[XOne] Mass Effect 3

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 11 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Nope want die series zullen nog jaren doorgaan. Cashcows zijn nog maar tijdelijk.

    *voelt zich leraar
     
  2. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat kun je nu wel zo zeggen, maar de redenen die ervoor zorgen dat ik Mass Effect zo verschrikkelijk goed vind worden of compleet uit ME3 weggelaten of enorm 'dumbed down'. Ik wil intelligente en interessante gesprekken voeren in ME3. Niet zoals in Dragon Age 2 waar je een paar standaard opties hebt. Ik weet niet hoe hoog jij Mass Effect in het vaandel hebt staan, maar voor mij is Mass Effect DÉ gameserie, staat het mijlenver boven andere games.

    Aan je avatar en het feit dat je regelmatig post in Gears forum neem ik aan dat je een grote Gears fan bent. Zou jij niet hetzelfde reageren als EPIC besloot om alles dat Gears uniek maakt te schrappen en er een CoD-kloon in 3rd person van zouden maken?
     
  3. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    IMO is ME dan een "star" voor EA.. als je toch argumenteert aan de hand van die matrix en nog geen cash cow na 1 titel.. maar ik zie wel wat je bedoelt met ME3 een cashcow kan worden, maar de serie is volgens mij nog geen cashcow

    ik denk dat het wel goed gaat komen.. na al het commentaar op dragon age 2? die uitstel kan alleen maar de game ten goede komen, dragon age 2 had ook nog een aantal maanden in ontwikkeling moeten blijven. ze zeiden toch al dat ze naar de fans zouden luisteren en het meer rpg zou zijn dan me2

    oh en EPIC > Bioware.. Duh :p
     
    Laatst bewerkt: 5 mei 2011
  4. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat hebben ze wel gezegd. En je zou inderdaad denken dat na de kritiek op Dragon Age 2 ze dat soort taferelen niet in Mass Effect 3 zullen laten voorkomen. Ik ben ook niet boos op het uitstel, sterker nog ik was blij toen ik het las. Maar de redenen erachter, om het verder op de grote markt te laten richten, dat klinkt echt niet goed. Alles in het nieuwsartikel wijst erop dat ze helemaal de verkeerde kant op gaan daar.(DA2-kant)=(
     
  5. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    ach volgens mij lullen ze en zijn ze bang voor skyrim
     
  6. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat ze inderdaad maar de tijd nemen om een fantastisch einde van te maken.

    Ik kan trouwens niet wachten om op die eerste planeet te lopen. _O_

    Je overdrijft inderdaad redelijk. Die opmerking is gemaakt op een 'Investor Conference' - lijkt me logisch dat ze niet gaan zeggen dat hun doel is om zo min mogelijk mensen aan te trekken. Sowieso is de ME serie nooit een pure RPG geweest, volgens mij heeft Bioware vanaf het begin al duidelijk gemaakt dat het een Actie-RPG is. Wat je duidelijk merkt is dat Bioware meer een epische ervaring wil maken; alles meer gestroomlijnder maken, interrupts etc.

    Je kunt veel zeggen, maar niet dat de gesprekken van ME1/2 meer intelligent en interessant waren dan die van DA2. Die standaard opties hebben altijd al in de ME serie gezeten. En ik verwacht ook niet dat ze dat principe nu helemaal weggooien (zeker niet als je kijkt naar DA2 - waar 60/70% van het spel conversaties waren).

    Mass Effect is ook mijn favoriete IP - en ik weet zeker dat ME3 me niet zal teleurstellen. Nu komt dit voornamelijk omdat ik het verhaal/conversaties het belangrijkst vind en niet zozeer het looten van 20 dezelfde items. (Ook het niet kunnen veranderen van armor van je squadmates vind ik een plus - het versterkt hun persoonlijkheid meer.)
     
  7. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik durf bijna te zweren dat bij games zoals ME zal dalen in populariteit wanneer de serie doorgaat. Alleen competitieve online series zullen ieder jaar mateloos populair zijn(Madden, CoD, Fifa etc.).

    Er valt niet extra veel geld te verdienen op langer termijn wanneer je van ME3 een super goede game gaat maken aangezien dit toch wel de laatste is. De publisher heeft nu iets van "Fuck it, we maken het heel mainstream zodat iedereen het gaat kopen". Reputatie boeit niet meer aangezien er toch geen nieuwe Mass Effects komen.

    Volgens mij wil je me gewoon geen gelijk geven. :cool:
     
  8. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Er komen nog wel meer Mass Effect spin-offs hoor, zonde om de licentie te laten liggen en nog zoveel om mee te doen. Als awesome Krogan spelen in de Krogan Wars. :cool:
     
  9. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    dat doe ik hier toch?
     
  10. Seh

    Seh Guest

    MMO in het Mass Effect universum. _O_
    RTS, shooter, nieuwe RPG met een ander hoofdpersoon (ander ras?).. Zoveel mogelijkheden met dit universum. :D
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 mei 2011
  11. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Yeah, dan neem ik een Hanar! _O_
    Sowieso moet die Hanar spectre in deel 3 te zien zijn. :cool:
     
  12. Seh

    Seh Guest

    Drell Rogue for me. :cool:
     
  13. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Het moeten geen Dragon Age 2 praktijken worden waar je veel dezelfde omgevingen hebt,maar dat kunnen ze ook echt niet maken. Dat was in ME1 wel het geval, veel van die sidequests plekken leken allemaal extreem op elkaar, dit was in 2 al beter.

    Zolang die RPG elementen er gewoon inzitten;

    The RPG elements of Mass Effect are being expanded for the third game. Skill trees will be larger, and powers can evolve several times.

    Ach en gewoon genoeg gesprekken en keuzes en klaar is kees..kom op Bioware en EA..niet gaan kutten nu!
     
  14. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind in Mass Effect het verhaal en de conversaties ook het belangrijkst, juist ook omdat het niet een 'typische' RPG is. Maar als ze werkelijk het grote publiek willen bereiken zoals in dat artikel beweert wordt, dan beperken ze al die conversaties en het verhaal juist zoveel mogelijk om er meer actie/gameplay in te gooien. Je kunt best optimistisch blijven, maar zeker weten dat het niet gaat teleurstellen is voor mij niet meer mogelijk na dit bericht en Dragon Age 2.

    Die uitspraak was ik alweer vergeten.:eek: Misschien dat er dan toch nog een klein beetje hoop is, ten slotte kwam die uitspraak uit dat artikel die ik linkte van EA en niet van BioWare zelf. We zullen zien.
     
  15. Seh

    Seh Guest

    Had je verwacht dat EA zou zeggen: ''We zijn bezig om Mass Effect 3 de meest die-hard RPG ervaring ooit te maken, zeker niet toegankelijk voor veel mensen!'' ?
     
  16. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maar wel iets gehoopt in de trant van 'het is uitgesteld om bugs eruit te halen, meer content toe te voegen et cetera.' Niet dat ze het voor een nog groter publiek toegankelijk willen maken, met alle gevolgen van dien. Juist na de teleurstelling van Dragon Age 2 is de uitspraak van die EA baas erg pijnlijk.
     
  17. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Maar ze zeggen toch ook helemaal niet dat ze het spel uitstellen om het slechter te maken/dingen UIT te halen? Dat ze het gestroomlijnder/toegankelijker willen maken betekent niet dat ze alle rpg-elementen er maar uithalen.
     
  18. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad niet zo dat per definitie ze de RPG-elementen eruit zullen halen. Maar als ik kijk naar Dragon Age 2 en eigenlijk de game-industrie in het algemeen, dan trek ik wel mijn conclusies. Wat ik eerder zei over wachten tot die 20 euro is overdreven. Maar pre-order doe ik in ieder geval niet, ik wacht wel de reviews af en dan niet de reviews van die sites die toch wel een torenhoge rating geven maar gewoon van de fans zelf omdat dat een eerlijker beeld geeft. Nu ook nog maar hopen dat ze er weer lekker veel content in hebben gestopt.
     
  19. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    En de reden waarom Cerberus achter je aan gaat zitten:
    [spoiler1]Ze werken samen met de Reapers. Neem dus aan dat de Reapers de macht over Illusive Man hebben genomen op een of andere manier wat zeker kan na het lezen van Mass Effect Evolution.[/spoiler1]

    En vanaf nu ga ik niks meer aanklikken wat over ME3 gaat tot de E3 trailer. :'-(
     
  20. Seh

    Seh Guest

    Noooooooooooooooooooooooo ik heb je spoiler gelezen. Sterk af te raden. =(
    Nu weet ik wel welke keuzes ik ga maken in ME2 in mijn definitieve playthrough
    Collector ship gaat dus kapoet!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina