede westernfilms als Unforgiven? Daar ben ik nu echt voor in de stemming. :cool:

    De Dollar Trilogy heb ik al gezien en Once Upon A Time In The West wil ik niet zien (na 20 minuten afgezet wegens saaiheid).
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Hij heeft er zeker wel in gestaan, vrij hoog ook nog want zo heb ik hem destijds gevonden
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    True Grit, 3:10 to Yuma?
    Btw denk dat ik 3:10 to Yuma zelf maar weer eens ga kijken nu. ;)
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  10. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Tombstone is wel wat voor jou!

    http://www.imdb.com/title/tt0108358/

    [yt]uo8rhsPv170[/yt]

    Sowieso geniale cast met Kurt Russell, Val Kilmer en Sam Elliott!
     
  11. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    The Wild Bunch
    The Searchers

    Kunnen je vast wel bekoren.
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Hoe kan je Once Upon A Time nou na 20 minuten uitzetten? Dan zit je net in de tweede scene. :+
     
  13. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Omdat hij het al twintig minuten saai vond, niet iedereen vindt die film fantastisch. ;)
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ja, maar die film is dan nog nauwelijk begonnen. 8)
     
  15. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Mja, ik zet zelf ook niet zo snel een film uit.

    Maar als hij de eerste twintig minuten saai vond vraag ik mij af of hij de rest wel kon waarderen.
    Het heeft hem wel drie uur gescheeld. Of dat terecht is..
     
  16. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb hem uitgezet omdat ik hem de eerste minuut al saai vond en als er dan na 20 minuten nog steeds níets gebeurd is ga ik niet de gok nemen om 3 uur van mijn leven te verspillen.

    Enniehoe: Ik heb net Dirty Harry gezien. Vette film, alleen hoort Clint toch echt thuis in Western films vind ik. :+

    Jim Carrey kan Clint Eastwood echt vet nadoen trouwens: :+

    [yt]ldc-hV_VORs[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 17 mrt 2011
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Haha vond het begin juist geweldig. Met die gasten op het station is zo tof.
    Maar hij komt idd heel langzaam op gang (wat ik juist positief vond) maar daarna komt die wel wat meer los. :)
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Het is gewoon puur sfeer.
     
  19. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind het altijd heerlijk als regisseurs de tijd nemen voor een scene en zo idd sfeer neerzetten.

    Net weer eens 3-10 to Yuma gekeken.
    Blijft toch een prima film. Doet niks verkeerd eigenlijk en Crowe en Bale zetten beide sterke rollen neer.

    8/10
     
  20. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Once Upon A Time In The West is de beste film ooit gemaakt. Als je dat niet kunt waarderen heb ik medelijden met je. En dat bedoel ik niet denigrerend, ik vind het oprecht zonde dat niet iedereen zó van iets volmaakts kan genieten.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina