Dit word wel weer een game waarvoor ik weer de PS3 ga aanschaffen , echt een verademing om weer een toffe slow paced tactische shooter te spelen. Ziet er ook nog is verdomd goed uit !
Eerste indruk, eerst de pluspunten maar. Het is ouderwets socom. Dus een echte gun game. Aim is lastig, een headshot is niet zomaar gemaakt en positie en timing zijn belangrijker dan snelle reflexen. Grote variatie in de wapens en hoe ze aanvoelen en wanneer ze effectief zijn. Ouderwetse tactische gameplay waarbij het team wat het best samenwerkt een enorm voordeel heeft. Minpunten zijn er echter ook. De controls en dan met name de cover mechanic voelt niet geweldig aan. Dat de aim lastig is hoort bij een serieuzere shooter maar dat de cover mechanic (het is sticky cover a la GoW dus niet de heerlijke R6 trigger cover) onbetrouwbaar is hoort daar duidelijk niet bij. Kon geen button vinden om van schouder te wisselen wat ik apart vind in een 3rd person shooter. De map is niet heel duidelijk en de graphics zijn na Killzone 3 op zijn hoogst functioneel te noemen. Wel realistisch en scherp en duidelijk neergezet maar zeker niet spectaculair. Denk dat dit een game word voor de oude Socom brigade die snakt naar de wat langzamere meer bedachtzame gameplay. Al met al vermaak ik me er wel enorm mee want het is wel echt een spel waarin je een goed schot kan maken. Dus niet zoals in CoD of BFBC waar je eigenlijk altijd wel raak schiet maar echt zoals de eerder genoemde R6 of oude socom's waar je goed moet timen en heel goed moet mikken om de ander eerder neer te krijgen. Ga zeker deze beta nog wat vaker spelen en ga zeker weer proberen om wat mensen hiervoor van CoD los te weken. Hopelijk lukt het nu wel , voor Killzone is het niet echt gelukt
Ja en kijk dat jij nu dus al Rainbow Six noemt , geeft mij dus al die drive om te spelen , want dat is echt mijn nr 1 serie shooter van altijd. Niet rondrennen als een MF en alles maar knallen wat je tegen komt , maar gewoon rustiger spelen , goed je plek vinden en goed aimen. Ik baal dat ik nu nog geen Ps3 meer heb.Maar vrienden van mij gaan dit dus ook spelen , en wij hebben toen die tijd van Rainbow Six vegas 1 ,2 heel veel online gespeeld. Tuurlijk zal het ook wel niet perfect zijn , maar dat is geen enkele game.
Het cover systeem werkt niet geweldig maar je kunt het gerust totaal negeren want het is 3rd person dus je kunt jezelf makkelijk genoeg achter cover plaatsen zonder je er aan vast te plakken. Nog 1 klein minpuntje van de beta is dat er wel verschillende control schemes zijn maar je daar de layout niet van kunt zien, niet zo handig als je aan het zoeken bent naar een scheme wat het meest op CoD lijkt qua layout
Heb wel interesse in deze game, maar het is echt zoiets waar headset heel erg van belang is hè? Ik ben meer zo'n eenzame strijder, dus heb nog mijn twijfels.
Het is wel echt een game die je met vrienden moet spelen met een headset, daar word het volgens mij echt leuker van. Ik heb gister met randoms zonder headset gespeeld en geprobeerd een beetje samen te werken maar zodner call-outs werkt dat natuurlijk een stuk minder. Wel mooi dat er weer eens een vote to kick optie in een shooter zit en je de optie krijgt om van team te wisselen tussen de matches. Beetje eigen verantwoordelijkheid bij de spelers om het spannend te houden ipv matchmaking systemen die lang niet altijd eerlijk zijn waardoor er veel ge-quit word aan het begin van een ronde
Ik heb weer een PS3 in huis .. en kan niet wachten todat ik Met Socom 4 aan de slag kan , zit een beetje te kijken hoe ik op een of andere manier al in de beta kan komen. Wil de game echt super graag al spelen namelijk !
vorige week reviewexemplaar ontvangen, er zit alleen tot morgenavond een embargo op, zal daarna mijn bevindingen posten
Was heel het weekend bij mijn vriendin. En mijn PS3 staat thuis. Dus ga er vanavond pas aan beginnen. .
Heeft er iemand anders ook problemen met de beta? Hij blijft maar laden als ik een game wil zoeken.. Edit; serveronderhoud blijkbaar
Ik startte net de game op en kon niet online, dacht dat de servers misschien nog offline waren omdat de game nog niet uit is.