E3 2011

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 22 mrt 2011.

1. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Perfect Dark!

2. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.717
    Borderlands 2! :+

3. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    +1

4. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Hebben jullie dan toch wel gezien neem ik aan? :9

5. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Daarom zeg ik ook dat dat die shooter wordt voor de 3DS. :+

6. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313

Fake? I dunno...

Wordt dit dan de eerste keer dat ik dit plaatje uit de kast kan halen bij een Nintendo console? :eek:

Laatst bewerkt: 22 apr 2011
  7. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    De geruchten blijven komen zeg... en de E3 is nog best ver weg. Wat is nu wel waar en wat niet... :+. Het is te lang wachten.

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    "The tv can be turned off and you can play further..."

Uhm, wat is dan het nut van een console? :+

9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik speel inderdaad veel liever op een 6" schermpje dan op mn 42" Plasma....

wtf Nintendo

10. Nightbringer

Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    556
    Nu kun je gewoon overal met je console spelen!

Ik ben benieuwd... Het lokt mij niet die schermen in je controller. (of niet met zo'n groot scherm)

11. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Iig weer een redelijk normale controller (zonder het scherm dan) die lijkt op de gamecube controller

Gamecube controller, zo fijn _O_ 1000x beter dan dat logge xbox ding of de altijd irritante PS controller.

12. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Lijkt me dat dit een concept is en kan me niet echt voorstellen dat dit nou echt DAH NIEUWE WII!!!1 gaat worden. Al is er natuurlijk een groot voordeel van zo'n eigen scherm dat je bijv kaartspellen en splitscreen-shooters veel makkelijker kun spelen omdat je dus niet elkaars shit kunt zien. Maar of het echt iets toevoegt...dan vond ik Wii1 toch meer innovatief al was het dan wel heel onnauwkeurig en was het merendeel van de gameplay van het "schud je linker of rechter hand en mik met een infrarood lampje naar je scherm zoals 20 jaar geleden op DuckHunt".

En hoe duur moet zo'n controller wel niet worden? :+

Ik lach me wel kapot als we zo Mario/Zelda en al die standaard Nintendo shit met betere graphics en op HD komen dan GoW3 en alle andere AAA Console titels :lol:

Ben ik het zeker niet mee eens, laatst weer even 4 speler splitscreen Timesplitters op de Gamecube gedaan en het viel vies tegen hoe log die controller nu aanvoelt, die schouderknoppen waren zeer onprettig. Gewoon te "speelgoed-achtig" allemaal, de gele stick was toen al te klein en nu helemaal :+

13. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Krachtiger dan 360/PS3 dat wel, maar next-gen zou ik het niet noemen. Het gaat nog steeds om een aangepaste GPU die bijna 3 jaar oud is en een CPU die waarschijnlijk zich niet kan meten met de hedendaagse quad-cores.

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.717
    Ja, maar een GPU van deze generatie erin stoppen maakt het ding meteen 2 veel te duur. De CPU is geloof ik een speciale versie Power7, de laatste generatie die wel behoorlijk snel is.

15. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat Nintendo doet zoals het moet, cutting-edge technologie erin steken en verlies lijden :+. Voor de consument zal het niet veel aan de prijs doen als ze al voor dat €400 willen vragen (wat ze wel kunnen gezien de huidige prijzen van de PS3/360).

16. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind die schouderknoppen nog steeds erg lekker hoor, beter dan die van de 360 zelfs. Dan heb je te grote handen denk ik :+ Lijkt alsof het precies voor mijn hand gemaakt, voelt nog steeds lekker om een mario sunshine/Zelda wind waker te spelen _O_

Inderdaad, Nintendo loopt redelijk achter de feiten aan. Het zal zich kunnen meten met de 360/PS3 graphics, maar echt veel meer wordt het niet, zoals het er nu naar uitziet.

17. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Het verschil zal je heus wel zien hoor. Daarnaast zou je met die specs daadwerkelijk (native) full hd gaming moeten kunnen waarmaken met daarboven op nog eens betere graphics dan de PS3/360... de R700 is tenslotte (minstens) dubbel zo krachtig als de R500 GPU (en de huidige pc GPU's zijn weeral dubbel zo krachtig als de R700).

18. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als de geruchten kloppen zit er een aangepaste HD4890 in de Nintendo Stream, deze GPU heeft een theoretisch maximum van 1,44TFlop/s wat vele malen hoger is dan Xbox GPU "Xenos" die slechts 240GFlop/s doet en PS3 GPU "RSX" die het nog slechter doet met 211,2GFlop/s. Ook qua fillrate doet deze GPU het veel beter met 36GTexel/s en 14,4GPixel/s tegen 8GTexel/s en 4GPixel/s van de Xenos en 13,2GTexel/s en 4,4GPixel/s van de RSX.

Over de CPU is nagenoeg niets bekend behalve dat het een tripple Core Power-PC betreft die wellicht gebaseerd is op die van de Xbox CPU "Xenon" maar het kan ook een geheel andere Power-PC generatie betreffen.

Een HD4890 is minimaal 5x krachtiger dan de Xenos. Een GTX590 of HD6990 zijn minimaal 25x krachtiger dan de Xenos of RSX.

19. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Niet zo dood staren op de cijfertjes. Je gaat echt geen 5x de performance krijgen t.o.v. een 360. Op sommige punten haal je die 5x in de praktijk misschien wel, maar over het algemeen hoef je niet meer dan 3x (in het beste geval) te verwachten denk ik zo.

Ik huiver trouwens al naar de third party games. Zou me niet verbazen als de third party developers nooit echt van die extra kracht gebruik gaan maken zolang de PS3 en 360 zo populair blijven. Dat of de PS3/360 versies worden crappy. De kloof in kracht is tussen de Wii en 360/PS3 is de third-party Wii games niet ten goede geweest. Niet dat er überhaupt zoveel multi-platform games zijn voor zowel de Wii als de PS3 en 360.

20. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik 5x zeg dan ben ik nog behouden. De architecture is veel stabieler, veel flexibeler en veel krachtiger. Ga in een simpele PC met dezelfde Dual Core maar eens een game als Crysis op 7800GTX of HD2600 spelen en dan op een HD4890. Dan hebben we het over een niet geoptimaliseerde PC game. Het verschil is enorm groot. In een closed box zoals hier sprake van is is het verschil vele male groter. Developer Cervat Yerli en Tim Sweeney geven aan dat qua hardware de PC al veel verder op dit moment is dan normaal gesproken sprake van zou zijn met een nieuwe generatie console dus al ruim een generatie verder en dat is nu laat staan in 2013/2014 waar Sony en Microsoft naar hinten.

Zoals het er nu naar uitziet zou de Nintendo Stream zonder problemen een game als Battlefield 3 "PC perfect" kunnen maken op 1080p.

Deel Deze Pagina