Ik veronderstelde dat je met je porem in de zon zitten er wellicht een biertje bij zou hebben, omdat je snel terug keerde in de discussie ging ik ervan uit dat je biertje op was.
Even weer terug op reviews. Aangezien ik al een tijdje een ''lichte crush'' op Abbie Cornish heb, heb ik maar een aantal films van haar gekeken.
Somersault
Heidi, een 15-jarige australische meisje rent weg van huis, nadat d'r moeder haar betrapt met de vriend van de moeder. Ze komt terecht in een niemandsdal ergens in een uithoek van australie. Daar krijgt zij aandacht via sex en ze komt in contact met een jongen (Sam Worthington) waarmee ze een relatie begint. Ze is nog opzoek naar haarzelf en wil vooral aandacht. Hiermee worstelt ze.
De thema's in deze prachtige film zijn: Intimiteit en de hunkering naar liefde. Abbie Cornish acteert hierin voortreffelijk en ik ben gelijk fan van haar acteer kunsten, los van haar uiterlijk natuurlijk . Gaandeweg krijg je telkens het gevoel dat er wat ergs gaat gebeuren.
Let op mijn woorden: Abbie Cornish gaat een ster worden . . .
De rest moet je gewoon zien. Dus, jan_tran, Kevf, Nerazzurri, henrive, Dusky en alle andere geinterresseerde . . .. GEWOON KIJKEN DEZE FILM.
Candy
Abbie Cornish schittert in deze film naast de ''te-vroeg'' gestorven Heath Ledger.
Candy is een schilder/kunstenares die in contact komt met een dichter (Heath Ledger). Zij krijgen een relatie en voeden elkaar met heroine. De heroine krijgt de overhand en je ziet in de film hun highs en lows. Dit is niet een drugs film zoals Trainspotting, maar het laat wel keihard zien hoe het eraan toegaat in de wereld van de heroine-verslaving. Hun relatie komt onder druk te staan en de ouders van Candy zijn niet blij.
Ik was wederom verrast door deze film, Heath en Abbie spelen heerlijk en de chemie tussen beide spelers spat van het scherm af. Het einde is zo mooi, dat zowel mijn vriendin als ik een traantje lieten . . .:
De film is zelfs op blu-ray en kost maar 6 euro bij ZAVVI. Dus, wederom . . kopen !!!! Als filmliefhebber zul je niet teleurgesteld zijn . . .
Laatst bewerkt: 25 mrt 2011