Windows Phone 7

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Excess-Denied, 27 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Diikoeneke

Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

Leuk Bevonden:
    12
    Ja, maar het gaat mij eigenlijk alleen om deze apps:

beejive.
    Lyrics app
    Twitter
    Whatsapp
    En een paar saaie spelletjes.

Zolang die (of iig gedeelte) in WM7 store zitten vind ik het al goed :+

2. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    beejive is er niet, lyrics app wel, twitter/face/linkedin/foursquare natuurlijk wel, Whatsapp nog niet hoewel er nu wel een app is waar je gratis mee kan smsen. Genoeg games...

Als je het voor de hoeveelheid apps doet, dan is Android de juiste keus. Maar de meer kwaliteits apps zijn voor WP7, zoals eerder al genoemd bijvoorbeeld de IMDB app (zoiets vind je niet op Android).

Uiteraard kan je telefoon WP7 aan, maar hij is niet voor WP7 ontwikkeld dan ligt dat niet zozeer aan de processor maar aan het feit dat jij roms gebruikt die niet zo in elkaar gezet zijn als op een echte WP7 telefoon. Dit kan je onderandere merken aan bijvoorbeeld de snelheid van de menu's.

Maar makkelijker is hij zeker weten dan Android, het is de meest gebruiksvriendelijke interface (en dat zijn niet alleen mijn woorden maar zoek maar op internet). En voor mij nogmaals is het voordeel dat op WP7 een bepaalde menustructuur wordt gehanteerd (METRO UI) die in elke app word toegepast, dit was al op de Zune HD en nu met WP7 hebben ze het nog beter uitgewerkt.

Al met al moet je zelf beslissen wat je op je telefoon zet, deze topic gaat ook meer over de 'echte' WP7 toestellen dan over roms. Ik heb daar met WM 6.5 wel veel mee gewerkt maar met WP7 begin ik er niet aan het werkt allemaal te fijn daarvoor.

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Noem is wat meer voorbeelden van zo genaamde kwaliteits apps want Imdb heb je toch echt ook gewoon voor Android

4. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Er is een klein verschil ;)

[yt]CDw9wSuLqgo[/yt]
    [yt]4gUnjFEFudw[/yt]

Laatst bewerkt: 13 mei 2011
  5. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Onder 'zo genaamde kwaliteits apps' versta ik :

1. Je kan nog zoveel apps in de market hebben maar als het gross, poep, scheet, flashlights zijn is dat geen kwaliteit en geen innovatie. ;) Ik heb 10x liever een overzichtelijke Marketplace dan tig dezelfde ongeinspireerde bagger. Daarnaast houd Microsoft in tegensteling tot Google heel goed in de gaten of een app meerwaarde heeft in de Marketplace of niet. 2. De interface Fardo gaf al wat voorbeelden. Jij hebt vast nog geen WP7 toestel in je handen gehad, ik wel iPhones en Android toestellen... dat is het verschil!

6. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Even een update aan de Mango firmware die deze herfst uitkomt.
    Er zijn nu al meerdere nieuwe features bekend hieronder zie je ze.

- Facebook chat integratie in de People Hub
    - AOL instant messenger in de People Hub
    - Twitter integratie in de People Hub
    - Mogelijk Skype support (aangezien Microsoft Skype heeft overgekocht)
    - Windows Live Messenger integratie in de People Hub
    - Office 365-ondersteuning met Skydrive en Sharepoint links
    - Automatic Sync in de Xbox Live Hub
    - Contacten in de People Hub kunnen in groepen ingedeeld worden.
    - IE9 HTML5/Flash support
    - Xbox Live Hub Gold en Silver accounts
    - Visual Voicemail
    - Multitask (third party)
    - Bing Audio/Vision
    - Turn-by-turn navigation / Podcast support
    - SMS dictation (sms op spraak)
    - East Asian Language Keyboard, Handwriting and Dictionary Support.

... beste firmware update dus. :)

7. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Wordt het dat ook mogelijk om whatsapp te bouwen voor de wp7?

8. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Tuurlijk en volgens mij is dat al aangekondigt. Sowieso komt die er wel, alleen moeten we nog even wachten op de herfst wat die allemaal gaat brengen naast Mango. :)

9. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Nou ja tuurlijk? Het zou er al lang moeten zijn. Beetje dom van team Microsoft dat ze te weining focussen op de belangrijke apps. Content is koning, beter zorgen ze er zo snel mogelijk voor dat ze de achterstand gaan inhalen. Dat je niet eens je ringtone mag kiezen vind ik ook niet kunnen. Hoezo kan dat nou weer niet? 8)

10. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Omdat Microsoft net zoals Apple strikt wil zijn in het gebruik van haar OS, vind ik zelf ook wel jammer maar misschien voegen ze die functie (van je eigen ringtone mp:cool: nog wel toe aan de Mango update.

Als je het over Whatsapp hebt dat ligt aan de makers van die app, niet aan Microsoft want als die makers daarvan hem in de Marketplace willen hebben kunnen ze dat gewoon doen. ;) Dat geldt voor alle developers... een app uitbrengen op WP7 kost maar 100 dollar per jaar.

11. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Dan zit je er toch duidelijk naast. Ik heb opgezocht waarom whatsapp nog niet op de wp7 te vinden is en het blijkt dat een bepaalde API niet beschikbaar is voor developers dat de makers van whatsapp toch echt nodig hebben. Ik geloof dat het de functie is om je contactenlijst aan een app toe te voegen. Anyway, de makers van Whatsapp hebben al meerdere malen aangegeven dat ze graag een app voor de wp7 willen maken maar dat dit dankzij Microsoft technisch gezien nog niet mogelijk is. De bal ligt dus nog bij Microsoft en niet bij developers.

Microsoft streeft terecht naar kwalitatieve apps maar ik denk dat ze een beetje te ver doorslaan met de regeltjes. Developers hebben ook vrijheid nodig voor innovativiteit.

12. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Keej dat wist ik idd nog niet. Dan ligt het idd aan Microsoft, maar ik ga er vanuit dat het wel goed komt met Whatsapp aangezien het zo populair is. Skype word ook toegevoegd dus waarom Whatsapp dan niet, alles hangt af van de aankomende update. :)

13. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Weet niet of het bij alle wp7 phones het zelfde is maar ringtone #15 Jump is wel baas. :cool:

14. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Ja die zijn allemaal hetzelfde, ik heb zelf Hard Candy als ringtone.

Edit: Lees net dat Microsoft misschien de hele telefoon divisie van Nokia heeft gekocht, slimme zet want Nokia is nogsteeds Marktleider.

Laatst bewerkt: 16 mei 2011
  15. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    als je nu een windows phone 7 mag bestellen welke zou je dan kopen?

16. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Huh? Ze hadden een tijd terug een dealtje gesloten zodat Nokia ook een wp7 telefoontje op de markt zou brengen. Nu is heel Nokia opeens van MS?

17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Niet een telefoontje, maar alle zo'n beetje al hun smartphone's zouden met WP7 uitgebracht worden. En het is slechts een gerucht, dus er is nog helemaal niets zeker.

18. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    M'n broer heeft een Samsung Omnia 7 uit de UK gehaald, en hoewel hij de Marketplace nog niet echt kan benutten, vind ik het er fantastisch uitzien. Dus als die in Nederland verschijnt, ga ik er achteraan.

19. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Die heb ik ook ;) ... Ik zoek er nu een voor mijn vrouw :D

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Wij hebben hem bij de Belcompany gewoon in het assortiment hoor, dus is niet zo moeilijk om te vinden;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina