Hier heb ik weinig aan. Een forum kan ik niet serieus nemen als weerspiegeling van de actuele markt. De naam van de developer speelt ook niet zo'n grote rol. Toen Call of Duty 5 werd uitgebracht was er niemand die zei "who the fuck is treyarch?, ik wacht wel ff met het aanschaffen van de game." Call of Duty is de naam die de game gaat verkopen. Is Homefront een succes, dan knalt de developer er een 2de deel uit, of misschien zelfs een andere developer brengt HF2 uit.
Aan de andere kant is er wel flink wat mis gegaan met de marketing van Homefront. Ze hadden nooit de singleplayer moeten promoten maar moeten inzetten op de grootschalige veldschalen, BP-systeem en soepele gameplay. De lag is natuurlijk ook blunder, maar dat is een technische blunder. Ik ben zelf ook niet zo technisch dus kan moeilijk inschatten waarom ze hier de fout zijn ingegaan. Je zou verwachten dat er wel een paar slimmerds rondliepen bij zo'n gamestudio.
Je verhaal over de strakke verkoop van bekende IP's is wel te onderbouwen, dat is gewoon een kwestie van de verkoopcijfers bekijken en je ziet alleen maar vervolgen in de top 10 staan. Een nieuwe IP is zelden succesvol, tenzij had gebackupped wordt door unieke gameplay en een grote promotie machine. Maar wanneer hadden we voor het laatst een goede IP? Dat moet dan Mass Effect en Assassins Creed zijn geweest? Op de 360 dan iig. Op de PS3 is er meer vernieuwing te vinden. Multiplatform titels en Exclusives zijn net ff wat anders natuurlijk. De een moet zoveel mogelijk geld opleveren en de ander moet een console gaan dragen(marktpenetratie/verbreding).
Laatst bewerkt: 27 apr 2011