E3 2011

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 22 mrt 2011.

1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Multiple Sources Confirm New Nintendo HD Console

Gamers have been waiting years for Nintendo to finally release its Wii successor, and Game Informer has heard from multiple sources that the company will unveil it at E3 this summer if not sooner.

We have confirmed with multiple sources that this new home system is capable of running games at HD resolutions. There are conflicting reports, however, as to whether its graphics will be comparable to those on the Xbox 360 and PlayStation 3 – meaning it could surpass or fall short of those systems. Either way it will offer competitive specifications. Moving to HD should greatly help Nintendo and its new console in getting more multi-platform triple-A titles like Portal 2 or Mortal Kombat. This, in turn, will strengthen Nintendo's historically poor relationship with third-party publishers/developers.

In fact, Nintendo is already showing publishers the system in an effort to get them interested and allow them plenty of time to start developing titles in anticipation of the system's reported late 2012 launch. This advance support marks a change from when the Wii launched. At that time, several Western publishers were outright surprised by the announcement, and it affected the software support for the platform.
    Nintendo president Satoru Iwata himself acknowledged that it needs to do a better job with its publishing partners at a 3DS press conference in the fall of 2010. "We need to decrease the concern that only Nintendo software can sell well on Nintendo platforms and third-party software cannot sell in the same volume. We feel a need to have closer ties with our third-party developers from the beginning."

"Nintendo is doing this one right," said an anonymous source. "[It's] not a gimmick like the Wii." What else, beyond graphics, this may infer about the system is unknown. What kind of controls the system will support (we imagine a need for both classic analog configurations and motion controllers) or what level of software and infrastructure Nintendo will provide for online gaming is also unknown. However, it's a positive sign that the system might be more than just an HD Wii.

We've heard about an HD Wii for some time now, and the time is perfect – almost necessary – for Nintendo to jump start itself with this new system. The company has been feeling the bite since Wii sales have declined from previous years, and this week's news that Nintendo could be dropping the price of the Wii on May 15 could be a precursor to this announcement and an attempt to move as many Wii units as possible out of the retail channel before the new system hits.

We do not have confirmation if this new system will be backward compatible with the Wii or if it will even carry the Wii branding as has often been rumored. It is our understanding that Nintendo is trying to embrace the western gamer and will likely launch a new brand with this console . Around the office we have dubbed the system Nintendo HD. However, this information at this point is conjecture.

We contacted a Nintendo representative regarding this information, and while they wouldn't comment on it or the company's E3 plans, they did sign off with a intriguing "stay tuned."

Either way, it should be an exciting E3 for Nintendo and gamers alike.

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hurray, als dat waar is betekent dat dat Microsoft en Sony ook bijna weer los zullen moeten :D

HD Wii kan me verder gestolen worden. Tenzij het natuurlijk qua hardware echt een next-next-gen console word die bijv fluitend BF3 draait met dezelfde performance als een dikke game PC

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik hoop dat Nintendo nu inderdaad echt eens een next-next-gen console maakt, maar die kans is echt nihil. :mad:

4. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Als dat waar is zullen ze niet moeten. Volgens dat bericht gaat die nieuwe console op zijn best slechts iets beter worden dan de 360/PS3. Zo kan Nintendo die console ineens tegen een iets lagere prijs lanceren (i.t.t. de gewoonlijke €500 van een next-gen console) en al direct vanaf dag 1 winst maken op de verkocht consoles. Vervolgens laten ze jaar en dag die console aan die prijs staan om nog meer winst te maken.

Wii all over again :F:.

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik vrees ook voor een apparaat wat net aan gelijk is aan de 360 qua specs. En dan weer hetzelfde liedje , nieuwe mario, nieuwe zelda, nieuwe metroid, nieuwe kirby,... 3 jaar bagger en shovel ware en hup weer overnieuwe beginnen met nieuwe mario, nieuwe zelda, nieuwe metroid , nieuwe kirby et etc

Ik <3 De oude Zelda's maar ik heb vooral bij die francise zo enorm het gevoel dat ik al 20 jaar hetzelfde spel aan het spelen ben.. Mario galaxy was nog innovatief maar alle zelda's na Majora's Mask kunnen me gestolen worden

the big N moet gewoon weer naar de cutting edge van videogames, waar ze horen

Laatst bewerkt: 14 apr 2011
  6. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Nieuwe Mario, nieuwe Zelda, nieuwe Metroid en nieuwe Kirby etc. hoef ik totaal niet over te klagen, hoor. Zo lang het maar echt next-gen wordt en er goede third party support komt. :)

Maar aan de andere kant moet je als neutrale toeschouwer wel respect hebben voor Nintendo als ze toch een 360 niveau apparaat lanceren, want die gaat vast weer als een gek verkopen.

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hoe goed het verkoopt interesseert me geen zak zolang er niks op uit komt wat ik zelf wil spelen

Twilight en Justin Bieber verkopen ook goed maar daar heb ik ook 0 respect voor :+

Ik zou het alleen maar jammer vinden als Nintendo het accent net zo zwaar op de casual markt laat liggen als ze bij de Wii doen.

edit:// En kunnen ze uberhaupt mee in het geweld van UE3, Cryengine, ID tech 5? En voegt het wat toe voor hun franchises?

Voor Zelda en Metroid misschien maar hoe ziet in hemelsnaam een HD Mario game eruit?

En dan nog de enorme kostenstijging die gepaard gaat met ontwikkelen voor een 'next-gen' platform..

Ze maken nu prachtige dingen op verouderde hardware als een soort Boutique developer maar wat als ze rechstreeks concurreren met de Uncharted's Halo's en Skyrim's van deze wereld?

edit2:// En gaan ze ook de strijd aan met LiVE en PSN? Met name Microsoft heeft lichtjaren voorsprong op dat gebied. De online presence op de Wii is om te janken

Laatst bewerkt: 14 apr 2011
  8. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Wiii in 2012, Xbox 720 in 2013-14 en PS4 in 2014-15?
    Enige Nintendo console die ik niet heb gehaald is de Wii, zwaar teleurgesteld in wat het te bieden had(heeft) Ik geloof trouwens niet dat ze motion support voor hun consoles gaan stoppen, niet nu MS en Sony er zo actief mee bezig zijn. Het succes van de Wii is trouwens ook niet te negeren...ondanks de hoeveelheid troep die ze hebben.
    Kan niet wachten op Wii Fit HD, ik bedoel op m'n Mario's, Zelda's en Metroid's

9. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Tsja als het echt een Wii HD word , dan word ik nou eerlijk gezegd niet warm voor.

Neem aan dat ze het wel weer een stapje verder willen brengen dan deze Gen die er nu is.
    Zoniet dan is het een "epic fail"

10. hacktic

hacktic PSN ID: hacktic

Leuk Bevonden:
    0
    Persevenementen zijn altijd in de ochtend. Het is 9 uur vroeger in Los Angeles, dus dat is inderdaad in de avonduren hier. Zelf ben ik in 2009 en 2010 op de E3 geweest en ga dit jaar ongetwijfeld weer. Denk dat de echte leuke dingen achter de schermen getoond gaan worden.

Mijn verwachtingen:

Nintendo: Vooral veel 3DS met nieuwe titels en de aankondiging van Mario Bros 3 Wii (ofzo), pikmin en wat andere bekende ip's.

Sony: vooral NGP met game aankondigingen. Speelbare games als Resistance 3, Uncharted 3, Twisted Metal. Nieuwe game van GT5 ontwikkelaar en ... iets met GTA5. (oorspronkelijk toch een PS game)

Microsoft: Iets met Halo, Iets met Gears of War, PGR/Forza.

Er zullen vast de nodige vette games worden aangekondigd.

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hopelijk komt nintendo met een waardige opvolger van de Wii, zoals de gamecube graag zou willen. Dus geen wii2 met mooiere graphics ofzo maar gewoon echt een nieuwe console met third party support net als bij xbox360 en ps3. Dus gewoon weer multiplatformtitels die op 3 consoles hetzelfde zijn. Net als het Xbox/PS2/GC tijdperk. Als het dan om exclusives gaat is de keuze snel gemaakt :) Nintendo :)
    Maar ik verwacht er vooralsnog niet te veel van.. nintendo heeft haar trouwe fans keihard laten vallen met de Wii, en door het commerciële succes dat ze nu hebben denk ik dat ze doorgaan met de lijn die ze nu hebben..

Laatst bewerkt: 15 apr 2011
  12. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Als de opvolger van Nintendo komt, hoop ik niet echt qua kracht op iets nieuws. Hij moet wel sterker zijn dan de 360 & PS3. Dat mag ook wel na zoveel jaar. Maar dat hoeft niet baanbrekend te zijn.

Waar ik wel gigantisch op hoop is dat ze hun social network eens op orde gaan krijgen. Per game een friendcode? Wie verzint zoiets? Een mooie uitgebreide marketplace waarin we van NES t/m de NGC games kunnen downloaden, die je ook weer kan spelen op je 3DS.

Verder mag het best backwards compatible zijn met de Wii (Motion Sensor), maar ik hoop wel dat ze ook de gewone controller weer gaan supporten. En niet zo'n kloteding van 20 EUR die je gebruikt voor SNES-games.

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ik ben alleen bang dat dat niet meer gaat gebeuren. :mad:

14. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Details Surface On The Controller For New Nintendo Console

Now, we have our first reports about the controller and the system's graphical power. CVG has spoken to a source in the in the industry who said that the new console's controller is not just an upgraded Wii remote, but a much more advanced piece of hardware that will feature a built-in HD screen.

The source did not reveal if the HD controller screen was a touch screen, like the DS, but did seem to be enthusiastic about the console as a whole.

The unnamed source said, "Nintendo's plans sound unreal. Publishers are already planning launch titles and it's all very exciting."

The article does not specify if the new system features motion controls like the Wii. However, the source did say that the new console is completely backwards compatible with Wii, so we can probably assume that motion control will be included.

Nintendo has still not made an official comment on this report or our original report.

15. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Moest meteen denken aan de Dreamcast. Maar wtf? Wil je een extra controller kopen voor multiplayer, kan je meteen 100 EUR dokken :+.

16. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Welnee, Nintendo gaat echt niet met hele dure gadgets aan komen zetten. Het wel betaalbaar blijven voor de massa.

Ben wel benieuwd wat het word, ik moest ook meteen aan dat extreem nutteloze schermpje van de dreamcast memory unit denken

17. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt alweer de verkeerde kant op te gaan..

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Dat schermpje was echt niet nutteloos. Heb daar uren die Skies Of Arcadia minigame op gespeeld. :+

19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Jij nam hem ook echt mee als mini-gameboy?

20. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Ik die tamagochi-achtige minigame van Sonic Adventures, vooral op het wc :+.

Deel Deze Pagina