Heerlijke game gaat dit worden. Dit is wat Gears 2 had moeten zijn. Het is niet perfect, maar gewoon fucking vet om te spelen .
Toch ben ik niet geheel positief. De twee nieuwe starterwapens zijn naar mijn mening totaal overbodig en ongebalanceerd. De Retro lancer is echt een pain in the ass. Ik vind het raar dat Epic deze gun uberhaupt heeft toegevoegd, want ze zeiden in verschillende interviews dat ze de shotgun gameplay van Gears wilde stimuleren, omdat de fanbase dat zou willen. De Retro is juist een gigantische counter tegen de shotgun. 1vs1 tegen een Retro is niet te doen, en al zou je het redden, dan ben je gloeiend rood van de damage die dat pokkeding doet. Voor de rest is ie gelukkig vrijwel nutteloos door de enorme recoil. Toch had ik liever gezien dat de Retro minder recoil had, en minder damage deed. Dan zou de gun beter bruikbaar zijn voor mid-range, en minder goed voor close-range. Dan zou het ook daadwerkelijk een assault rifle zijn, want mensen gebruiken het nu als een soort automatische shotgun.
Ook de sawed-off vind ik geen goede toevoeging, maar ik kan me voorstellen dat Epic deze gun heeft toegevoegd. Het is inderdaad een goede manier om nieuwere spelers een paar kills te laten krijgen. Ervaren spelers zullen tegen minder goede spelers flink kills kunnen maken, maar tegen een andere slimme speler zal de sawed off niet snel winnen.
Maar verder vind ik de game fantastisch! De Longshot is mijn lievelingswapen in de beta. De hitboxen zijn iets makkelijker te raken, en de hit detectie is ook flink opgeschroefd. Het is nu, ookal heeft het geen active down, ongeveer een even krachtig wapen als in Gears 1. Ik heb ook nog geen enkel potje gespeeld waarin ik merkbare lag had, dus Epic heeft het allemaal goed geregeld.
Ik vraag me alleen af hoe het zit met die Dedicated servers, want ik hoor van sommige dat ze nog niet online zijn?
Laatst bewerkt: 27 apr 2011