Ach mijn punt is meer dat ik er moe van word dat er hier steeds wordt gehuild over wapens die voor noobs zijn en welke niet. Ik snap niet dat mensen zich hier helemaal over kunnen opwinden.
Mensen die steeds het hardste roepen dat ze worden gekild door een DBS of Retrolancer zijn duidelijk zelf de noobs. Ze begrijpen niet dat je bij Gears 3 itt Gears 1 niet meer op mensen kan afrennen met je shotgun. En hoe meer ik er over nadenk hoe meer ik achter deze visie sta.
Gears 1 kapot gespeeld (en het was uiteraard online veel beter dan Gears 2), dit even getypt om een aantal boze replys te voorkomen. Gears 1 tja, ik had tijdens het spelen ook wel vaak zoiets van "ik schiet nu met een lancer op iemand, hij blijft dichterbij komen en hij schiet mij gewoon neer met zijn shotgun. Waar de fuck slaat dit op, juist, helemaal nergens. Gears is niet zo "realistisch" als een oude Rainbow Six oid of de oude Flashpoint games. Maar met een Shotgun op iemand afrennen die op jou aan het schieten is met een "machine geweer" gaat toch wel tegen alle wetten in. Lijkt eerder een emo actie, echter maakte de emo na zijn run door de kogels vaak wel een kill.
Gears 3 doet het goed doordat DBS/ Retrolancers de rushende shotgun gasten wat meer op afstand houden. Blijf op je plek en probeer van daar wat kills te maken. Roep wat teamleden op om te flanken etc, gooi er een smoke op, en je hebt heus wel een kill. Het is mooi dat het "ik- kom- snel- met- mijn- shotgun- op- je- afrennen- om- je- neer- te- schieten- omdat- ik- net- wat- sneller- ben- met- mijn- shotgun- tijdperk- voorbij is"!
Bij Gears 2 probeerde Epic dit ook al toe te passen, onder andere doordat de kogels van de assault weapons toen al stopping power hadden oid. Maar bij Gears 3 hebben de shotguns tenminste ook veel attack power. Mooi, want een shotgun (GNASHER OF DBS) moet iemand van dichtbij gewoon killen. En niet licht verwonden zoals in Gears 2. Gears 3 combineert 't beste van 1 & 2!
Laatst bewerkt: 7 mei 2011