1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Supernatural

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Pascal, 2 mei 2011.

  1. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57

    Supernatural

    [​IMG]


    [gb]Wat is Supernatural?[/gb]

    Supernatural is een Amerikaanse drama/mystery/avonturenserie (met sterk aanwezige horror en fantasy elementen), bedacht door Eric Kripke.

    Supernatural gaat over de broers Winchester die het bovennatuurlijke kwaad bestrijden. Ze nemen hierbij de taak van hun vader John over, die hiermee begonnen is om de dood van zijn vrouw te wreken. Dankzij hun vader groeien Sam en Dean op als demonenjagers. In elke aflevering lossen Dean en Sam een mysterie op door met een bovennatuurlijke tegenstander af te rekenen. Mysteries draaien meestal om kwaadaardige geesten, maar ook vampiers, weerwolven en andere demonen moeten worden verslagen.

    Mysteries spelen zich af door heel Amerika heen. Dit betekent dat elke aflevering zich in een andere stad of dorp afspeelt, wat de serie een extra dimensie geeft. Omdat Dean vliegangst heeft, rijden de broers per auto van stad naar stad. Dean's 67 Chevy Impala is dan ook, na zijn broer Sam, het meest dierbare in zijn leven.

    Elke aflevering staat op zichzelf, maar draagt ook bij aan de langere verhaallijn van elk seizoen. Zo draait het eerste seizoen bijvoorbeeld om het doden van de demon met de gele ogen. Sommige afleveringen behandelen bekende Amerikaanse urban legends zoals de vijfde aflevering Bloody Mary of de zevende aflevering Hookman.
    [/Wiki jatmodus uit]

    [gb]Wanneer komt Supernatural?[/gb]

    De serie wordt in Amerika sinds 13 september 2005 uitgezonden waar de serie bezig is aan z'n zesde seizoen. In Nederland is de serie te zien op NET 5.

    Op 27 april 2011 maakte The CW bekend dat er na het op dit moment nog lopende zesde seizoen een zevende seizoen komt.

    [gb]Filmpjes van Supernatural[/gb]

    LET OP: bevat spoilers. Kijken op eigen risico.


    Bevat beelden t/m seizoen 4


    Fun met spoilers :D


    En dit is gewoon fun :D


    [gb]Mijn mening[/gb]

    Prachtserie. Ben zelf eigenlijk helemaal niet zo'n fan van het horrorgenre maar deze serie brengt het allemaal erg vermakelijk zonder dat je constant 38 kleuren bagger poept. Verder is het een serie met aardige acteurs, interessante karakters en vermakelijke dialogen. Een absolute aanrader voor fans van horror en/of fantasy!



    Startpostmodel gejat uit de Chuck thread van Nerrion, dus props naar degene die het bronbestand gemaakt heeft (Nerrion?).
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Top serie. :cool:
     
  3. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.558
    Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen!
    Wie maakt er een Twin Peaks topic! :+
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Jup. Zelf nooit aan toegekomen een thread te maken, maar onbegrijpelijk dat hij er nog niet was. In het weekend met een pilsje in de hand Supernatural kijken. _O_
     
  5. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Nope, ik heb 'm ook niet gemaakt. Ben je mal :+
     
  6. Kortestier

    Kortestier Shortbull XBW.nl ICT

    Berichten:
    3.105
    Leuk Bevonden:
    121
    Wauw! Waarom is hier nooit een topic van gemaakt. Tot nu toe alles seizoenen gezien. Maar waren ze nu met een 6 bezig? Ik vond 5 namelijk niet echt sterk!
     
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Seizoen 6 wordt dus al uitgezonden nu. Maak ik die verdomde startpost nou voor jan lul ofzo? 8) Nee, maar kijk: http://www.tv.com/supernatural/show/30144/episode.html?tag=page_nav;episode

    Dit seizoen worden er dus nog 3 afleveringen uitgezonden en dan wordt het weer lang wachten.
     
  8. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
    Erg leuke serie dit. :) Ik had echt geen idee dat het verder ging na seizoen 5, dat merkte ik pas geleden. Leuke verrassing. :+
     
  9. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Dean is zo awesome:cool:
    Ook leuk dat er alleen maar jonge mooie vrouwen in voorkomen, maargoed is het weer op net5? Zag het laatste tijd niet meer in de gids na iets van 5 oude afleveringen.
     
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Twin Peaks graag. Beste serie ooit gemaakt, wekenlang slapeloze nachten van gehad toen ik de laatste aflevering zag.

    Supernatural heb ik een paar jaar geleden de eerste afleveringen van gezien, maar ik vond het niet zo boeiend eigenlijk.
     
  11. Juunanagou

    Juunanagou Live streamer XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.010
    Leuk Bevonden:
    1.066
    Net S06E19 gezien. Jefferson Starships hell yeah. :cool:
     
  12. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Heerlijke serie idd! :) Heb seizoen 1t/m 5 thuis liggen en zodra 6 beschikbaar is, koop ik die ook. Can't wait!
     
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    _O_

    En wat een heerlijk einde weer. Dit seizoen zit echt wel vol met plot-twists enzovoort, ben benieuwd wat Castial nu doet met Crowley
     
  14. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    Vette serie :cool:

    Is een S07 al bevestigd?

    Crowly, wat een held is die vent toch ook _O_. Al vind ik dat ze het hele "Mother" gebeuren veel verder hadden kunnen uitwerken. Nu gaan ze toch weer de Angel/Demon kant op. Iets wat i.m.o. iets te overdreven is.
     
  15. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik moet 18 en 19 nog kijken heb ze al binnen dus vanavond zal ik ze bekijken, maar inderdaad een top serie.
     
  16. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Crowley of Crowly, is zeker vet! Al had ik toch veel meer van "Mother" verwacht. De eerste indruk die je van d'r kreeg was voornamelijk hoe de fack krijgen ze die nou weer dood. Ook omdat ze eigenlijk helemaal niks over d'r wisten en nu hebben ze haar 1x ontmoet en is ze direct dood. Maar met de Angel/Demon kant krijg je nu misschien wel een soort van samenwerking wat ook wel weer interessant kan zijn. Aangezien Castial allemaal dingen doet die wij niet weten en heeft zijn eigen agenda. En de andere 2 zusters van Faith zijn er ook nog, misschien doen ze daar ook wel wat mee. Zeker heel erg boeiend seizoen tot nu toe! (en afwisselend)
     
  17. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    True True

    De 2 zussen van Faith heb je een punt, maar we hebben bijvoorbeeld ook een aflevering gehad met dat joch dat kon doen wat hij wilde (zoon van Lucifer). Daar ben ik ook nog steeds benieuwd naar. Afijn, we zullen het wel zien. Eindbattle tussen Castiel en Rafael.....
     
  18. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Wel jammer dat het verhaal van die mother of all inderdaad nu al voorbij is. Had echt gehoopt op een langdurige strijd tegen allerlei vreemde nieuwe wezens en dan een epic battle aan het einde. Beetje jammer hoe het uiteindelijk was. Maar die Jefferson Starships _O_
     
  19. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Beetje jammer allemaal. Vond het persoonlijk ook wel vet al die nieuwe wezens met hun eigen ding. Ook was het wel vet dat Sam geen ziel meer had. Maar Jefferson Starships _O_ geweldig. Ook opvallend dat Supernatural ook nog best wel veel humor heeft.

    En _O_ dat seizoen 7 ook komt.
     
  20. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik heb de eerste 5 seizoenen met enorm plezier gevolgd maar seizoen 6 is er 1 teveel voor me. Ik ben na twee afleveringen afgehaakt omdat ik het gewoon niet meer de oude feeling vond hebben. Ineens van epischse apocalypse dingen weer normal hunting shit. Daar was seizoen 1 voor! En seizoen was voor mij gewoon het goeie einde. Maarja logisch ook dat het minder werd want de orginele schrijvers vertrokken na seizoen 5. (de bedenkers)

    seizoen 1: 9,5
    seizoen 2: 9
    seizoen 3: 9
    seizoen 4: 9
    seizoen 5: 9,5

    en wat is jullie favo episode?

    als ik een top 5 moet maken is het:

    1. The End http://www.imdb.com/title/tt1488984/
    2. Faith http://www.imdb.com/title/tt0713614/
    3. No Rest for The Wicked http://www.imdb.com/title/tt1222594/
    4. Abandon All Hope http://www.imdb.com/title/tt1532469/
    5. Wishful Thinking http://www.imdb.com/title/tt1222615/

    die laatste alleen al om deze scene:
     

Deel Deze Pagina