Hoi, ik zal even mijn situatie vertellen en ook het probleem. Het begon toen mijn vorige pc crashte en ik een nieuwe kreeg. Ik had alles perfect afgesteld op mijn oude computer, maar toen ik een nieuwe kreeg moest ik SV opnieuw installeren. Dat leek geen probleem, tot dat ik afgelopen maandag een filmpje op YouTube zette.. Ik kreeg namelijk de dag voor mijn verjaardag (JEUJ) een Hd Pvr van Hauppauge. Ik had het ff in elkaar gefixt maar, toen ik het filmpje even bekeek: Er zaten zwarte randen naast! Afschuwelijk lelijk natuurlijk, dus die wilde ik weg hebben! Ik heb meerdere dingen geprobeerd ( Maintain Aspect Ratio, Event Pan Crop, verschillende 'Width en Height' bij Properties, zellfs combinaties van Maintain aspect ratio en Event pan crop ) Maar die zwarte randen blijven! Als ik in Sony Vegas naar de mini preview rechts kijken zie ik nergens zwarte randen, ook niet als ik de video bekijk als hij al af is. (Bij documenten > video's etc..) Hoe kan ik dit verhelpen? Ligt het dan toch aan mijn project in Sony Vegas of aan YouTube ofzo? Voorbeeld van de video: [SPOILER1] [/SPOILER1] Linkje: http://www.youtube.com/watch?v=yKNABHMoUzE
Je neemt in een verkeerd formaat op. Dit is 4:3 en geen HD! Dit heeft alles te maken met de kabel waarmee je opneemt. Waarschijnlijk de normale rood, geel, wit stekker. EDIT: Ik zie het al, je hebt geen HDTV. Youtube heeft een HD aspect ratio van 16 : 9
Dus croppen in 16 : 9 zou de oplossing zijn? Van dat Hd Tv klopt, vergeten te vermelden, daar ben ik nu voor aan het sparen
Wacht, wut? Nu ik het nog een keer lees: moet je per sé in hd opnemen om die zwarte randjes weg te krijgen?
Je hauppauge neemt op wat de output van je xbox is. Is je tv dus 4:3 dan is je output van je xbox 4:3. Pas als je de instellingen wijzigt in je xbox naar 16 zal je hauppauge gaan opnemen in 16. Wat dan het probleem is dat je waarschijnlijk geen of een raar beeld krijgt op je tv. Dus ja je moet eerst in 16 opnemen om het beeld 16 te krijen. Als je naar jouw filmpje kijkt zie je dat het hele scherm is fijngedrukt. Je kunt misschien met vegas dit anders schalen, maar ik ken vegas niet. Let wel. Die zwarte balken zijn geen zwarte balken. Dat is lege ruimte omdat je video een kleiner formaat heeft dan youtube kan laten zien.