[Wii] The Legend of Zelda

Discussie in 'Games' gestart door OniRyo, 19 mrt 2011.

  1. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Majora's Mask was heel mooi alleen de tijdsdruk was niet altijd even prettig, vind Zelda meer een game waarvan je van elk detail moet kunnen genieten. Heb wel is gehad sta je midden in een dungeon is dag 3 voorbij. Dan ben je wel naar. Maar verder was de game bijzonder sfeervol en zat prachtig in elkaar. Ook het verzamelen van alle maskers en dus alle side quests waren prachtig.

    Maar zoals velen zeggen was de game niet zo revolutionair.
     
  2. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Blasphemy!
    Dat is van Mario Kart man :+
    Lon Lon Ranch is van OoT _O_

    Wat heb ik daaaar veel rondgereden, puur ter ontspanning. Ook zoiets dat zou ik in geen andere game doen.

    [yt]o1-ea_RsPe8[/yt]

    Maar ik denk dat een deel van de magie ook komt van het "jong" zijn. Net zoals bij bijv. Disney films. Je gaat helemaal op in die wereld als kind zijnde en dat heb ik eigenlijk nog nooit opnieuw meegemaakt.
     
  3. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, damn wat stom van mij, lon lon ranche natuurlijk. Dat nummer staat ook in één van mijn "relax muziek mapjes".

    Ik denk dat ik dan nog iets van een kind in mij heb want ik kan nog steeds helemaal op gaan in een game, soms ook een film. Juist omdat ik dat ook leuk vind in een game zoek ik ook vaak games waarvan ik het gevoel heb dat ik daar echt rond loop!......

    Het idee achter Majora's mask vind ik trouwens tof bedacht, het is nieuw, fris etc. Echter, in de uitwerking zouden ze misschien ervoor moeten kiezen dat er na een tijdje ook een mode is dat de maan niet dichter bij komt.

    Hmm ik krijg door dit topic nu echt zin om OOT te kopen voor de 3DS\o/\o/\o/
     
  4. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Dat is juist het hele idee achter het verhaal.
     
  5. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat snap ik, maar snap je ook wat ik bedoel? Dat je het bv nog eens speelt en dat de maan weg blijft? Zodat je wel overal de tijd voor hebt etc;)..
     
  6. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Zoals ik al zei als je de Song of Time andersom speelt op je instrument in Majora's Mask dan gaat de tijd heel wat langzamer, dan heb je enorm veel tijd juist om alles af te maken.


    Maar ik snap wel wat je bedoelt maar ik vind dat idee maar niks om eerlijk te wezen, want veel sidequests horen een beetje bij het verhaal.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Het meest relaxte muziekje uit de game vond ik toch dat van Zora's Domain _O_

    [yt]PIqailPd89I[/yt]

    Die hele grot was meesterlijk, ik vond het dan ook zo vreselijk dat:

    [SPOILER1]de hele boel bevroren werd. :'-([/SPOILER1]

    Spoiler voor degene die nooit OOT heeft gespeeld.

    Lake Hylia is ook zo prachtig. Alhoewel ik eerlijk gezegd moeilijk kan kiezen tussen de OOT en de Twilight Princess versie. Die van Twilight Princess was namelijk prachtig op z'n eigen manier met die brug eroverheen! _O_

    [​IMG]


    En MetalSonic. Met OOT on Steroids bedoelde ik de inhoud van de game. Qua herinneringen en pracht vind ik zelf idd OOT ook vele malen mooier. Locaties als Zora's Domain, Lake Hylia, Lon Lon Ranch, die rivier richting Zora's Domain met die kikkers en Gerudo's Fortress zijn geniaal.


    Ik hoop overigens dat we al snel op de 3DS The Minish Cap kunnen downloaden, want die MOET ik hebben. FYI: Op de 3DS komen Gameboy (Color) games en mogelijk ook GBA games als downloads. The Minish Cap wordt door velen echt geadoreerd, he? Ik dacht altijd dat Link's Awakening de meest geniale handheld-Zelda was? Die heb ik echt kapot gespeeld. Zoveel zelfs dat ik op een gegeven moment zelf hoopte dat er ook een eiland met een ei zou verschijnen in de zee. :+
     
  8. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik moet wel zeggen dat Lake Hylia(TP) enorm veel lijkt op Lake Hylia uit Ocarina of Time, dat was niet met zoveel andere locaties uit Twilight Princess dat het zo opelkaar lijkt.

    The Minish Cap is zeker wel een goede game maar naar mijn mening echt niet beter dan Link's Awakening!.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Aangezien we hier toch top-lijstjes posten hier mijn top 5:

    1. Ocarina Of Time - Gewoon de beste game ooit. Revolutionair, enorm sfeervol en voor die tijd geweldige gameplay.
    1. A Link To The Past - Was niet zo'n revolutie als OOT, maar heeft een charme, twee enorme werelden, vette dungeons en enorm veel gameplay
    3. Link's Awakening - Heb deze echt kapot gespeeld toen ik in 94 op vakantie was in Center Parks. Geweldige game met toffe sfeer en gameplay-variaties.
    4. Windwaker - Grafisch nog steeds de mooiste Nintendo game. Prachtige eilanden en geweldige sfeer. Enige nadeel was dat er zo weinig te doen was en de game wat kort is.
    5. Majora's Mask - ITT Windwaker was hier heel veel te doen, maar was het tijdaspect wat minder. Qua main quest was deze game echter ook erg kort.
     
  10. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Vind het, nu ik het zo zie, eigenlijk nogal kaal. Helemaal als je het vergelijkt met Fable, die imo wél een overtuigende "sprookjes" wereld weet neer te zetten vol detail. Maargoed zal ook wel door beperking Gamecube/Wii --> X360 komen. Maar dan nog hoop ik op een volgende generatie Zelda game met net zoveel detail als Fable 2/3. Maar Zelda is ook te veel herkauwd. Ik wil nieuwe volkeren zien. Goron, Zora etc. weet ik nu wel. Helemaal als je TTP met OoT vergelijkt heb je het idee soms door identieke wereld te lopen.

    Wat me helemaal tegenviel in TTP was city in de sky ofzo. Ik had gehoopt op een enorme stad. Leuke dungeon dat gelukkig wel maar verder weinig bijzonders.

    OoT kent zóveel unieke gebieden. Je had de dorpjes, de stad, de woestijn etc. etc. maar ook bijv. de kasteeltuin waar je als kind zijnde á la metal gear moest sneaken. Prachtig.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  11. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Lijkt veel op ALttP al vind ik die stukken beter.

    Raar dat niemand de allereerste TLoZ en TAoL niet noemt. Deze waren het meest revolutionair van allemaal. Daarnaast was er lange tijd geen game die er ook maar iets op leek.
     
  12. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Oké omdat jij erover praat :+.

    The Legend of Zelda heb ik een aantal keer uitgespeeld dit is zeker geen slechte game, het is een bird view game zoals de meeste zelda's, de dungeons zijn best wel goed uitgewerkt, maar hij is wel te kort vergeleken met alle andere Zelda's, maarja wat verwacht je van een 25 jaar oude game.

    The Adventure of Link heeft enorm veel uitdaging, voor de meesten is dit 1 van de mindere Zelda's maar ik vind het zeker geen slechte game, ik kon het wel spelen maar het is wel meer uitdagend dan de andere Zelda's, alleen het minpunt met deze Zelda voor mij was het side-scrolling, ik vind dit niet echt passen bij Zelda.
     
    Laatst bewerkt: 22 mrt 2011
  13. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Meeste speelden beide games pas later toen bv. de N64 Zelda's er al waren. Ik speelde ze beide op de dag van de release. Groot verschil denk ik zo.
     
  14. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Dat kan een verschil zijn dan ja... ik zeg ook niet dat de games slecht zijn maar naar mijn smaak zijn het niet de beste Zelda's, ik zou bijvoorbeeld wel The Legend of Zelda boven The Minish Cap kiezen, omdat ik The Legend of Zelda toch beter vind naar mijn gevoel.
     
  15. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb gister Tingle Rosy Rupeeland gespeeld en ik moet zeggen dat het spel op zich wel oké is maar je moet het gewoon niet als Zelda game zien.
     
  16. Aernhem

    Aernhem Wilfried Daddy Cool

    Berichten:
    1.835
    Leuk Bevonden:
    7
    Minish Cap is imo een hele "warme" game, prachtig vorm gegeven.
     
  17. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    Haha zoals de CD-i games? ;)
     
  18. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    de CD-I Games zijn slecht, en echt slecht naar mijn mening, Tingle is veel beter dan de CD-I Games van Zelda naar mijn mening. :+
     
  19. GForce

    GForce Danica Patrick

    Berichten:
    14.778
    Leuk Bevonden:
    14
    CD-i is eigenlijk geen eens een Zelda game. Lijken allemaal wel een beetje op Dragon's Lair.
     
  20. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Het zijn niet originele Zelda Games nee, de gameplay is een beetje zoals die van the Adventure of Link maar alleen zijn de spellen veel slechter. tingle is trouwens wel een leuke game ik ben er al wat verder in gekomen en het blijft leuk =).
     

Deel Deze Pagina