1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Windows Phone 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    [​IMG]
    [​IMG]
    [gb]Windows Phone topic[/gb]

    Deel in dit topic je eigen ervaringen, vragen en nieuwtjes op het gebied van Windows Phone.


    [gb]Wat is Windows Phone?[/gb]
    Windows Phone 7 is een besturingssysteem voor smartphones van Microsoft. Het is gepresenteerd op 11 oktober 2010. De toestellen zijn sinds 21 oktober 2010 verkrijgbaar, hoewel het OS pas medio 2011 in Nederland officieel wordt geïntroduceerd. Dit is omdat het OS enkel in de 'EFIGS' (Engels, Frans, Italiaans, Duits en Spaans) talen beschikbaar is. Microsoft presenteerde het besturingssysteem voor het eerst tijdens het Mobile World Congress 2010 in Barcelona. Vaak wordt het gezien als het vervolg op Windows Mobile, maar Windows Phone is hier los van ontwikkeld.

    Bron. Wiki

    [​IMG]

    [gb]Interface[/gb]
    [yt]V1Dl9Ha_sv4[/yt]

    [gb]Toestellen[/gb]
    Hieronder vind je enkele Windows Phone toestellen voor een complete lijst kan je hier terecht.

    [​IMG]
    Nokia Lumia 900

    [​IMG]
    HTC Titan II naast de Lumia 900

    [​IMG]
    HTC Radar

    [​IMG]
    Samsung Focus S

    [gb]Marketplace[/gb]
    [​IMG]
    De Windows Phone Marketplace al aardig bevoorraad, zo zijn er momenteel al +80000 apps te krijgen. Onder de apps vallen eigenlijk alle belangrijke apps die ook op Android en iOS te vinden zijn, waaronder ook steeds meer Nederlandse apps zoals; Tweakers, Nu.nl, NOS, RTLZ en 9292.

    Enkele apps die je zeker niet mag missen op je WP toestel zijn;

    • AppFlow
    • IMDB
    • …i'm a WP7!
    • Das Image
    • The Chive
    • Wordament
    • Wordfeud
    • Metrotube / Primetube
    • Nu.nl
    • Tweakers.net
    • Vimeo
    • WhatsApp / KiK

    [gb]Accessoires[/gb]
    [​IMG]
    HTC Titan en HTC Radar dock

    Er zijn al aardig wat accessoires voor je WP7 telefoon te krijgen, hoesjes, crystal cases en ook docking stations. Het meeste is makkelijk via internet te bestellen maar ook bij winkels kan je screen protectors en hoesjes kopen.

    [gb]Zune software[/gb]
    [​IMG]
    Voor het overzetten van bestanden zoals video's, foto's en muziek heb je net als met de Zune mediaplayers ook de software nodig voor je Windows Phone 7. Hoewel het uiteraard het makkelijkste zou zijn om alles gewoon naar je telefoon te kunnen slepen is de Zune software erg goed in elkaar gezet en fijn om mee te werken. Helaas vraagt het wel veel van je ram geheugen van je pc.

    Zune op je telefoon werkt ook erg goed, net als bij de Zune HD is het erg mooi vormgegeven en beschikt het over een eigen muziek marketplace waar je overal en altijd je muziek kan downloaden.

    [gb]Video's[/gb]

    [yt]l9evyGr57hs[/yt]
    [yt]fZNM4QmN-aY[/yt]
    [yt]VHkPiU9YAQk[/yt]
     
    Laatst bewerkt: 8 mei 2012
  2. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Ik heb zelf een HTC 7 Trophy, Windows Mobile 7 werkt enorm goed maar ik mis nog heel wat dingen om dat het nog niet echt Nederlandse support nog heeft... zoals de Marketplace, Xbox Live etc ik zou daar binnenkort wel graag aan de slag een keer mee willen!... maar dat kan nog een tijdje duren blijkbaar :+.
     
  3. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Nee dat kan nu al hoor gewoon een live.com (dus geen NL!) account aanmaken en je bent ready 2 go! :)

    Ik weet niet of je goed in Engels bent maar HIER kan je lezen hoe je je telefoon optimaal kan benutten en dus gewoon van Marketplace en Xbox Live gebruik kan maken.
     
  4. OniRyo

    OniRyo Active Member

    Berichten:
    3.269
    Leuk Bevonden:
    257
    Bedankt voor je reactie, maar dit wist ik al, maar ik bedoelden eigenlijk dat ik Xbox Live wil gebruiken met mijn eigen Gamertag, Marketplace kan je ook gebruiken maar met moeite(en volgens mij kan het niet eens zonder Credit Card).
     
    Laatst bewerkt: 27 mrt 2011
  5. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja helaas is dat inderdaad nog niet mogelijk, had ergens gelezen dat zo rond mei de Marketplace ook voor Nederland open gaat. Want inderdaad jammer dat je niet met je eigen gamercard gebruik kan maken van Xbox Live.

    Jammer dat Microsoft er zo lang over doet om de services die WP7 juist zo tof maakt hier te releasen.
     
  6. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik wil ook WP7 maar stel dit nog een half jaartje uit ivm geen credit card en geen XBL support hiero.
    Wel een leipe deal bij pdashop.nl voor de HTC 7 Trophy. 298 eurotjes.
     
  7. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Zeker mooie aanbieding, MS had ook aangekondigd dat er een prijsdaling zou komen. Onderanderen voor de HTC 7 Trophy, dit doen ze om meer marktaandeel te krijgen. Dit jaar komt ook de HTC HD7 uit in Nederland, misschien is dat een beter optie voor je door het grote scherm. Ik denk dat die rond de 500 euro gaat kosten als hij eenmaal hier uit is, nu is hij nog 500 euro(in Duitsland, Spanje, Engeland) in zal niet snel denk ik in prijs zakken.
     
  8. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Ah cool, zie dat ie al wel in NL wordt verkocht. Wacht toch nogsteeds om eerder genoemde reden tot ik er één aanschaf. Misschien rond die tijd met toffe 3D schermen zoals de HTC Evo 3D. :9
     
  9. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Ja hij is idd wel te koop, alleen dat is niet de Nederlandse versie. Maar de Duitse, die heb ik nu ook. :p Maar idd beter wachten op nieuwe hardware, en dan vooral betere discplays. Niet dat die van de HD7 slecht is maar het gaat zo snel tegenwoordig met discplays, en processors in telefoons.
     
  10. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    discplays?:+
     
  11. RemcoM

    RemcoM Ash and molten glass like Eyjafjallajökull

    Berichten:
    4.278
    Leuk Bevonden:
    2.030
    Display zeker? :p
     
  12. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Juist dat :mad:
     
  13. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Welke telefoon is die van het eerste plaatje, een van de laatste plaatjes en het laatste filmpje?
     
  14. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Dat is volgens mij een concept telefoon, dus is niet verkrijgbaar.
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Voor de mensen met een WP7, de NoDo firmware update is uit je kan hem downloaden op deze manier.

    De update geeft toegang tot de volgende functies :
    - copy & paste functie
    - sneller gebruik van apps en games (dus laadtijden gaan sneller!)
    - Marketplace zoekfunctie is verbeterd (release datum... etc)
    - Marketplace stability
    - Wi-Fi heeft een beter bereik gekregen (meer wi-fi signals in de lijst!)
    - Over het geheel een stabielere OS (zover het nog niet stabiel genoeg was) dit zal je vooral merken bij het gebruik in multitask Facebook en Outlook draaien perfect naast elkaar.

    Voor het gehele overzicht kan je hier kijken.

    Al met al een hele fijne update, en zeker als je een WP7 hebt een must om te downloaden. :)
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Gaat deze update nu wel goed? Las dat vorige 2 updates niet vlekkeloos waren verlopen
     
  17. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Volgens de comments op Winrumors gaat alles wel goed dit keer, maar er waren toen d'r tijd vooral problemen met de Samsung Focus. De andere toestellen hebben geen problemen gehad met de update, en dit keer lijkt alles ook goed te gaan met de Samsung Focus.
     
  18. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    nice. Ben nog steeds in dubio waar ik voor ga, zeker sinds mijn vriendin de Desire HD heeft. Maar goed, ik heb nog een aantal maanden.
     
  19. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    De HD7 is eigenlijk het broertje van de Desire HD, ze lijken heel erg op elkaar alleen de OS is anders. Maar helaas is de HD7 niet in het Nederlands te krijgen op dit moment. Ik heb er persoonlijk geen enkel probleem mee, Engels is ook simpel. Daarnaast zijn (best raar) sommigen dingen weer wel in het Nederlands zoals de dagen (saturday is dus gewoon zaterdag bijvoorbeeld).

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  20. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Er komen weer wat nieuwe toestellen aan met WP7 waaronder Dell, Asus, Acer en Nokia.

    Hier een (nieuw) concept van de Nokia WP7, ergens dit jaar moeten ze te koop zijn.

    [​IMG]

    Daarnaast is binnenkort ook de Dell Venue Pro 7 te koop, deze hieronder dus.
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina