[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Jackass 2.5
    Kon me niet eens herinneren dat 2.5 en number 2 verschillend waren. Wel vermaakt met deze 'film', nu number 2 ook maar weer eens opzoeken en kijken.
     
  2. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Black Swan

    Wat een intense film! Echt heel mooi. De tijd vloog tijdens het kijken van deze film. Elke minuut wordt de film iets krachtiger, iets mooier, iets spannender, nóg intenser. Constant groeit het, tot het spetterende einde. Echt fantastisch. De muziek, de geluidseffecten, bepaalde visuele effecten, de prestatie van Natalie Portman en dan dat schallende zwanenmeer erover heen. Wauw. Echt super. 9/10
     
  3. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Was voor mij ook een totale verrassing, had 'gewoon' een goede film verwacht, maar hij overtrof echt al mijn verwachtingen

    @ Henrive: ok hij was vrij beroerd, maar een 3...... :+
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Vond het nog vrij hoog eigenlijk. 8) Het is echt de slechtste film die ik in tijden heb gezien. Ik ben ook een beetje over dit soort films heen gegroeid geloof ik, een jaar geleden kon ik dit soort dingen nog wel waarderen maar ik vind het nu echt tenenkrommend.
     
  5. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb laatst Tron legacy ook nog eens gekeken. Ik vond het eerlijk gezegd niet tegenvallen, ik durf zelfs te zeggen dat ik het een leuke film vind, ....paar dagen eerder de originele film ook weer eens gezien en legacy ligt zeker wel in de lijn van het originele verhaal. De effecten zijn goed, duurde even voordat ik in de gaten had dat Clu volledig is geanimeerd, dacht eerst dat het bridges met een laag make-up was.
    Ook de cast is goed.
    Ik vraag me dan ook af waarom deze film zo slecht ontvanegen wordt (behalve dat het je smaak niet is)

    Net trouwens ook season of the witch gezien. Ook dat was een lekkere "niet nadenken, maar gewoon kijken film" oftwel niet verkeerd. Mager verhaal, maar zeker wel te doen.
     
  6. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Omdat Willem helemaal gelijk heeft _O_
    Wat een pareltje
     
  7. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Maar eens gaan kijken dan. ;)
    Heb een beetje een verdediging mechanisme tegen films die genomineerd worden voor een Oscar en winnen als ik hem nog niet gezien heb. :)
     
  8. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Hm okee. Ik zag dat gelijk en vond het ook gelijk irritant (lelijk Beowulf effect).


    't Gaat echt niet alleen om smaak, het acteerwerk was ook bijzonder slecht (Jeff Bridges viel nog wel mee, maar die hoofdrolspeler en die chick, damn).
     
  9. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Zag het gelijk idd. Op het bed.
    Was wel degelijk gedaan.
     
  10. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Is een prima film, maar verwacht niet dezelfde magie en sfeer als in Oldboy.

    Desalnietemin voor mij een 7/10
     
  11. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister How to Train Your Dragon gekeken. Wou deze al een hele tijd zien, en door de goede recensies had ik dan ook redelijk hoge verwachtingen. Ondanks dat hij mij iet-wat tegenviel heb ik me er toch wel mee vermaakt. 6.8
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Black Swan

    Wow wat een rollercoaster rit voor de geest. Hele goede film.
    Met denk ik het een van de beste camerawerk wat ik gezien heb in een film. En met hele sterke rollen van Portman (zeker de fragiele rol van Nina speelde ze echt geweldig) en Kunis. Perfect gecast imo. Verder gaf het ons een kleine blik hoe het gaat in het professioneel ballet. Mensen die nergens anders aan kunnen denken, en er dag en nacht er mee bezig zijn. Enige nadeel vond ik de schrik momenten daar ben ik persoonlijk niet echt fan van.

    9/10
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    6,8? :'-(

    Die film is zeker een 8,5 waard. :eek:
     
  14. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Net The Next Three Days gekeken.

    Begon erg langzaam. Maar echt een topfilm! Bleef toch wel spannend tot het laatste moment! Had er nog nooit eerder van gehoord maar toch een 7.4 op Imdb. Ook Russell Crowe vervult zijn rol goed!

    9/10
     
  15. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    ΚΥΝΟΔΟΝΤΑΣ (Dogtooth) (Yorgos Lanthimos, 2009)
    [​IMG]
    Heerlijk absurd, en toch geloofwaardig. Het verhaal is eigenlijk best wel heftig, maar door de rust in de film wordt het nooit zwaarmoedig. Cinematografisch gezien ook heel goed te doen. Wel een film voor een specifiek publiek (ik las wat reacties op whatiwatch, en ik merk dat mensen hem veel heftiger vonden dan dat ik het zelf ervaarde). Maar goed, goede film. [8/10]
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Zo laag voor How to train your dragon?! :eek:

    Ik heb me sinds The Incredibles niet meer zo vermaakt tijdens een animatiefilm.

    Black Swan doet het goed hier. Superfilm ook.

    Ik ben net gaan werken met Watchlist van IMDB, mooie visuele lijsten, maar hoe maak ik zo'n lijst public?
     
  17. Siemenn

    Siemenn pee es vee

    Berichten:
    7.883
    Leuk Bevonden:
    444
    Heerlijke animatie film, achtennegentig minuten vol genot. _O_
     
  18. jan_tran

    jan_tran Active Member

    Berichten:
    304
    Leuk Bevonden:
    13
    De kracht zit 'm voornamelijk in de
    spontane uitbarstingen, en die waren stuk voor stuk zéér effectief. De 'dogtooth' scene in de badkamer is me maanden later in ieder geval nog goed bijgebleven. De pijnlijkste tandscene sinds Marathon Man voor zover ik kan herinneren.
     
  19. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb How to train your dragon + The Next three days hier ook nog liggen, binnenkort maar eens kijken dan.

    Gisteren Rain Man, 1988 gezien. Goede film met Tom Cruise en Dustin Hoffman in de hoofdrol. Het gaat over een wat arrogante gozer (Cruise) wiens vader sterft waarna hij denkt een fortuin te erven. Tot zijn afgrijzen gaat dat geld naar z'n broer, die autistisch is en totaal niet met geld om kan gaan.

    Vond het gewoon een goede film, mooie ontwikkelingen in het verhaal en goed acteerwerk. En de allereerste soundtrack van Hans Zimmer niet te vergeten:)

    8/10
     
  20. PyamaManNL

    PyamaManNL Active Member

    Berichten:
    562
    Leuk Bevonden:
    0

    Leg mij dan is uit wat jullie er zo fantastisch aan vinden.
    Ik denk dat de humor mij in deze film een beetje is ontgaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina