[Centraal] Playstation Network Problemen

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door Arjan, 27 mei 2007.

1. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Kan je ergens zonder op psn te komen je cc gegevens verwijderen?

2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Volgens mij niet. Maar daar is het nu ook wat laat voor denk je niet? :+

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Las ook ergens dat het onmogelijk is om bij cc gegevens van klanten te komen met een gewone firmware versie. Alleen mensen met een gehackte fw zouden eventueel een probleem kunnen hebben. Bovendien moet Sony (of welk bedrijf dan ook) ook meteen zijn klanten inlichten mochten er problemen met de creditcards zijn.

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    UPDATE
    Geachte PlayStation Network/Qriocity klant:
    We hebben onlangs ontdekt dat tussen 17 April en 19 April 2011, bepaalde informatie van gebruikersaccounts op het PlayStation Network en Qriocity diensten werd gecomprimeerd in verband met een externe indringing in ons systeem. Hierdoor hebben wij:

1) tijdelijk PlayStation Network en Qriocity services offline geplaatst
    2) een buitenstaande en erkende security firma gevraagd om een volledig en compleet onderzoek te ondernemen naar wat er gebeurd is; en,
    :cool: spoedig maatregelen genomen om de beveiliging van onze netwerkinfrastructuur te verbeteren en te versterken door onze systeem te heropbouwen om U te voorzien van verbeterde bescherming van uw persoonlijke gegevens.

Wij waarderen uw geduld, begrip en aardigheid terwijl wij aan het werk zijn om deze problemen zo snel en efficiƫnt mogelijk op te lossen.
    Hoewel we nog steeds de details van het incident aan het onderzoeken zijn, verdenken wij dat een onbevoegd persoon in het bezit is gekomen van de volgende informatie die U aan ons had verstrekt: naam, adres (stad, provincie, postcode), land, e-mail adres, geboortedatum, PlayStation Network/Qriocity wachwoord en login, en gebruikersnaam/PSN online id. Het is ook mogelijk dat uw profiel data werd verkregen, inclusief aankoopsgeschiedenis en factuuradres (stad, provincie, postcode). Als U een sub-account hebt geauthoriseerd, kan dezelfde data met betrekking tot die account verkregen zijn. Hoewel er geen direct bewijs is dat creditcard gegevens verkregen zijn op dit moment, kunnen we de mogelijkheid niet uitsluiten.

Als U uw creditcard data hebt opgegeven via PlayStation Network of Qriocity, adviseren wij U voor de veiligheid dat het mogelijk is dat uw creditcard nummer (exclusief security code) en geldigheidsdatum zijn verkregen.

Voor uw veiligheid, raden wij U aan om bewust te zijn van email, telefoon en post scams die om uw persoonlijke of gevoelige informatie vragen. Sony zal U nooit via deze kanalen contacteren, inclusief e-mail, om uw creditcard nummer of andere identiteits informatie te vragen. Mocht U een bericht ontvangen die om persoonlijke informatie vraagt, kunt U erop vertrouwen dat deze persoon niet voor Sony werkt. Wanneer de PlayStation Network en Qriocity diensten volledig hersteld zijn, raden wij U ten strengste aan zo snel mogelijk in te loggen en om uw wachtwoord te veranderen. Verder, als U uw PlayStation Network of Qriocity gebruikersnaam of password voor andere service(s) gebruikt, raden wij U ook aan om die te veranderen.

Om uzelf te beschermen tegen mogelijke identiteitsdiefstal of andere financiƫle verliezen, raden wij U aan om waakzaam te blijven door uw rekening afschriften of gelijkaardige documenten te controleren.
    Onze excuses voor het ongemak en wij danken U voor uw geduld terwijl wij ons onderzoek afronden. Onze teams werken rond de klok en services zullen zo snel mogelijk hersteld worden. Sony neemt bescherming van gegevens zeer serieus en zal zich blijven inspannen om ervoor te zorgen dat er aanvullende maatregelen worden genomen om persoonlijke gegevens te beschermen. Het leveren van kwaliteit en veilige entertainment diensten is onze hoogste prioriteit. Neem a.u.b. contact op nl.playstation.com/psnoutage mocht U nog verder vragen hebben.
    Hoogachtend,

Sony Network Entertainment en Sony Computer Entertainment Teams

5. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Hmmz, ik wil dan eigenlijk mn wachtwoord wel ff veranderen. Maar dat kan nu dus niet :+

6. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
  7. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.860
    Ik weet mijn wachtwoord niet eens van mijn account denk ik. :+

8. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Damn, ik heb dus wel mijn CC op mijn account gelinkt.

Keeping fingers crossed. Tevens heb ik mijn wachtwoord voor meerdere websites gelijk gehouden. NU ga ik zel maar allemaal aanpassen. Voor de zekerheid.

9. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Gelukkig heb ik alleen PSN cards gekocht en geen CC gebruikt.

10. Seh

Seh Guest

Wow, wat als ze je wachtwoord weten en je account gegevens dus? En je hebt je creditcard gelinked aan je account? Dan kunnen ze heel PSN leeg trekken van jouw centjes?

11. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Ze hebben je vervaldatum en nummer van op je pas. Securitycode hebben ze niet.
    Wel leip dat dit zo grootschalig ff gebeurt.

12. Seh

Seh Guest

Mmm, vriendin van mij is vorig jaar haar bankpas verloren (zonder dat ze gepind heeft in de stad waar ze was, dus het kan niet afgekeken zijn) en die is dus helemaal leeg getrokken zonder pincode.. Moet met een Creditcard ook wel mogelijk zijn om met kleine gegevens het een en ander te betalen, of niet?

13. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Nope en van het eerste wat je zegt kan volgens mij ook niet?!

Je moet de Securitycode hebben.

Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  14. Sato

Sato Sato NL

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig heeft mijn PS3 account een midlevel wachtwoord en heeft mijn Emailadres geen wachtwoord maar een triple Deadlock ;)
    Daar ga ik dus niks aan veranderen.
    Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat de data die ze van mij gestolen hebben (Als ze dat al hebben) dermate oninteresant is voor hun dat ze er niets mee doen, Had immers geen creditcard gegevens in mijn account juist omdat ik geen vertrouwen heb in Sony en PSN.

Vraag me echter wel af of ze nu alleen van active accounts (Op het moment van de hack Online) de gegevens hebben buitgemaakt of ook van non-active accounts (Op het moment van de hack Offline)
    Maar dat brengt Sony uiteraard niet naar buiten.

--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---

Dan nog even een andere vraag, Want ik ben toch wel heel benieuwd naar het antwoord:
    Wie was de hacker die via Other OS de PS3 probeerde te hacken voordat deze Feature door Sony werd verwijderd?

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    en bedankt Sony.... accounts met een betaalfunctie hebben bij mij een ww logica... <_<

16. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Die hele hack bewijst hoe slordig de PSN wel is. Sony had van in begin en deftige online service moeten nemen. Xbox Live is veilig. Oke Xbox gamers betalen er voor maar via internet heb je goedkoop Xbox Live. Voor de 30 @ 35 euro voor online te gamen een heel jaar met uitgebreide features en veiligheid. Dat is het geld wel waard ;)

17. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    dan ben ik even heel benieuwd welke kennis jij hebt van de beveiliging van beide netwerken dat je dit kan zeggen :)

18. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Bewijst deze hack niet genoeg? De online service stelt al jaren niets voor. Bij PS2 was het slecht op PS3 is het beetje verbeterd en wat uitgebreider. Maar heeft nooit niveau van Xbox Live gehaald. Deze hack bewijst gewoon hoe onveilig de online service is. En dat ze het dringend moeten verbeteren. Dat ken je gewoon niet tegenspreken. Want anders was er zo geen gedoe over. Deze hele hack moet Sony eens op een ander gedacht zetten. Zodat ze overgaan naar een betere online service. Als Xbox Live ook zo een beveiliging had zoals PSN. Dan was die al 100 keer gehackt.

Laatst bewerkt: 27 apr 2011
  19. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat is gewoon fanboy geleuter. Tot de details bekend zijn kun je niks zeggen over de kwaliteit van de beveiliging en aangezien de beveiliging van XBL ook niet bekend is kun je het ook niet vergelijken.

20. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Over de beveiliging van XBL vs PSN is niet veel te zeggen behalve dat PSN binnen een korte tijd 2 keer gehacked (1 keer Anonymous, en nu door...weet ik veel)
    XBL is nog nooit gehacked.

:cool:

Deel Deze Pagina