[XOne] Mortal Kombat [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Nightbringer, 19 apr 2011.

1. Hamster 333

Hamster 333 Beest

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een enorme hoeveelheid gehuil in deze thread haha. Gedoe over allerlei controllers en cheap bosses. :p

Ik heb al sinds de release van de game met mijn 4 jaar oude standaard 360 controller gespeeld, story mode op medium redelijk makkelijk doorlopen, shitload casuals gespeeld tegen vrienden en al met 6 characters de ladder mode op hard gehaald. Letterlijk 0 klachten wat betreft mijn controller..

Anyway, tot nu toe de beste fighter sinds DOA 4 voor mij! Ik speel erg veel met Noob Saibot en Kabal. Ben nog niet online gegaan met de game, zijn er mensen die weten of het veel last heeft van lag (zoals MvC3 ), of dat het wel meevalt?

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Speel je met de analog stick of de d-pad?

3. Hamster 333

Hamster 333 Beest

Leuk Bevonden:
    0
    D-pad, aangezien de helft van mijn analog stick ongeveer is afgebroken door slijtage.

4. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Het gezeik over controllers is er omdat je gewoon fatsoenlijk de bewegingen eruit wil gooien, het kan allemaal wel met de 360 d-pad maar zelfs naar al die oefening bijf je er maar mee worstelen, dat heeft mij ontzettend lang ervan weerhouden om vechters te spelen.

Zodra je over de brug bent dat je een fatsoenlijke controller/stick hebt kan je eindelijk beginnen om het spel echt te leren, geen bullshit zoals springen inplaats van dashen, geen specials linken omdat de d-pad te slecht is etc etc.

Wat ik trouwens heb gelezen over "negative edge"(buffered een knop/beweging al voordat je laatste beweging is afgelopen) is als ik een combo wil doen zoals dit: (Ermac) Jump+BP, BP, BP, Down-Back+FP de kans dat ik de verkeerde special krijg behoorlijk groot is. Als ik nu de 3e BP in de bovengenoemde combo ingedrukt blijf houden en dan de beweging maak en de FP erna indruk het er 100% goed uitkomt.

Dus voor mensen die last hadden dat ze een verkeerde special kregen terwijl dat "onmogelijk" hoort te zijn, houd gewoon de laatste knop ingedrukt en doe de beweging voor de special plus de bijbehorende knop.

FP=Front Punch
    BP=Back Punch
    FK=Front Kick
    BP=Back Kick

Met deze notaties weet iedereen wat er bedoelt word, dus ook mensen op de PS3 of spelers die hun controller configuratie hebben veranderd...

5. Hamster 333

Hamster 333 Beest

Leuk Bevonden:
    0
    Dat negative edge wat je noemt, was bij MK vs DC ook wel te merken, denk alleen idd dat het in deze game wat meer voorkomt. Toen je bij MK vs DC die latere combo-challenges moest doen, met combinaties zoals specials linken, kon het niet anders dan ergens een knop inhouden en laten 'bufferen' voor de volgende special move. In mijn ogen is dat niet heel veel veranderd, ik heb er in ieder geval geen last van met de d-pad.

En dashen doe ik met heel snel mix van down + forward mashen, dus per ongeluk springen gebeurd bij mij haast nooit.

EDIT: Ik lees net opnieuw je tekst, en realiseer nu pas dat je juist geen specials wilt linken, maar het toch wel gebeurd. :p My bad!

Laatst bewerkt: 24 apr 2011
  6. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    M'n probleem was dat de game de laatste knop te lang onthoud, dus als ik een Force lift(Down-Back+FP) wil doen na de Jump+BP,BP,BP dan krijg ik de Force ball(Down-Back+BP) terwijl ik maar 3 stoten heb gegeven en de knop ook maar 3x had ingedrukt. Maar dit is dus te verhelpen door de laatste BP gewoon in te houden.

Linken is het echt timen van een move na een andere. Maar ik wou JUIST een special na die standaard combo doen maar kreeg de verkeerde constant.

Dat van het down-forward drukken voor de dashen is inderdaad handig, had er zelf nooit bij stilgestaan.

7. Hamster 333

Hamster 333 Beest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap idd nu wat je bedoelt ja, al heeft dit niks met het d-pad te maken toch? Ik zit die combo wat je noemde nu uit te testen en ik krijg idd 1 van de 4 keer een force ball ipv force lift. Niet gegarandeerd een foute combo dus, maar kan irritant zijn ja.

Trouwens, geen idee of dit al genoemd is maar babalities zijn nergens in de game te vinden he? Je moet ze gewoon uitvoeren en dan komen ze in de moves list?

8. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    voeg me even toe op psn dan = ProCeela-NL

tegen de tijd dat je MK binnen hebt is misschien psn ooit weer is actief :lol:

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nou weet ik ook waarom ik nooit vechtspellen speel. Al die combo's. Kom serieus waar niet eens door de tutorial heen. Wel gevechten gewonnen in de story modus, maar dan wel op zijn makkelijkst. Ik onthou al die combo's echt niet en het lijkt ver verplicht alsof het wel moet. 8)

10. Hamster 333

Hamster 333 Beest

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind Mortal Kombat wel echt een van de makkelijkst uitvoerbare vechtspellen. Spellen zoals Street Fighter en Marvel vs Capcom 3 hebben 10x zoveel moeilijkere standaard combo's als Mortal Kombat.

In Mortal Kombat kom je al een heel eind als je veel special moves gebruikt, je zult alleen er alleen geen lange damage combo's mee kunnen maken zonder een paar hits erin. :p

11. Rebel8319

Rebel8319 XBW Addict

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker mee eens , street fighter vind ik zelf ook een stuk moeilijk dan MK ,
    in deze game kan ik aardig meekomen maar met sf vond ik dat een ramp.

12. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Komt goed Mclovin' !

13. Stingray

Stingray NcA Clan Member

Leuk Bevonden:
    29
    vandaag even online bezig geweest.. nou dat is dus niks voor mij.
    Of een noob die weet hoe die met Cage een balletje afgooit en deze move tot de pruime tijd herhaald, een andere malloot die loopt te springen als een kikker en daarbij op goed geluk wat heen en weer trapt.. daar was ik dus snel klaar mee zeg maar

14. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Zou dat niet bij veel, zo niet alle, vechtspellen zo zijn online?

15. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    En tot deze conclusie ben je gekomen na 1 avondje online te zijn geweest, lijkt mij dat je iets te snel opgeeft. Als je weet dat ze projectiles blijven spammen of blijven springen straf ze dan, met een teleport, eigen projectile, uppercut, een dikke combo of zelfs een X-Ray.

Als jij een cheape move hebt spam die shit dan, kijken hoe zij dat vinden.
    Ik ben van plan om Noob Saibot als 2e character te nemen naast Ermac en ik weet nu al dat ik een obstacle course voor m'n tegenstanders ga neerleggen zodra de match begint. Als het mij niet lukt om ze buiten te houden is het mijn fout, en betekent dit dat ik maar beter moet worden. Punt is je kan niet verwachten dat je 1,2,3 iedereen kan verslaan.

Ik heb een behoorlijke tijd in de practice mode gezeten om 56%+ combo's te leren om er alleen achter te komen dat ik finaal word afgemaakt door alleen uppercuts, sweeps en grabs. Ik heb de basics niet onder de knie en moet dus mijn prioriteiten veranderen. Ook het domme idee dat het spammen van projectiles te min voor me is, als iets werkt gebruik het.

16. SleepTrgt

SleepTrgt Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Ik snap het trouwens niet, als ik filmpjes bekijk van 300th challenge zie ik HELE andere dingen gebeuren dan wat ik beleef... beetje vreemd?

letterlijk het enigste wat ik kan doen is over hem heen springen en hem snel in zn rug slaan... voor de rest niks...

Laatst bewerkt: 25 apr 2011
  17. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ga alsjeblieft fighting games spelen voor je plezier, niet omdat het moet.

18. SleepTrgt

SleepTrgt Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Nee, ik snap gewoon niet hoe ik het kan halen, thats all...

Bijv. in Videos die ik zie krijgt gene health terug? ik zelf niet, dat soort dingen dus is er iets dt ik niet weet ofzo?

Edit: zoiezo probeer ik het wel voor mn plezier te spelen hoor. Dat mag alleen niet van de game zelf? haha

19. Emileu

Emileu Active Member

Leuk Bevonden:
    33
    hahaha.

Dan hoeven ze dit x weinig onderzoek te doen naar de oorzaak van je daad! :D

MK roept dus wel degelijk moordgevoelens op!

20. Bidle

Bidle Bidle

Leuk Bevonden:
    355
    Zelf nu rond de 140 bij de tower en vind het tot nu toe allemaal wel meevallen. Daarnaast prima dat niet iedereen bepaalde challenges kan!

Als ik me iig zo zou ergeren dat ik er de uitingen erop na houd die in dit topic staan, brrrrr. Het is maar een spelletje.

Deel Deze Pagina