De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xRichardX

    xRichardX Nieuw Noord

    Berichten:
    1.431
    Leuk Bevonden:
    2
  2. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ola, wat vraagjes over digitale tv.

    We hebben nu Ziggo TV (zit ook digitaal bij). Bij ingangspunt wordt kabel gesplitst naar ca 4 kabels, sommige kabels hebben een lange afstand te overbruggen en worden verlengd (ook weer een koppelstuk). Kortom, genoeg om lage kwaliteit tv signaal naar mijn tv te sturen. Nu wil ik en een huisgenoot digitale tv (ik heb een hdready tv, hij sd tv).
    Wil dus een decoder met hdmi, maar waar heb je er een voor een leuk prijsje? Vind 200 euro voor een decoder best veel, zonder dat je verder iets extra's hebt als hdd oid, en dan moet je nog een smartcard bestellen (30 euro + 10 verzendkosten).

    Zag laatst ook ergens een 4delige kabelsplitter/versterker van ca 30/40 euro, is dit aan te raden, of zorgen de pluggen die in deze splitter gaan (en de kabels etc), alsnog voor het nodige ruis en is de verbetering het waard?
     
  3. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Voor die prijs heb je geloof ik ook een 50inch Samsung plasma de PS50C550 als goed is. Mijn ouders had die ook, maar vonden hem te groot. Maar ik vond die TV echt geweldig op de xbox360.
    Beeld was heeeel mooi soepel enz echt een leuke ervaring. Ik had die ook gewild dan wat ik nu heb, maar me ouders vonden het niet goed om dat die dingen stroom vreten.

    http://www.plasma-discounter.nl/plasma-tv/samsung-plasma-tv/samsung-ps50c550-art-116038.htm

    Hij is ook nog eens 50 euro goedkoper. En zoals je ziet gaven mensen die TV goeie scores, totaal 9.4 ;)
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2011
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij het interactieve pakket van Ziggo zat een speciale 2-weg antenne versterker.
    Ik heb zowel de kabelmodem als interactieve decoder rechtstreeks op de antenne-versterker aangesloten en dat gaat perfect.
    De nieuwe antenne-versterker werkt niet meer via de normale coax-stekkers maar via F-Connectors.

    UPC en Ziggo gebruiken de zelfde versterker.
    [​IMG]

    Uitgang 4 is geschikt voor een coax-kabel > 10m.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Stroom vreten? Je ouders hebben geen benul waar ze over praten.

    Bij n plasma wordt altijd het maximum verbruik opgegeven en dat is bij n volledig wit scherm op 100% contrast.
    Echter, des te donkerder t beeld, des te lager is t verbruik bij n plasma. Bij n lcd brandt de backlight altijd

    Ook kan n plasma ècht uitgezet worden, dit in tegenstelling tot bijna alle lcd's.

    Een plasma verbruikt wel wat meer, maar veel scheelt t niet. Er zijn zelfs lcd's die meer stroom verbruiken dan n plasma van dezelfde grootte.

    Ikzelf vindt beeldkwaliteit belangrijker dan stroomverbruik, maar ja...de doorsnee consument.....:x
     
  6. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Nee oke, mischien ook niet zoveel, maar wel meer dan een LCD...
    Ja beeld kwaliteit is ook veel belangrijker zo ben ik ook.

    Maar goed, ik wou ook graag liefst een plasma.
    Maar ik kan geen kleiner dan 50inch vinden.
    Omdat mijn kamer niet zo groot is, hij past wel dat niet. Maar ik zit er 1 meter vanaf.
    En dan gaan me ogen helemaal kapot met zown grote scherm voor me neus :+

    Trouwens, is LED ook beter dan plasma of niet? Mijn vader vond zelf dat plasma geen mooie kleuren heeft.
    Wat ik natuurlijk belachelijk vind, ligt ook aan de instellingen.
     
    Laatst bewerkt: 24 mrt 2011
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Jouw vader is af :+
     
  8. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Toenet even bij de MM wezen kijken voor 3d tv.

    Ik zag de Panasonic TX-P50VT20 daar staan. Mooi ding! Net even op internet gekeken naar de reviews en daar komt hij erg goed uit.

    Binnenkort komt als het goed is de nieuwe panasonic 3d lijn uit. Is er veel verschil met deze ? kan ik beter wachten totdat die nieuwe lijn is afgeprijst en dan die kopen?

    Kan je op de Xbox ook 3d gamen of moet ik dan een PS3 kopen?

    Wil wel graag een nieuwe tv maar heb geen zin om over 1-2jaar weer een nieuwe te moeten kopen.

    Iemand advies?
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De xbod kan nog geen 3d weergeven, maar misschien komt er een update?

    De nieuwe 30 serie van Panasonic is qua uiterlijk veel mooier lijkt het.
     
  10. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    De Xbox 360 kan zeker wel 3D doorgeven. Het spel aanbod is alleen heel erg karig. Namelijk alleen Call of Duty Black Ops en Avatar. Het is uiteraard alleen mogelijk dmv HDMI.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    En Crysis 2 toch?
     
  12. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja inderdaad ik wist dat ik iets vergeten was.
     
  13. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enig idee hoelang het duurt voordat je 3d kunt kijken zonder bril?

    De nintendo 3ds is al uit. Dus het is al mogelijk.

    Kijk ik zit te twijfelen of ik een 3d tv moet halen. Stel ik koop er volgende maand 1 en volgend jaar heb je ineens geen bril meer nodig voor 3d. Dan moet ik weer een nieuwe tv gaan halen. Of zal er dan een update of iets dergelijks komen?
     
  14. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens Samsung duurt het nog wel 10 jaar. De rede hiervoor is dat het zonder bril moeilijk (lees onmogelijk) is om vanuit meerdere hoeken 3D zonder bril redelijk over te brengen. Vanuit de ideale hoek is 3D zonder bril namelijk ook helemaal niet zo special om te maken vandaar dat de 3DS dat ook heeft. Sowieso als je een 3DTV overweegt neem dan of een Plasma met active shutter of een LCD met passive 3D. Een LCD met active shutter resulteert namelijk in een enorme hoeveelheid crosstalk.
     
  15. Signex

    Signex RIP Paul Walker!

    Berichten:
    583
    Leuk Bevonden:
    9
    Zo jammer dat je TV's op game mode moet zetten om geen input lag te krijgen.
    Geen idee of dit met alle TV's zo is?

    Op mijn samsung tv word motionflow ook uitgezet als ik hem op game mode zet,
    wat ik ook jammer vind. Maar geeft ook input-lag volgensmij.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2011
  16. fifaforthewin

    fifaforthewin Active Member

    Berichten:
    160
    Leuk Bevonden:
    0

    Oke, bedankt voor je reactie.

    Dan ga ik voor een plasma tv met 3d. Nou zit ik alleen met de vraag. Is de nieuwe 3d lijn van Panasonic veel beter/ veel veranderingen t.o.v. de Panasonic TX-P50VT20.

    Wat is precies active shutter? Ben echt een leek als het om Tv gaat.
     
  17. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja ik zou persoonlijk voor de TX-P50VT30 gaan voor €2099. Active shutter houdt in de TV zelf twee beelden door elkaar draait van 60 beeldjes per (120 beeldjes per seconde) door het open en sluiten van het linker en rechter oog om en om. Zodoende krijgt je linker oog het beeld bedoeld voor het linker oog te zien en je rechter oog het beeld bedoeld voor het rechter oog. Zie daar je heb 3D.
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    De game mode van TV's geven juist zo'n puur mogelijk beeld zonder al die beeldverbeteraars. Daar vind ik niks jammer aan :).
     
  19. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ikzelf heb mn plasma's nog nooit op gamemode gehad en ik sta nog steeds 5de van de wereld met Battlefield1943. Heb dus geen last van inputlag.

    Lcd's moeten het beeld digitaal meer verbeteren en daar komt de inputlag van.
     
  20. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Sja en als mensen zich zo ergeren aan inputlag dan moeten ze gewoon lekker blijven bij hun CRT vissenkom/glasbak.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina