1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[TV] Game of Thrones

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Killamonkey, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760

    Game of Thrones

    [​IMG]

    [gb]Wat is Game of Thrones?[/gb]

    Game of Thrones is een middeleeuwse fantasy serie gecreëerd voor de Amerikaanse zender HBO door David Benioff en D.B. Weiss. De serie is gebaseerd op de enorm succesvolle boekenreeks A Song of Ice and Fire geschreven door George R. R. Martin. Het eerste seizoen, dat op 17 april in de USA van start ging, is gebaseerd op de eerste van 7 boeken uit de reeks en inmiddels staat vast dat het tweede seizoen begint op 1 april 2012.

    De serie volgt meerdere verhaallijnen uit de A Song of Ice en Fire boekenreeks, waarbij auteur Martin aangaf dat de pilot trouw blijft aan de boeken. De serie speelt zich af in de Seven Kindoms of Westeros, waar "summers span decades and winters can last a lifetime". Game of Thrones verteld ons het verhaal over de zeven adellijke families die in de clinch liggen om de controle over de Iron Throne. De hoofdrol in Game of Thrones is voor Sean Bean, ook wel bekend als Boromir in de Lord of the rings films.

    [gb]Filmpjes[/gb]

    Het prachtige introfilmpje:

    [yt]s7L2PVdrb_8[/yt]

    Preview:

    [yt]BpJYNVhGf1s[/yt]

    Making of The Game of Thrones:

    [yt]OofPjpBVvEA[/yt]

    Muziek:

    [yt]zothEkJnhUI[/yt]

    [yt]xSm5aZNDYq4[/yt]

    Prelude voor Season 2:



    Art Direction:



    In Production: Croatia



    Teasertje:



    En tot slot een van de mooiste momenten uit Season 1 :+



    [gb]Pics[/gb]

    Character shots Season 2:

    Mellisandre and Stannis Baratheon

    [​IMG]

    Brienne Gwendoline

    [​IMG]

    Jon Snow

    [​IMG]

    Robb Stark

    [​IMG]

    Bran Stark

    [​IMG]

    Theon Greyjoy

    [​IMG]

    Renly Baratheon

    [​IMG]

    Balon Greyjoy

    [​IMG]

    Cersei Lannister

    [​IMG]

    Tyrion Lannister

    [​IMG]

    Sansa Stark

    [​IMG]

    Joffrey Baratheon

    [​IMG]

    Danereys Targaryen

    [​IMG]

    Davos Seaworth

    [​IMG]

    Arya Stark

    [​IMG]

    Catelyn Stark

    [​IMG]

    Boxart:

    [​IMG]

    [gb]Links[/gb]

    Imdb

    HBO

    Winter-is-Coming.net; news and rumors about Game of Thrones

    The official production diary

    George R.R. Martin Book website

    IGN Wiki

    [gb]Mijn mening[/gb]

    Ik heb zelf de boeken nooit gelezen en kan dus als onbeschreven blad de serie volgen wat ook wel een keer fijn is. Van de allereerste scene in de pilot was ik verkocht door het enorm sterke acteerwerk (Sean Bean is een held), de enorm hoge productiewaarde en het tot nu toe enorm interessante en spannende verhaal. Helaas is de serie nog niet op de Nederlandse televisie te zien maar natuurlijk is de serie via internet iedere week te volgen. Tot nu toe zijn er twee episodes ge-aired en ik kan niet wachten om verder te gaan met deze fantastische serie. Omdat er geen topic was heb ik er een (mijn eerste dus opmerkingen zijn welkom :p ) gemaakt waarin men lekker kan discussiëren over deze enorm veelbelovende serie van, alweer, HBO.

    Pas op met spoilers ten opzichte van het boek en de afleveringen, zodat mensen niet voor vervelende verassingen komen te staan.

    Spoilertags schijnen niet te werken met Board Express voor de smartphone. Praat dus slechts over de serie en niet de boeken, daar ik per abuis een deel verklapt heb. Mocht je wel over de boeken willen praten doe dat dan via andere kanalen, of maak een Game of Thrones boeken thread aan!

     
    Laatst bewerkt: 21 jul 2011
  2. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    De eerste 2 afleveringen gekeken. Erg onder de indruk, zeer sterke characters overal zo te zien, en Boromir is ook erg goed :) Kan echt niet wachten tot de 3e aflevering.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Alles aan deze serie is tot nu toe top.

    -Intro (super vet gedaan) !
    -casting
    -directing
    -sets
    -acting

    Kom maar op met afl. 3 !
     
  4. Nitram

    Nitram BiA!

    Berichten:
    1.501
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ook beide afleveringen gezien en vind het gaaf. Leuke setting en goed geacteerd.
     
  5. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    Oh ja was de intro nog vergeten. Super sfeervol
     
  6. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Ik ben ook zeer onder de indruk tot nu toe!
    Alleen is dit de eerste keer dat ik een serie echt op tijd volg en nu moet ik elke keer fucking lang wachten op een nieuwe episode.


    En Boobies:thumbs:
     
  7. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Prince Joffrey is echt AAAHHHH irritant in aflevering 2. Na hem de eerste keer gezien te hebben had ik al zoiets van, please just die. Soort van Justin Bieber clone in a fantasy world ;) God wat was ik blij toen Tyrion de living shit uit hem sloeg :+ Verder een interessante tweede aflevering en kan echt niet wachten tot ik verder kan kijken.
     
    Laatst bewerkt: 28 apr 2011
  8. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Een mooie vergelijking, Justin Bieber (al vind ik het wel vreemd dat alle kids in de middeleeuwen en zo bij lopen).

    Hoe dan ook, toen ik zag dat er een nieuwe serie van HBO ge-aired was, moest ik kijken en zoals verwacht wordt je niet teleurgesteld.

    Blijf het topic volgen!
     
  9. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Volg het sinds het begin, en ik heb de boeken niet gelezen. Dus ik ben heel erg benieuwd naar hoe het verder gaat. De cinematografie is echt waanzinnig! Casting is perfect en jemig wat een budget is hier ingestoken. Props.

    Enige downside voor mij is de vele seksscenes.. had er van mij niet zo expliciet ingehoeven.. ah well
     
  10. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Top serie! maar damn zeg er is wel erg weinig actie in, 2e aflevering is er eigenlijk gewoon bijna niks gebeurt qua actie.. terwijl de eerste paar minuten van de serie toch heel wat anders doen beloven. Tis wel net iets te traag deze serie maarja zeker wel vermakelijk.
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2011
  11. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zover ik heb begrepen is de serie vooral een strijd van macht. Er zal best wel in gevochten worden, maar het gaat hoofdzakelijk om de verschillende karakters en hoe ze ontwikkelen in het verhaal
     
  12. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Je merkt wel dat er een epische battle aan moet gaan komen, zou wel erg zonde zijn als dat niet gaat gebeuren.
     
  13. Samwise

    Samwise Kaas komt van melk

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik hoop het! Ik ben altijd wel in voor wat zwaardgevechten.
    De serie is trouwens na de eerste aflevering al vernieuwd voor een 2e zeisoen, dus we kunnen nog meer verwachten :)
     
  14. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Vind de serie tot nu toe ook top!! Zondag aflevering 3!!
     
  15. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Dit is redelijk kenmerkend voor HBO series, diepgang, character building en enkel actie wanneer het nodig is. In tegenstelling tot bijvoorbeeld the A-team:+
     
  16. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Derde aflevering is ook weer erg vet!!

    [SPOILER1]Ik denk niet dat die dwerg de assasin gestuurd had trouwens, ik mag m wel[/SPOILER1]
     
  17. Ebrithil

    Ebrithil Active Member

    Berichten:
    1.048
    Leuk Bevonden:
    39
    De dwerg lijkt me inderdaad meer een good-guy

    Het kutte aan deze serie vind ik toch wel dat ik elke keer zo graag nog veeeeel meer wil kijken en dat kleine uurtje zo ontzettend snel voorbij is.
     
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Episode 3 binnen gezwengeld. Morgen maar ff kijken. Ben benieuwd :)
     
  19. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Inderdaad, wat een machtige serie is dit toch! Zo jammer dat er maar 10 episodes zijn dit seizoen :mad:
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Gister de eerste aflevering gekeken. Ga ook zeker de rest kijken maar denk dat ik wacht tot het einde van het seizoen zodat ik ze lekker kort achter elkaar kan kijken :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina