[XOne] Mass Effect [Deel 5]

Discussie in 'Games' gestart door Chorus, 25 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Vooral de eerste uren qua gameplay kon ik maar moeilijk doorheen komen. Hele tijd dezelfde saaie omgeving van The Citadel. Eenmaal in de ruimte was het genieten geblazen.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Eenmaal op onbewoonde planeten ga je wel weer verlangen naar The Citadel. ;) Ik hield wel van die planeten omdat ik dan lekker kon rondcrossen met de Mako. Het soort planeet maakt echter geen reet uit. Bij de een een beetje oppassen ivm heat, cold of pressure levels. Voor de rest kan het de eerste keren wel aardig zijn, maar daarna begint het steeds saaier te worden. Ik heb zoveel uren in deze game gestoken dat ik die Insanity achievement nog niet wil halen. Had de game al eens 100%, maar die laatste achievement wil ik nog steeds niet doen. Vind het zo vreselijk saai na zoveel uren. :+

3. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Als je Kasumi bevrijd heb krijgt ze haar eigen kamer: die met die bar erin.
    Als je vervolgens in de hoek gaat staan, naast die bol die verschillende kleuren laat weergeven, hoor je geluiden die rechtstreeks lijken te komen uit een ingame computerspelletje.

Komen die geluiden uit die bol, of is het een verborgen easter egg ofzo? Iemand een idee?

4. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Voor zover ik weet zijn het herninneringen van Kasumi. Dus uit de bol mag je wel aannemen denk ik. ;)

5. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks, again :)

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Sterker nog:

[SPOILER1]Ik denk dat Kasumi je hebt nog wel uitlegt als je die Bol even aanklikt en bekijkt ofzo. Ik meenden me zoiets te herinneren.[/SPOILER1]

Spoiler is niet Major. Is meer voor jouw bedoeld dan om het voor anderen te verpesten. ;)

7. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.101
    Heb het spel weer eens geleend van een vriend van me, en dit keer vind ik het wel erg vet! Laatste keer dat ik het speelde was ik meer van de hersenloze shooters maar dit is een zeer aangename verrassing! Heb nu dat gedachtenmanipulerende wezen verslagen en ben nu wat side quests aan het doen in de Citadel, wel grappig :)

8. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Afgelopen weekend deel 2 uitgespeeld, gelijk erna Lair of the Shadow Broker uitgespeeld.

1 woord: wauw.

Nu vraag ik me af of er nog verborgen locaties zijn ofzo waar je heen kunt gaan om Experience Points te vergaren? Ik heb alle denkbaar mogelijke missies gedaan, maar wil meer!

9. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Tip; scan elke planeet! Zo heb ik ook nog wat nieuwe missies ondekt!

10. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Komt bij dat er af en toe een best verrassende missie tussen zit. Missies met smokkelaars erin vind ik al beter dan in het eerste deel, al blijven de planeten waarop ze plaatsvinden gewoon kut. Ik had dan nog liever een dooie planeet gehad waar ik wat kan rondcrossen en dergelijke.

11. LifeLongGamer

Leuk Bevonden:
    2
    Thanks beiden :)

12. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.101
    Damn, deel 1 uitgespeeld en wat een ontzettende vette game! De opbouwende verhaallijn en tot slot de uitmuntende climax! Deze game is echt naar mijn top 3 geschoten _O_

Zo maar deel 2 van een vriend lenen :D

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Die vond ik hier en daar een beetje tegenvallen, maar nog steeds een topgame Mass Effect 2.

Mass Effect 1 heeft echt het beste einde wat ik ooit in een game heb gezien. Dacht even naar een flinke Hollywoodfilm te kijken. :thumbs:

14. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Subtiel kickje:

Ik ben nu net begonnen aan een nieuwe playthrough met een Vanguard, die mijn 'perfecte' startpositie wordt voor ME3. Dus ik doe alle missies en dan op een manier die mij het beste lijkt, zowel in 1 als 2. Nu heb ik Bring Down The Sky gedownload (kost maar 80(P), dus waarom niet).

Kan iemand mij vertellen of Pinnacle Station ook het downloaden waard is? Ik heb namelijk (Arrival al meegerekend) nog 860(P) over en PS kost 400(P). Zoals ik het begreep waren het slechts wat combatchallenges, die dus niks toevoegen. In dat geval koop ik liever een Arcade-game van 800(P) oid.

15. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Verhaal technisch voegt PS niks toe en die challenges zijn niet echt bijzonder. Zou je punten er niet aan besteden. Of je moet echt van de combat houden in deel 1, dan kan het. Zou lekker gewoon ME1 weer opnieuw spelen, Bring Down The Sky spelen en tegen die tijd is Arrival er. Rest van je punten voor iets anders gebruiken.

16. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    Ja, dat doe ik maar. Een paar extra combatscenarios boeien me niet.

Dat begin is trouwens wel echt heel goed gemaakt. Eerst dat gesprek tussen Udina, Anderson en Hackett. Daarna die tekst, terwijl de muziek aanzwelt en dan in de climax "Mass Effect". Vervolgens zie je de Normandy wat vliegen, Shepard door het schip heenlopen en als laatste de Mass Relay. Ontzettend cool, zit nog steeds met open mond naar die scene te kijken:eek: Er mogen in ME3 wel wat meer van die "Normandy cutscenes" inzitten, in ME2 kwamen ze nauwelijks voor.

17. Forty

Forty Guest

Ik wil level 60 halen op mass effect maar ben nu 47 en heb he uitgespeelt. Als ik nu nog een playthrough doe op dezelfde character welke keuzes gaan dan naar Mass Effect 2 als ik ze importeer?

btw
    [SPOILER1]die vigil op ilos zei dat reapers kwetsbaar zijn als ze in "standby" mode zijn, mischien ME3 hint hint.[/SPOILER1]

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Je relatie met een teammaat, uitslag betreft councilkeuze aan het eind en nog een paar kleine dingetjes. Het is niet zo major als in Dragon Age, maar dat was ook wel te verwachten. Je moet je trouwens gewoon verder laten verrassen. Zijn nog wel meer dingen, maar die weet ik zo gauw niet uit het hoofd.

Over Vigil: Misschien wel ja. Misschien schakelen ze op zo'n manier wel 10.000 reapers uit. Er zijn er toch dik 304.000 8)

19. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan gewoon als je je save-game importeert de playthrough kiezen die jij wilt inladen. Dus je ziet dan zo'n lijstje:
    - X Shepard, level 47 soldier, paragon
    - X Shepard, level 60 soldier, renegade
    - Y Shepard, level 51 adept, paragon
    etc.

Je kan dus ook de keuzes van je eerste playthrough nemen als je dat wilt.

[SPOILER1]|:- 304.00 dode Batarians, geen 304.000 Reapers8)[/SPOILER1]

20. Jorrie

Leuk Bevonden:
    5.101
    Inderdaad, 304k reapers? Zoals ik al zei, dan duurt ME3 niet lang :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina