[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 19]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Hybrid, 29 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Heb m ook op m'n computer staan, vanwege dat "never go full retard" stuk. :+

2. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Net Transformers 1 gezien.

Mijn eerste Transformers film, en ik was vrij nieuw met het hele 'Auto-Robot' gebeuren. Natuurlijk kende ik het idee wel, maar goed. Erg leuke film, redelijk verhaal en Megan Fox _O_

Daarna gelijk Tranformers 2 gekeken, en vond deze iets minder. Vooral het verhaal was een beetje zwakjes, en vond ik persoonlijk een beetje nutteloos...

Beide erg leuke en vermakelijke films. Wel duurde ze lang, allebei een kleine twee en een half uur, maar goed.

3. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Water For Elephants, gister gezien in de bios. Ik wilde deze sinds de fantastische trailer heel graag zien. Prachtige film en echt geen chickflick. Heb er erg van kunnen genieten. Het jaren 30 stijltje is gaaf en de karakters (inclusief dieren) zijn erg boeiend. Het romantische gedeelte spat niet erg van het scherm af, maar daar was ik als man best blij om. Avontuurlijk, grappig, mooi en jawel, romantisch. 8/10

[yt]CiNVZLwHbLc[/yt]

4. Burt Macklin

Burt Macklin Formerly Known As

Leuk Bevonden:
    911
    Nice om te horen! Ik moet hem nog zien, maar ik vond die trailer ook erg tof.

5. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ben ook wel benieuwd ja, na deze trailer te hebben gezien. :)

6. jan_tran

jan_tran Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Prince of the City (1981)

Detective Danny Ciello maakt uit van een corrupte drugsbrigade die met regelmaat de rug toe keren naar de misdaad om hun heen, weliswaar tegen vergoeding van een vast bedrag. Zijn schuldgevoel knaagt hem op en hij besluit samen te gaan werken met het OM door afluisterapparatuur te gaan dragen om bewijs te verzamelen tegen het tuig van de stad. Maar als 't langzaam duidelijk wordt wie er allemaal wel niet corrupt is is niemand meer te vertrouwen...

De meest onderschatte Lumet scheen dit te zijn, en met zijn recentelijk overlijden voelde ik me verplicht om deze lange zit (170 minuten) toch maar even op te graven. Geen moment spijt van, een uiterst indrukwekkende rol van Treat Williams en een louche weergave van New York die je anno 2011 niet meer kunt nabootsen. Serpico, eveneens van Lumet, maar beter en meer uitgediept.

Biutiful (2010)

Uxbal is werkzaam in de armere wijken van Barcelona als criminele tussenbaas. Van een Chinees naaiatelier tot drugshandelingen, heeft hij overal een hand in en zorgt die ook dat de politie de rug toe keert. Zodra hij gediagnoseerd wordt met een nare ziekte probeert hij de toekomst van zijn vrouw en kinderen te verzekeren. Helaas is dat moeilijker gezegd dan gedaan in een stad waar je op bijna niemand kan rekenen.

Misschien tijd voor een andere genre, onderhand, Iñárritu? Mensen die zijn vorige werk hebben gezien weten inmiddels wat ze kunnen verwachten: ellende, ellende en meer ellende. Zonder Bardem's magnifieke rol is het haast niet te doorzitten, letterlijk een film die gedragen wordt op de schouders van een groots acteur. De Oscar-nominatie was dan ook volkomen terecht.

Thirteen Assassins (2010)

De wrede, jonge leider van de Akashi clan genaamd Naritsugu doet waar die maar zin in heeft, voornamelijk 't zinloos vermoorden van kinderen en 't verkrachten van jonge vrouwen. Als hij dan ook op 't punt staat om hogerop te komen in de politieke macht, moet er een stop aan hem worden gezet. Dertien Samurai's melden zich aan voor de onmogelijke taak om Naritsugu uit te nemen, die alletijds omsingeld is door meer dan 200 wachters...

Al jaren sinds Audition geen Miike film meer gezien, ben niet echt een fan van hem ondanks dat wat ik wel gezien heb, altijd indrukwekkend vond. Maar voor Samurai's heb ik altijd wel ogen en oren en zodra een zwaard zijn scabbard verlaat weet je dat er bloed gaan vloeien. En mensen die Ichi hebben gezien weten dat Miike goed is met bloed, wat die prima laat zien in de tweede helft van de film. Jeetje, wat een episch gevecht, 45 minuten lang niets anders dan één lange uitwisseling van zwaardgevechten tussen 13 tegen 200 man. Mocht dat niet voldoende overtuiging zijn, 't aantal leek eerder aan te leunen tegen de 500 man.

Laatst bewerkt: 9 mei 2011
  7. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Thirteen assassins klinkt gaaf, eens even opzoeken.

Gisteren in de bios gezien: Thor: 3D
    Zeer matige Marvel film over de dondergod. De film begint heel aardig en doet vermoeden dat de film naar grootste en epische gevechten toewerkt. Echter de totale setting bestaat uit een straat op Asgard, eens straat op Aarde en een straatje op de ijswereld, waarin slecht een handjevol karakters rondlopen.

Waar de film het dan goed moet maken met veel toffe special fx schiet ie ook tekort. Halverwege de film gebeurt er gewoon praktisch niks meer (dus ook geen fx) en wordt er vervolgens toegewerkt naar een matig einde.

3D voegde echt HELEMAAL niks toe aan deze film. Je betaalt meer voor een onrustiger beeld. Erg storend.
    Dat de film laag scoort mbt acteerwerk en verhaal is geen verrassing maar daarvoor kwam ik ook niet

Nog net een voldoende voor de mooie plaatjes en wat mooie FX

5,5

8. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Net Untraceable gekeken.

Spannende film met een leuk verhaal. Ik zie dit zo in het echt gebeuren eigenlijk. Iedereen is zo nieuwsgierig en zo benieuwd naar die website dat ze toch even snel kijken...

Geen zin om een cijfer te geven eigenlijk. Gewoon een leuke film.

9. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Paint Your Wagon gezien. Best vette Western, alleen verpest het feit dat het de film van een musical is het een beetje. De halve film begint iedereen ineens zonder reden te zingen en daar erger ik me altijd aan in musicals. Het verhaal was verder vet! Nog een leuk feit: De eerste film die ik ooit gezien heb met een daadwerkelijke pauze in het midden. :D

Wel een sad fact: Nog 3 Clint Eastwood westerns (The Beguiled, Bronco Billy en Joe Kidd) en ik zit er doorheen. :'-(

@ Tyrant: Even een Clint Eastwood battle, hoeveel heb jij er gezien?

1 Gran Torino
    2 Million Dollar Baby
    3 Unforgiven
    4 The Rookie
    5 The Dead Pool
    6 Pale Rider
    7 Sudden Impact
    8 Escape From Alcatraz
    9 The Enforcer
    10 The Outlaw Josey Wales
    11 Thunderbolt And Lightfoot
    12 Magnum Force
    13 High Plains Drifter
    14 Dirty Harry
    15 Two Mules For Sister Sara
    16 Paint Your Wagon
    17 Hang 'Em High
    18 Il buono, il brutto, il cattivo
    19 Per qualche dollaro in più
    20 Per un pugno di dollari

10. de bengel

de bengel Holy Fuck-nuts!

Leuk Bevonden:
    0
    Deze heb ik gezien:
    1 Gran Torino
    2 Million Dollar Baby
    3 Unforgiven
    4 The Rookie
    5 The Dead Pool
    6 Pale Rider
    7 Sudden Impact
    8 Escape From Alcatraz
    9 The Enforcer
    10 The Outlaw Josey Wales
    11 Thunderbolt And Lightfoot
    12 Magnum Force
    13 High Plains Drifter
    14 Dirty Harry
    15 Two Mules For Sister Sara
    16 Paint Your Wagon
    17 Hang 'Em High
    18 Il buono, il brutto, il cattivo
    19 Per qualche dollaro in più
    20 Per un pugno di dollari

Ben ook wel fan van hem, welke raden jullie verder nog aan van dit rijtje om zeker te gaan zien? En dan het liefst echte westerns.

11. Boertje_PSV

Boertje_PSV Hedde druksop

Leuk Bevonden:
    11
    I Am Number Four
    Recensies waren er niet echt over te spreken. Wilde de film toch graag zien omdat de trailer er erg tof uit zag! Gewoon een hersenloze actiefilm, niet te veel nadenken. Verhaal had wel wat beter gemogen en af en toe wat voorspelbaar. Precies wat ik er van had verwacht.

6/10

Tucker and Dale vs. Evil
    Hoe ze op het verhaal komen is mij een raadsel en hoe ze alles verzinnen, wat een fantasie:9. Humor was ook goed te doen:) alleen vond ik 'm op 't einde een beetje langdradig worden en was de lol er een beetje van af. Wel een erg leuke wegkijker en zeker de betere van de 2 die ik vanavond heb gezien.

7/10

12. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    @ De bengel:

The Outlaw Josey Wales
    Two Mules For Sister Sara
    Pale Rider

13. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Deze maand 4 films gezien, ff snel:

The Elephant Man (1980) Top 250 #101
    film over misvormde man die wordt uitgebuit als attractie "I am not an animal! I am a human being" Wel mooi verhaal, maar daar bleef het voor mij ook wel bij
    7/10

Rashômon (1950) Top 250 #81
    Tijdje naar zitten kijken, maar niet afgekeken .. vond er niet veel aan en trok het dat moment ff niet om alleen maar ondertiteling te lezen (Japanse film)
    5.5/10

Ladri di biciclette (1948 ) Top 250 #88
    In tijden van crisis heeft iemand een fiets nodig om aan nieuw werk te komen, heeft hij het eenmaal wordt ie gejat. Treurig verhaal maar hij kon me verder niet echt overtuigen
    7.2/10

Network (1976) Top 250 #192
    Dit was voor mij de beste, nieuwslezer wordt ontslagen en draait een beetje door .. door deze madness wordt hij ineens de grootste tv-ster. "i am mad as hell and i am not going to take it anymore!!!" 8) Interessant door de 3 verschillende verhalen (vooral businesslevel vond ik wel interessant)
    8.1/10

14. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Fast and the Furious 5 / Fast Five

Ik ben helemaal geen fan van dit soort films maar moet zeggen, hij was toch best vermakelijk. Heb deel één ook gezien ( en had ik hiervoor even moeten kijken ) ... en vond die ook best leuk. De actie / auto's en met name de muziek is gewoon cool.

Aan het einde van de film krijg je gewoon zo'n lekker nummertje te horen dat je wel een beetje zin krijgt om flink te feesten :+

Ja, het is de "instrumental" versie. Maar dan nog.

7,5/10

15. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Gister ook gezien, vele malen beter dan deel 3 en 4, maar nog steeds minder dan 1 en 2 naar mijn mening. Dat stukje na de aftiteling vond ik ook erg leuk om te zien. Inmiddels is het ook echt bijna een mini-serie.

16. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Ik ook gezien vorige week donderdag. Erg leuke film! Was gewoon prima, lekker vermakelijk. :)

17. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    The Expandables
    Had hem al in de bios gezien maar nu nog een keertje thuis samen met paps. Hij wou zijn helden nog wel eens zien in 1 film. Heerlijke "no brainer". Lekker over de top actie en grappige dialogen. 7/10

Gnomeo & Juliet
    Tja, Het Romeo en Julia verhaal maar dan met kabouters. Het idee is grappig maar daar blijft het dan ook bij. 5/10

The wildest dream (conquest of Everest)
    Schitterende docu over George Mallory. Een bergbeklimmer die waarschijnlijk als eerste mens op de top van de Everest heeft gestaan. Nu 75 jaar later gaat een andere bergbeklimmer aan de hand van brieven ed. van toen kijken of het ook mogelijk kon zijn in die tijd. Ze maken onder andere de kleding van toen na en dragen deze tijdelijk op hun tocht naar de top.
    Mede dankzij de ongelofelijk mooie beelden van toen en nu een genot om naar te kijken.

8,5/10

18. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net The Exorcist gezien. Een erg vette film. En ondanks dat ie uit 1973 komt lijkt het helemaal niet op zo'n oude film. Hij zou goed vorig jaar uitgekomen kunnen zijn. Komt ook deels omdat ik hem in 1080p heb gezien, maar het was gewoon een erg goeie film. En nu weet ik ook dat Bassie en Adriaan hun bad guys liedje hebben gejat! :mad:

[yt]gZcCxRDtTyM[/yt]

Trouwens, ik zag dat Shutter Island in de Top 250 is verschenen, sta nu dus op 101!

19. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.730
    Wat dacht je dan van deze?

[yt]F1uOh2mbYm0[/yt]

:p

20. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    The Hangover
    Toch maar eens gaan kijken. Op zich redelijke film, maar niet super. Bij vlagen erg grappig, maar verder niet speciaal. Leuk om eens gezien te hebben.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina