De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Philips maakt samen met Sharp de allerslechtste TV's voor de hoogste prijs. Slechte calibratie opties, slechte greyscale, slechte gamma, slechte color accurary en slechte contrasten dus met andere woorden SLECHT.

2. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Zou je mij misschien een tv kunnen aanraden voor rond de 500 euro?

Alvast bedankt :)!

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
  4. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Volgens mij is die televisie niet eens Full HD als ik me niet vergis?

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Waarom kijk je niet naar een Samsung LE-32C450? Deze TV is HD ready (1366x768) wat hoog genoeg is voor 32" en heeft daarnaast de laagste inputlag op de markt (ideaal voor games) met een zeer hoog contrast en veel calibratie opties.

Dit allemaal voor een zeer lage prijs van €319,-
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/LE-32C450-HD,10259,46008,132235.html

6. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Ik speel nu op 940mw, wel stuk kleiner natuurlijk maar speelt daar ook dan HD Ready op. Ik wil ook Blu Ray kijken en ik weet niet of er dan veel verschil is tussen 720p of 1080p? Ik vroeg me het volgende af: zijn er merken die beter geschikt zijn voor consoles en daarbij doel ik op een tv van max. 500 euro?

7. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe ver ga je van de TV afzitten? Indien je verder dan 1 meter gaat zitten heb je helemaal niets aan een Full HD scherm. Sowieso betekent duurder niet beter. Samsung maakt samen met Sony de allerbeste LCD TV's en daar komt nog bij dat CCFL/HCFL LCD TV's betere contrastwaarden hebben dan LED (Edge en Full LED) LCD's, dit komt omdat LED verlichting nog niet zo door ontwikkeld is als CCFL/HCFL.

Laatst bewerkt: 19 mrt 2011
  8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Die lage input lag die Onslaught noemt is dan wel een factor.

9. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Het ligt eraan wat ik doe. Als ik film ga kijken, denk ik aan ongeveer 3 meter. Bij gamen denk ik aan 1 a 2 meter. Kan ook verder of dichterbij, heb toch een bureaustoel dus dat is geen probleem :+.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Vorige week bij een kennis een 32" FullHD Philips wil instellen (3000 serie) en wat een onding is dat.
    Heb alleen de zenders maar ingesteld , de rest moeten ze zelf maar doen.

Het beeldkwaliteit is verschrikkelijker dan van mijn >5 jaar oude Samsung LE32R71B.

11. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Hoewel ik nu een Philips 9000 serie heb, die overigens wel een erg goed beeld geeft, binnenkort toch maar kijken naar de nieuwe serie van Panasonic. De TX-P50G30 en de TX-P50VT30 lijken mij op eerste gezicht wel aardige kanshebbers. Nu alleen nog even wachten op de eerste reviews betreft de input lagg en beeldkwaliteit, al verwacht ik aan de ene kant wel dat dat in orde is.

12. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
  13. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die gasten bij Philips en Sharp doen gewoon lekker wat ze zelf willen. Er wordt door beide bedrijven naar mijn mening totaal geen marktonderzoek verricht. Beide bedrijven zijn zelfs met een professionele calibratie niet in de buurt te krijgen van de calibratie standaarden. Sharp specifiek is hier berucht om met hun nuttelose gele subpixel. Naast het feit dat beide bedrijven hun focus hebben gelegd op nuttelose **** zoals Ambilight en Quatron zijn ze ook nog eens stukker duurder dan alle concurrentie. Mocht je er dan nog iets voor terug krijgen als een mooi design, nope dat zit er zelfs niet in. Ze zijn daar helemaal de weg kwijt.

Die Samsung maakt gebruik van CCFL verlichting en die Sony van Edge LED. Beide TV's hebben last van veel inputlag. Voornamelijk die Sony en alle andere Edge LED TV's zijn berucht om hele slechte uniformiteit, dat wil zeggen Clouding en Backlight bleeding. Een uitzondering op deze regel is de Samsung C9000 serie maar dat heeft te maken met hele strenge kwaliteitscontrole. In essentie heeft die Samsung ook last van Clouding maar dit is alleen met de backlight voluit, iets waar je zonder lasbril niet naar kan kijken.

Aan de hand van alle TV's die je naar voren heb gebracht neem ik aan dat je perse Full HD wilt. Indien dit het geval is kan je in mijn opinie beter de Samsung nemen.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Pfffffff, de tv heeft een veel hogere motion resolution dan de meeste full hd lcd's (700 van de plasma tegenover 300-600 van de full hd lcd).
    Is ook helemaal niet belangrijk, je moet gewoon t beeld bekijken :) (op zo'n klein scherm is t sowieso bijna onmogelijk om t verschil te zien).

Dan kan je meteen zien dat deze tv niet alleen HD heel mooi toont, maar dat ook dat SD zoals gewone digitale tv en dvd's er echt mooi op uitziet.
    Een maat van me heeft m.

15. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    @ Janter

Staar je niet blind op de specs, maar ga bij mensen thuis eerst eens kijken wat jij het mooiste vindt; plasma of lcd.

Borduur daarna verder op je keuze en ga in een winkel verschillende tv's bekijken.

De specs van een tv zeggen heel weinig over de beeldkwaliteit. Zoals hierboven aangegeven; er zijn genoeg HD-Ready tv's die Full-HD tv's wegblazen!

16. janter

janter Active Member

Leuk Bevonden:
    574
    Het probleem is alleen dat als ik in een winkel rondloopt, het gevoel krijgt dat het alleen maar mooie Blu-Ray filmpjes zijn waarbij men de duurde televisies een betere instelling hebben gegeven t.o.z. van de goedkopere tv's. Maar ik zal nog eens kijken!

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    dat klopt en daarom kan je in n winkel alleen een goede keus maken, als je
    - zelf de beeldinstellingen mag wijzigen
    - je eigen content op de tv afspeelt (eigen dvd's, games).

18. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Hier moet ik wel bij aanvullen dat in de winkels Plasma TV's sowieso nooit goed uit verf komen vanwege het type verlichting gebruikt in de winkels (veelal TL-verlichting) en het gebruik van een phosphor laag bij Plasma (aard van het beestje). Dit alles maakt dat het beeld van een Plasma TV in een winkel totaal niet representatief is met het beeld in een huizelijke omgeving.

19. Loonens

Loonens Mclovin!!

Leuk Bevonden:
    0
    Dit dus.

Daarom gaf ik ook aan, dat je eigenlijk een LCD en een plasma tv moet bekijken bij mensen thuis (als je die mogelijkheid hebt natuurlijk). Anders moet je hier op het forum wat rondvragen, veel mensen maakt het niet uit als je een half uurtje komt testen hoor :).

Dan pas weet je hoe het in een thuissituatie uit de verf komt.

20. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Heb jojuist mijn nieuwe 3D TV binnen de Samsung LE40C750. Ik schrok eerst van de input-lag maar kon hem zo overschakeln in Game Mode via General settings.

Heb heel even Black Ops gespeeld en liet de TV 2d beelde omzetten naar 3D.
    Ik zach niet echt veel verschil, beeld vond ik ook wat grouw en donker lijken.
    Mischien moet ik dat nog goed instellen ofso? Als iemand mij wat tips kan geven..

Met de bijgeleverde bril kan ik toch niet Stereoscopic 3D kijken?

Alvast bedankt :D

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina