[XOne] [Algemeen] Mass Effect 2 [Deel 4]

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 31 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Tjonge jonge...je kunt nogal wat upgrades kopen in ME2 maar eigenlijk zijn er hardstikke veel niet nodig. Je kunt de game prima spelen zonder heel veel van die upgrades..enneh...

Wat heb je eigenlijk ook die ship upgrades? Niks.....toch? Erg vervelend tijdens dat planet scannen dat je na een tijdje dan ook weer probes moet kopen maar het allerdomste blijft wel het fuel kopen, ik begrijp echt totaaaaaaal niet waarom ze dat erin gestopt hebben. Nu vooral merk ik echt dat dat een ergernis is.

2. Grievous NL

Grievous NL Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    heb hem nou ook de dlc van arrival uitgespeeld met mijn personage waar ik alles mee goed doe met mijn andere pesonage waar ik alles slecht mee doe die ook nog maar 3 teamleden over heeft ga ik de dlc van arrival en liara niet spelen ben benieuwd of de gevolgen van die dlc ook invloed hebben op mass effect 3

maar de arrival was een leuke dlc beetje kort kon zelf weinig keuzes maken vond ik
    die van liara vond ik leuker

3. oeloeimanu

oeloeimanu Ah yes, "Reapers"

Leuk Bevonden:
    2
    Nu ik ME1 aan het spelen ben valt het me inderdaad ook op hoe vervelend dat zelf besturen van je schip eigenlijk is, slaat inderdaad nergens op. Die ship-upgrades zijn wel handig voor
    [SPOILER1]De suicide-mission. Voor elke upgrade die je niet hebt, gaat er iemand van je crew dood.[/SPOILER1]

[SPOILER1]Dat je geen keuzes kon maken vond ik inderdaad ook jammer. Er is er maar eentje (kiezen tussen Batarians waarschuwen of Joker oproepen), maar die heeft geen enkel effect.
    [/SPOILER1]

4. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Klopt, je hebt niets aan die ship upgrades.... als je niets om je team-members geeft.

Hoe meer upgrades, hoe meer van je teammembers het laatste gevecht overleven.

5. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Lair of the Shadow Broker en Arrival hebben enorm veel gevolgen voor ME3. Niet in de keuzes die je maakt maar in het verhaal. Ze zijn namelijk beide dlc die sowieso gebeuren - of je het nu speelt of niet.

Ik ben zelf benieuwd of de keuze van Overlord een bepaalde invloed heeft.

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Gisteravond dan toch maar uitgespeeld The Arrival. Vond hem in tegenstelling tot Lair of the Shadowbroker vies tegenvallen. :mad:
    Behalve misschien dat stukje bij dat radiostation, maar dat was ook veel tekort om dingen goed te maken.

7. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    Ook uitgespeeld, al met al toch een prima avondje vermaak.
    Ik heb beide games uitgespeeld, alle DLC maar ik wil meerrrrr. Zo jammer dat er niet een of andere planeet is met vijanden die blijven respawnen zodra je weer landt bijvoorbeeld.

Een verhaal opnieuw beginnen vind ik zonde van de tijd eigenlijk.

8. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.775
    Zo vreselijk goed is het inderdaad niet, in tegenstelling tot het eerste deel. Tegen het einde van dit spel begint het pas goed te worden, als je al richting de eindmissie gaat.

9. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Trouwens, over Arrival:
    Waarom zijn de Reapers niet eerder richting die relay gegaan? Want Amanda Kenson en haar team hebben toch niks geactiveerd, alleen Reaper technologie gevonden en toen in de macht van Harbinger gekomen. Vind het maar cheap eigenlijk als ik er over nadenk, doen al die moeite met Sovereign eerst, vervolgens al die moeite doen met de Collectors terwijl ze dus simpel eigenlijk door die relay konden gaan. En hoe dom kan je zijn als je wilt dat de Reapers arriveren om juist Shepard naar de plaats te brengen waar die het tegen kan houden. :F:

Laatst bewerkt: 31 mrt 2011
  10. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    De Citadel was optie nummer 1 omdat ze daarmee gelijk het hart van de samenleving konden raken. Volgens mij is het zelfs zo dat de Reapers gelijk vanuit darkspace de citadel konden infiltraten. Nu was dat plannetje mislukt en moesten ze naar optie nummer 2 - vanuit "The Bahak system" travelen.
    Mass Effect 2 ging over de collectors stoppen - niet om de Reapers te vertragen. Eigenlijk heeft ME2 niks te maken met het arriveren van de reapers.

De reden waarom Kenson Shepard naar de komeet bracht was omdat de Reapers je nog steeds willen hebben. Het is ook mogelijk dat Kenson op het moment dat je haar bevrijd niet onder de invloed is van de Reapers - totdat de artifact haar weer overneemt.

11. Neraice

Neraice Vault 87

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een lvl 50 character in ME1 en wil wel aan 2 beginnen. Wat raden jullie aan?

1. Nu in ME2 importen en beginnen.
    2. Lvl 60 worden in ME1 en dan importen.
    3. Nu in ME2 importen, daarna lvl 60 worden in ME1 en daarna nog een keer ME2 spelen.

12. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    [SPOILER1]Sovereign en de Citadel was volgens mij gewoon hun eerste optie inderdaad. Ze zijn heus niet zo dom om maar één manier te hebben om terug te keren. Al moet ik wel zeggen dat de Alfa Relay-aankomst iets simpeler in elkaar steekt dan de Citadelplan.

Collectors waren er om de bouw van de nieuwe Reaper te beginnen, heeft niks met hun aankomst te maken.

Over Shepard en Kelson: ze wilde per se Shepard levend hebben. Ik denk dat de Reapers nog een plan hebben om iets met Shepard te doen. Misschien van Shepard de nieuwe Saren maken die hun intocht een stuk makkelijker zal maken?[/SPOILER1]

Optie 2 zou ik zeker niet adviseren, de startbonussen zijn leuk als je ze hebt, maar een hele ME-playthrough zijn ze absoluut niet waard. Ga maar lekker ME2 spelen zou ik zeggen:)

Ik ben zelf net aan ME2 begonnen voor mijn perfecte run. Nu ik hiervoor ME1 heb gespeeld, valt me pas op hoe veel soepeler en stabieler ME2 eigenlijk is. Technisch absoluut een vooruitgang:)

Edit: Spoilers pas lezen als je ME1 en ME2 hebt uitgespeeld!
    Waar ik trouwens ook aan dacht laatst: wat zijn nou eigenlijk de echte intenties van de Reapers? Tuurlijk, voortplanten is een redelijk doel, maar het proces waar ze doorheen moeten lijkt aardig inefficiënt voor dat doel. Een soort van mensenkwekerij lijkt dan een stuk simpeler. Als je aanneemt dat de Reapers niet infinite zijn, dan moet ook ooit iemand een eerste Reaper hebben gebouwd. Maar waarvoor? Was de eerste Reaper misschien een geavanceerd oorlogsschip dat 'iets' tegen moest houden? Hadden ze een veel te gevaarlijke technologie ontdekt en zorgen de Reapers er slechts voor dat wij nooit die technologie zullen ontdekken? Waarom willen ze eigenlijk dat we ons volgens een bepaald pad evolueren? ME3 heeft nog aardig wat te beantwoorden:)

13. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Godver, ik ga de 2 DLC's nu kopen, ik haat het om spoiler balkjes te zien :+

Gekocht!

14. Neraice

Neraice Vault 87

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier toevallig nog een Cerberus code in de aanbieding? :+

15. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.116
    Gewoon kopen :+

Heb ook al 2560 (P) geïnvesteerd in het spel :+

16. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Misschien zijn de Reapers niet de enige "godlike" race - en dat er dus meer achterzit dan wat we nu denken. Voorplanten alleen is namelijk een nutteloze bedoeling voor de reapers, aangezien ze zelf op een hele andere manier naar het leven kijken.

Ik vraag me zelf af waarom Shepard eigenlijk 'the one' is - storywise dus. Wat zorgt ervoor dat Shepard zo gedreven is; waarom kan hij tegen de indoctrinatie van de Reapers etc. Misschien is Shepard ook niet alleen maar wat we denken.

17. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    En daarom kom ik dus niet in de ME3-thread.

[SPOILER1]Ik zat juist na Arrival te denken dat dit misschien helemaal niet het geval is. Moet je even nagaan wat er in Arrival gebeurd als je het zo bekijkt: Shepard wordt naar een asteroïde gehaald, die een heel systeem in één klap kan vernietigen. Vervolgens maakt Shepard 'contact' met object Rho en is hij er helemaal van overtuigd dat hij met de asteroïde dat systeem op moest blazen, wat hij vervolgens ook doet. Toevallig is het systeem van de Batarians, een ras dat het toch al niet zo op mensen heeft. Hebben de Reapers Shepard hier gebruikt om een oorlog tussen de Citadel-rassen en de Terminus-systems te veroorzaken? [/SPOILER1]

18. w*s*c*

w*s*c* Yikes!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus precies wat ik me ook afvroeg toen ik aan het spelen was ik denk dat er een einde komt dat je echt totaal niet verwacht als het om Shepard gaat

19. oeloeimanu

Leuk Bevonden:
    2
    ME1/ME2/Arrival spoilers
    [SPOILER1]Shepard heeft ondertussen trouwens wel echt wat op zijn/haar kerfstok staan trouwens. Logisch dat de Council/Alliance hem/haar wilt vervolgen. Wat ik zo kan verzinnen:

- Loslaten/doden van Rachni
    - Doden van de Thorian
    - Nucleaire bom laten ontploffen (is verboden in bewoonbare gebieden)
    - Normandy SR1 stelen
    - (eventueel) gemeen doen tegen Council
    - Council doden / veel mensenlevens opofferen
    - Doen alsof hij dood is
    - Met een terroristenorganisatie samenwerken
    - Gezochte dieven/moordenaars onderdak geven
    - (eventueel) cure voor de Genophage bezitten
    - Een AI aan boord hebben
    - Een Council Spectre doden (in LotSB)
    - Een compleet systeem wegvagen met 300.000 Batarians

[/SPOILER1]

20. Jorrie