[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Hoorde van me broer dat Source Code best wel goed was. Hij had hem in Canada gezien. En dat Gyllenhaal een zeer goede rol neerzet. Ben benieuwd, verhaal spreekt me wel aan.
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    The other guys

    [​IMG]

    Matige film. Het begin vond ik nog wel tof met Samuel L. Jackson en The Rock als super cops. Zelfs voor 'over the top' was het over the top. :D

    Maar vanaf het moment dat ze weg zijn, gaat het wat mij betreft snel berg afwaarts met de film. Op een paar leuke momenten na (die al in de trailer zitten), gebeurt er geen reet meer. Heb em met moeite afgekeken.

    4/10

    //edit; Tip van de dag voor de mensen die em nog willen zien; kijk de trailer:

    [yt]D6WOoUG1eNo[/yt]

    en zet daarna een andere film op :)
     
  3. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Wil weer eens Kingdom of Heaven kijken. Is de DC cut een toegevoegde waarde?
     
  4. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Kingdom of Heaven Directors Cut

    Genieten. Had hem 5 jaar geleden ook gezien toen die net uit was. Dus kon niet alles meer herinneren. Maar heb weer genoten 3 uur lang samen met de 720p versie.
    Soms kan film kijken echt geweldig zijn. Eens kijken of ik weer AC 1 ergens vandaan kan halen nu ik toch in AC flow zit en laatste tijd veel over de Kruisvaarders aan het lezen ben.

    9/10
     
  5. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Net Schwarzenegger's eerste film gezien. Hercules in New York. In de credits heet hij Arnold Strong "Mr. Universe". Deze film is echt heel erg slecht :lol: .
    Na een half uur ook maar wat doorgeskipped om toch nog te kijken wat er allemaal ging gebeuren. Toch heb ik het eerste half uur met een bigsmile genoten van de slechtheid.

    4/10

    Toch nog een redelijke cijfer voor deze film, puur omdat Arnold erin zit. Geniaal slecht is hij hier.

    :b:
     
    Laatst bewerkt: 9 apr 2011
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Net gezien: 'I saw the Devil'

    De film was wel redelijk. Pas het 2e gedeelte kwam de film echt op gang en het kat en muis spelletje was redelijk uitgewerkt. Ook hier heb ik toch weer het idee dat de film vooral zo goed gereviewd wordt vanwege het feit dat het een Aziatische films is, want zo heel speciaal is de film verder niet. Acteerwerk wel ok, audio wel ok, karakterontwikkeling niet aanwezig, verhaal redelijk....

    6
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Majo no Takkyubin (Kiki's Delivery Service) 1982

    [​IMG]


    Het is toch altijd bewonderenswaardig dat regisseurs als Miyazaki altijd op zoek zijn naar nieuwe uitdagingen en niet gewoon standaard voortborduren op succesrecepten. Met Majo no Takkyubin is Miyazaki overduidelijk voor een Westers/Europees themaatje gegaan. Het is een filmpje over een jonge heks die haar eigen brood op de tafel moet krijgen. Wat mij het eerste opviel was het snelle tempo, waarin deze film zich differentieert van andere Miyazaki's. Maar ook aan de settings zie je dat er wel degelijk gekeken is naar de Westerse wereld. Allereerst de settings: de film speelt zich af in een fictief Europees stadje dat wat wegheeft van een Grindelwald of iets in die buurt. Ik kan er moeilijk mijn vinger opleggen, maar het straatbeeld is echt 'Europees', iets wat je in andere films echt weinig tegenkomt. Het zijn ook de details: Tomobo die een sweater om z'n nek heeft geslagen bijvoorbeeld. En de enige met zwarte haren is Kiki zelf, etc. etc. En daarnaast natuurlijk nog het heksen gebeuren zelf, iets wat in Japan amper te zien is maar in Europa altijd een grote bron van inspiratie is geweest.

    Maar ook Mr. Anime Joe Hisaishi is op eurotrip gegaan. Door het gebruik van accordeons en van die hippe orgeltjes (wat mij erg deed denken aan Bassie en Adriaan! ;)) levert hij weer een score op die niet alleen perfect bij de film aansluit, maar daarnaast ook gewoon nog enorm goed klinkt. Ik was er in ieder geval een fan van.

    Waar dit allemaal ook echter toe leidt is dat het wat minder als een echte Miyazaki aanvoelt. Er mist gewoon wat magie. Bij heks moet je in dit geval enkel denken aan een vliegende bezem, want verder komt het niet. Het is mij wel duidelijk dat het grappige katje Jiji echt een belangrijke rol speelt want zonder dat beestje had ik zeker wat minder genoten van de film. Hij brengt het wel lekker in balans. Er zit namelijk aardig wat humor in verstopt die ik wel kon waarderen. Net toen het een beetje leek in te dutten (dat gedoe dat ze haar heksenpowers kwijt was), herpakt de film zich toch nog goed, wat resulteert in een heerlijke einde wat iedereen natuurlijk zag aankomen, maar dat doet er niks toe. Het gebrek aan die typische magische Miyazaki touch maakt het wel dat deze film gewoon een lekker tussendoortje is met een goede nasmaak.
     
  8. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Vandaag Limitless gezien. Vond het toch wel een tof concept en er zat interessant camerawerk in, maar ik bleef het gevoel hebben dat het beter uitgewerkt had kunnen worden. Vond het desondanks toch wel boeiend.
     
  9. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    gister toevallig ook gezien, goede film wel maar had er op de 1 of andere manier wel wat meer van verw8
     
  10. Makkabeer

    Makkabeer PSN: Kerkho7en

    Berichten:
    1.128
    Leuk Bevonden:
    234
    Voor de zoveelste keer weer Oldboy gekeken. Masterpiece! Door de jaren heen veel gekeken, maar gaat niet vervelen.

    Einde:

    [SPOILER1]Dat hele einde valt natuurlijk als een bom. Maar vooral nog ff dat laatste zetje dat Woo Jin Oh Dae-su zelf het geluidfragment aan laat zetten van hem en zijn dochter terwijl Oh Dae denkt hem zo te kunnen doden. _O_ Heb echt minuten lang naar de credits zitten staren de eerste keer. [/SPOILER1]

    Nog altijd de verdiende 9/10


     
  11. Kapitein_Merijn

    Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

    Berichten:
    1.115
    Leuk Bevonden:
    240
    Gisteravond Vicky Cristina Barcelona gezien.
    Ik vond het een erg leuke film. Het gaat over 2 vriendinnen die samen de zomer in Barcelona gaan doorbrengen. Vicky is erg serieus en is verloofd en Cristina is een losbol. Ze worden op een avond mee gevraagd door een Spanjaard om met hem een weekend door te brengen in een stadje. Vicky ziet er niks in maar Cristina wil natuurlijk wel.
    Het word echt leuk als de gestoorde ex (Penelope Cruz) van de Spanjaard in het spel komt. Wat volgt is een leuke romantische komedie waarin de hoofdpersonen anders gaan denken over hun leven.

    7/10
     
  12. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Dat is zegmaar het hele punt van de film.

    Wat een Ghibligolf hier trouwens de laatste tijd. Waar komt dat ineens vandaan?
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Tsunami? :+
     
  14. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    [​IMG]
     
  15. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.744
    Leuk Bevonden:
    1.943
    Ook net gezien en zo denk ik er ook over. Vooral het einde vond ik wat kort door de bocht maar verder gewoon een aardige film

    6.5/10
     
  16. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Ghibligolf? Volgens mij ben ik de enige die ze eventjes allemaal afwerkt hoor :p.
     
  17. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik heb hier de afgelopen maand meerdere mensen Ghibli films zien posten.

    Welke staan dit weekend op het programma? ;)

    Pom Poko vind ik overigens de minste van de Ghibli films die ik tot nu toe heb gezien. Die documentairestijl is wel origineel, maar die haalt ook de magie weg.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.042
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Pom Poko is chronologisch gezien idd de volgende...
    En daarna 1tje waar ik wel naar uitkijk: Porco Rosso!
     
  19. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    In het Ghibli Museum heb ik nog Mr. Dough and the Egg Princess gezien, een short film van 12 minute. Er wordt niet gesproken, enkel via muziek ontrafelt zich een sprookje over een heks die een man van deeg kneed. Erg vertederend! Ik moet toch ergens tijd gaan maken om meer Ghibli films te gaan zien.
    Overigens is het museum echt te gek. Het is een prachtige plek, de exhibities zijn erg tof en je toegangskaartje zijn drie frames van een willekeurige film. :) En alles is in stijl, tot de koffie en het bier aan toe!
     
  20. Boertje_PSV

    Boertje_PSV Hedde druksop

    Berichten:
    980
    Leuk Bevonden:
    11
    Oeps, verkeerde topic.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina