1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Crysis 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door DulleNL, 1 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Als je PC maar sterk genoeg is kan dat, maar je ziet geen verschil tussen 60 en 120 volgens mij dus het is een beetje overbodig :+

    Op de consoles loopt hij als het goed gaat op 30 fps met dipjes naar benden als het hectisch word. Beetje als Bioshock volgens mij
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik wel, hoor. Vaak genoeg in OpenGl gezien. Punt is alleen dat die 120 fps bull is. Ja, het kan, op very low op een supercomputer met alle effecten uit.
     
  3. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Mwa, volgens DF haal je met een i7 en GTX 580/6970 op 1080p bijna 60fps op extreme. Speel je op 720p met zo'n hardware dan haal je volgens mij wel wat meer dan 60fps. Natuurlijk nog wel geen 120 :+.

    Ach, zal het zelf binnenkort wel eens testen :p.
     
  4. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Ja maar kan Crysis 2 echt compleet full draaien op een PC met 120fps?
    En hoe groot zijn nou de verschillen tussen de Ps3/360 en de PC versie? Vrij klein toch? En crysis 1 is full toch mooier dan deel 2? Of is dat ook niet meer zo..
     
  5. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Framerate op Xbox is volgens mij iets van 30fps. Op de PC ligt het aan je settings en aan hoe goed de PC is. Ik had iets van 45fps op de hoogste settings, dus dat was wel prima.

    Maar 120fps is zeker mogelijk, maar dan moet je of de settings heel laag zetten of een hele geavanceerde computer hebben. Ik heb wel eens filmpjes gezien van iemand die met z'n computer Metro 2033 (een spel dat veeleisender is dan Crysis 2) op het allerhoogst kon draaien met 110fps, maar die had denk ik geld te veel. Het verschil tussen 60fps en 120fps kan je trouwens wel degelijk zien. Is een nogal technisch verhaal, maar ik zal een artikel proberen te vinden waarin dat werd uitgelegd.

    Het grootste voordeel van de PC-versie blijft natuurlijk de resolutie, waardoor alles er sowieso scherper uitziet. Hoe het met texturen enzo zit weet ik niet, maar je kan er doorgaans vanuit gaan dat je het verschil echt wel ziet, hoewel de console-versies natuurlijk niet lelijk zijn.

    En ja, Crysis 1 is grotendeels mooier, wat des te indrukwekkender is omdat deze game nog veel meer open omgevingen had. Tilt nogal zwaar op het geheugen. Als je de tweaks en mods van Crysis 1 meetelt, laat het Crysis 2 toch vrij ver achter zich. Ik zal ff proberen screenshots te vinden ter vergelijking.

    Neemt niet weg dat Crysis 2 grafisch gezien een pareltje is natuurlijk.
     
  6. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Jah maar, stel je draait beiden op max, dan is Crysis 2 op papier toch beter dan 1?
     
  7. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Nope, nja misschien hoogstens ietsjes beter. Door het feit dat bij Crysis 2/Cry Engine 3 de focus lag op consoles is er op de pc niet al te veel vooruitgang geboekt. Enigste merkwaardige vooruitgang op de pc is dat het allemaal wat meer geoptimaliseerd is en dus vlotter loopt.
     
  8. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.416
    Leuk Bevonden:
    17.514
    Hmm weird. Vind imo Crysis 1 gewoon ook veel mooier dan deel 2. Ligt inderdaad ook aan de setting. Daarom wil ik deel 1 ook zo graag op de 360! New York boeit me echt voor geen meter, wat een cliche verhaal ook, aliens die weer de wereld hebben overgenomen en het speelt zich, ofcourse, alleen weer in New York af. Maakt niet uit hoe mooi New York is weergegeven, voor een goed uitje in New York start ik wel GTA IV op. Ik wil tropische shit.
     
  9. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet je wel een scherm hebben met een refresh rate van 120 :+ De meeste schermen hebben 60.

    Er zijn trouwens veel mensen die miepen dat iedereen rondloopt met stealth en dat dat op een of andere manier overpowered is. Ik kan daar maar een ding over zeggen: :emo: :F:

    Kijk uit je doppen en speel het niet alsof het cod is... Er zijn zoveel manieren om ze makkelijk te kunnen zien. Ze zijn zelfs makkelijk om te killen.

    Mijn kd is 2.5 en ik gebruik armor 5 keer zo lang als stealth. Het komt er op neer dat als je stealth gebruikt om iemand frontaal aan te vallen of om te campen er mensen zijn die je makkelijk spotten en dan heb je geen kans.
     
  10. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Qua wat, graphics? Nee, denk het niet. De mooiste gebieden van Crysis 2 staan ongeveer gelijk aan die van 1, maar vooral in de open gebieden is het in Crysis 1 allemaal wat scherper. De texturen zijn in 1 ook beter. Crysis 2 draait wel beter, maar dat ligt er vooral aan dat de levels in 2 doorgaans veel kleiner zijn en dus minder geheugen verbruiken.
     
  11. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Gaat waarschijnlijk niet gebeuren:

    http://www.youtube.com/watch?v=AVsT4D2_VTI
     
  12. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    U vraagt, wij draaien:

    [​IMG]

    Settings: Hardcore @ 800*600 :+.
    Die "120" vanboven is natuurlijk de fps.
     
  13. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    zelfs 8x6 ziet t er nog mooi uit :+
     
  14. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Hardcore gebruikt dan ook 4x MSAA i.c.m. (Laplace) Edge AA (volgens de advanced graphics options tool).
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    COD loopt hier met 220. :cool:
    Maar hoger dan 60fps zie je toch bijna niet.
     
  16. Chorus

    Chorus youtube.com/CH0RUS

    Berichten:
    2.313
    Leuk Bevonden:
    2
    Een mens kan tot 24 frames per seconde zien, dus wat boeit t als je 100+ haalt?
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Spelen wel meer factoren een rol. Zeker bij een shooter.
    Heeft met vloeiend te maken etc. Dus je kan niet zeggen over 24fps ziet het oog toch niet.
     
  18. Yannes

    Yannes Member

    Berichten:
    8
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de demo even op de PC en Xbox 360 gespeeld. En de graphics zijn echt niet om aan te zien op de Xbox 360. Misschien koop ik hem voor de pc, dat is het geld tenminste waard.
     
  19. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.427
    Leuk Bevonden:
    4.947
    :lol:
     
  20. Coentjuh

    Coentjuh Active Member

    Berichten:
    2.235
    Leuk Bevonden:
    29
    Wtf8) Ik vind de graphics juist prachtig. Nog nooit zo'n grafisch goed uitziende game gezien op de Xbox 360:)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina