Unthinkable (Extended Version)
Een man kondigd met een video aan dat hij 3 nucleaire bommen verspreid over de Verenigde Staten heeft verstopt en laat zich daarna oppakken. Hierna wordt 'H' (Samuel L. Jackson) ingehuurd, als "ondervragingsexpert", om hem hoe dan ook aan het praten te krijgen.
Op zich vond ik het best een vette film om te kijken. Het was tamelijk spannend en ik vroeg me steeds af hoe ver 'H' zou gaan om die man aan het praten te krijgen. Echter het einde (van de extended version, anders dan die van de DVD versie, zie onderstaande spoiler), heeft de film volledig verpest voor mij. Nou ja, dat is misschien wat grof gezegd, maar het haalt nog wel even snel het niveau van de film onderuit voor mij. Wat ik wel goed vind aan de film is dat bijna heel de film zich afspeelt in 1 ruimte, maar dat het ondanks dat toch spannend blijft. Maar ik had niet echt een 'wauw'-gevoel, wat ik bij écht (naar mijn mening, en die van vele andere) goede films, bijvoorbeeld die hoog staan in de Top 250, wel heb.
Het einde:
[spoiler1]Door de kinderen van de terrorist op te sluiten in een kamer met 'H', die ze zal gaan martelen, breekt de terrorist eindelijk en verteld hij de locaties van de drie bommen. Daarna schiet hij zichzelf door zijn hoofd. Het einde van de DVD versie is dat de vrouwelijke hoofdpersoon, Agent Helen Brody, naar buiten loopt met de kinderen van de terrorist. Aan de extended version is nog 1 scene toegevoegd: Je ziet een bomb-squad bij een bom aankomen en de bom onschadelijk maken. Dan komt er een onheilspellend muziekje en gaat de camera richting een hoekje van de kamer, achter een schot met wat rommel zie je dat er nog (waarschijnlijk) een bom staat, waarvan de teller op 11 seconden staat. Als ie op 0 staat wordt het scherm zwart en is dat het einde van de film. Dat vind ik echt ontzettend goedkoop en dit kan ik dus ook echt niet waarderen.[/spoiler1]
7/10 Klik om te vergroten...