[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 18]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 14 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Aanrader voor als je hem nog niet gezien hebt en van Asian cinema houdt: Memories of Murder. Vind ik denk ik de vetste Aziatische film die ik ooit gezien heb.

    Infernal affairs (waar The Departed op is gebaseerd) vind ik ook een hele vette Aziatische film.
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Memories of Murder heb ik vorig jaar gezien, echt geweldig inderdaad. Infernal Affairs moet ik nog altijd bekijken. Wat ik nu van Asian Cinema gezien heb....(en dan vergeet ik er ook genoeg nog..)

    I saw the devil
    Oldboy
    Sympathy for mr vengeance
    Sypmathy for lady vengeance
    Memories of murder
    The host
    Audition
    City of fathers
    3-Iron
     
  3. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik kijk normaal gewoon de films in één keer uit, maar het was al 1 uur 's nachts dus dan kijk ik hem wel de volgende keer af. Overigens maakt het voor mij totaal niet uit of ik hem in meerdere delen kijk.
     
  4. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Paul

    [​IMG]

    Was weer zwaar geniaal ondanks mijn toch wel hoge verwachtingen. Kijkt lekker weg en is gewoon geniaal. Voorheen wist ik niet zeker of Seth Rogen wel tof zou zijn als Paul omdat ik Rogen totaal niet grappig vind. Toch is ie behoorlijk overtuigend als sarcastische alien. Simon Pegg en Nick Frost vormen weer een awesome duo ondanks dat de nadruk toch meer op Paul richt. Oh, en die gekke cop in Superbad vormt in dit deel weer een geniale gestoorde cop. _O_

    8

    Nu snel werken aan The World's End. :cool:
     
  5. XiroKe

    XiroKe <font color="orange"><b>XBW.nl VIP</b></font> XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.070
    Leuk Bevonden:
    26
    Batte: LA onlangs gezien. Raad hem sterk af. Neem zichzelf mijn inziens veel te serieus. Voelt tijdens actie scenes alsof je met iemand mee zit te kijken terwijl ze een videogame spelen, om vervolgens onderbroken te worden door door oversentimentele scenes, die hopeloos falen in hun doorzichtige poging je iets te laten geven om de volstrekt voorspelbare karakters.

    Dat laatste is normaal gesproken te verwachten van een actiefilm, maar het lag er ontzettend dik bovenop, gekoppeld met saaie actie scenes en het patriotische/militaristische karakter. Te storend om zelfs als simpel entertainment te dienen.
     
  6. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Infernal Affairs is ook echt heel goed. Ook echt veel beter dan The Departed, vond ik. In Infernal Affairs houden ze de boel veel subtieler, terwijl The Departed echt de tijd neemt om alles uit te leggen. Dat zie je ook wel terug in de speelduur: 101 minuten voor Infernal Affairs tegenover 151 minuten voor The Departed.

    I saw the devil lijkt mij ook een hele vette film. Binnenkort maar eens huren/kopen. Verder heb ik van jouw lijstje de drie laatsten ook nog niet gezien. Zit daar wat jouw betreft nog een echte aanrader tussen?

    Voor mensen die van Western + Asian houden kan ik The Good, The Bad and The Weird aanraden. Heerlijke parodische (als dat woord bestaat) film, die toch t.a.t. origineel blijft.
     
  7. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556

    Audition word door vele gezien als geweldig en verontrustend(als dat de juiste vertaling voor disturbing is) maar zelf vond ik hem een beetje langdradig en pas later echt heel boeiend worden. Maar misschien als ik het een tweede keer zie dat ik het echt nice vind.

    City of fathers is een hele goeie drama/thriller, en 3-iron is echt heel erg uniek en kan ik je absoluut aanraden. Ik vertel niks over de verhalen, je moet het echt zien of anders IMDB checken.

    Nabbeun namja(Bad Guy) is ook heel erg nice trouwens, je denkt aan de titels misschien dat het een vrij standaard filmpje is, en dat dacht ik ook,maar niet is minder waar. Stuk voor stuk unieke films.

    http://www.imdb.com/title/tt0307213/

    http://www.imdb.com/title/tt0235198/

    http://www.imdb.com/title/tt0423866/
     
  8. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Gisteravond Exit through the gift shop gekeken.
    Soort film-docu over Street-art waar oa. Banksy in voor komt. Het zou een docu worden over hem maar uiteindelijk gaat het over mr. Brainwash. Een fransman die in LA woont en alles filmt wat hij ziet. Hij komt in aanraking met verschilende artiesten en begint hun werk te filmen. Iedereen is in de waan dat hij een docu maakt terwijl hij niets doet met de opnames.
    Aanrader als je graffity/street art waardeert.
    8
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Jonah Hex

    Heb ik de verkorte versie gekeken, ofzo? Op IMDB staat dat hij 81 minuten duurt, maar bij mij duurde hij zo'n 68. Dit is echt de kortste film die ik in tijden heb gezien. Dat is dan wel weer een voordeel, want veel langer had de film alleen maar slechter gemaakt. Toch nog een zesje voor Megan Fox en de actie.

    6/10
     
  10. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Vanmiddag ook gezien. Voor mij een 4/10 met hetzelfde verhaaltje:cool:.. Wat een boutfilm..
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik denk dat ik hem nog net niet zo laag heb gegeven omdat ik gisteren Ace Venture heb gezien. Vergeleken met die film is dit nog een topper. :+
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Thanx heb er een paar nog niet gezien :thumbs:
     
  13. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ace Ventura is epic.
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Ook mensen die daar niets mee hebben (zoals ik) kunnen hem ongetwijfeld waarderen denk ik :)
     
  15. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Zoveel heeft het uiteindelijk niet met grafitti te maken.
    En is het nou een mockumentary? Volgens mij wel namelijk.
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Net Diary of june gekeken, absoluut aan te raden ook..hier nog wat meer -->


    Yu-wol-ui il-gi (2005) (Diary of june is dit)
    Sakebi (2006) (retribution)
    Cure (1997)
    Nihon chinbotsu (2006) (rampenfilm done...right!!!!)
    Kairo (2001)
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    I Saw The Devil

    Ik denk dat al meerdere mensen hier hebben aangegeven dat het een awesome film is. Veel gore/actie en emotie, lekkere shots en sterke acteerprestaties, vooral van Min-sik Choi. Wat een creepy gast kan die spelen, zeg! :eek:

    8.5/10
     
  18. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat is een vraag die iedereen pas kan beantwoorden als ie 'm gezien heeft en best wel een
    spoiler
    :+
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Zo. Net Good Will Hunting gezien. Mooie film. Alleen niet echt van een niveau dat ik er helemaal ondersteboven van ben ofzo. :+ En hier heb je Ben Affleck weer met z'n Bostonse accent hoor. :9
     
  20. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Nep-Iers was het toch Dusky? :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina