Mijn mening over de Sawed-off is dat ie inderdaad heel makkelijk is in het gebruik, maar als je echt goed bent met een Gnasher, zul je merken dat de Sawed-off best wel een overbodig wapen is. Heel veel mensen killen je met een Sawed-off door te campen om een hoekje of je te besluipen, maar met een Gnasher kun je ook om een hoekje campen en je kunt ook mensen besluipen... En als je met een Sawed-off 1v1 tegen een Gnasher bent, en de Gnasher gebruiker is slim, dan zal een Gnasher gebruiker 80% van de tijd winnen. De key is om geduld te hebben tegen zo'n Sawed-off noobje, en niet hem gaan rushen. Probeer ze zo min mogelijk te approachen, maar als je echt moet, moet je rustig blijven en afstand houden en hard-aimen.
Maarja, ik heb ook het gevoel dat de Gnasher een beetje genegeerd wordt door de nieuwere spelers, omdat de Sawed-off zo makkelijk in gebruik is. Ze willen die overstap niet maken omdat ze met de Sawed-off ook effectief kunnen zijn.
Ik heb meer een probleem met de Retro lancer, eigenlijk. Misschien komt dat door mijn mindset, dat Close Range = Shotguns en Mid/Long Range = Rifles, en naar mijn mening moet een Shotgun het nooit afleggen tegen een Rifle, behalve als de Shotgun al zijn schoten mist ofzo. Nu is het dus het geval dat een Retro lancer een voordeel heeft in een 1v1 situatie. Maarja, ook de Retro Lancer heeft het nadeel dat ie op mid/long range niks kan beginnen tegen een Lancer/Hammerburst...
Al met al is de game redelijk goed gebalanceerd, maar dit heeft wel als gevolg dat de game niet meer gedomineerd wordt door de Gnasher, en dat vind ik persoonlijk een groot nadeel omdat het wapen gewoon meer skill vereist om te gebruiken dan de andere start-wapens. Denk maar eens aan 1v1 situaties waarin beide personen een Gnasher hebben. Degene die meer skill heeft zal dan over het algemeen winnen. Bij een 1v1 situatie met een Sawed-off is het gewoon wachten wie als eerste approacht, en die zal dan worden gekillt. Bij een Retro is het gewoon sprayen en hopen dat je kogels raken...
Maar goed, het blijft een vette game om te spelen, en als er een soort MLG playlist komt waar er alleen Lancers en Gnashers gebruikt mogen worden, ben ik al heel tevreden. Volgens mij waren er op de Epic Forums al veel mensen die hier een topic over hadden aangemaakt, dus er is zeker wel vraag naar .
Laatst bewerkt: 12 mei 2011