[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 20]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Nerrion, 13 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    Limitless
    Een schrijver met een writersblock krijgt van zn ex zwager een pil die ervoor zorgt dat ipv 20% van je hersenen ze dan voor 100% gaan werken. En dan begint de film. Moet zeggen dat ik em best leuk vond, best vermakelijk.
    7,5/10
     
  2. FunkXual

    FunkXual YT: Sean Specter

    Berichten:
    2.127
    Leuk Bevonden:
    24
    Filmsspeeches? Dan mogen deze niet ontbreken:

    Vanaf 2.13:


    Weet niet of Band of Brothers telt als film?


    Zoek je trouwens niet meer naar echte monologen of niet?
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hmm ik ben er nog niet uit welke speech ik ga gebruiken. Ik denk die van Full Metal Jacket, dat is gewoon echt een vette speech. :+ En anders die van Pulp Fiction. Maar ik wil eigenlijk ook wel iets van Clint Eastwood. Maar die heeft meer losse oneliners ipv speeches. Dit vind ik ook wel een vette speech, maar de kwaliteit is wel kut:

    [yt]ldc-hV_VORs[/yt]
     
  4. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens, vond het einde een gemiste kans. Ze hadden er nog een mooie twist kunnen geven. Maar helaas.
     
  5. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    http://www.filmkrant.nl/nieuws_2011/6915

    Ben benieuwd! :)
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Nog niet gekeken, maar hoe was Abbie? :9
     
  7. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Joah, ze komt niet voorbij in bikini ofzo, dus kan er weinig over zeggen ;)


    Vond het einde juist wel sterk. Ze vallen niet in de val de film "dom" te laten eindigen door een onbegrijpelijke keuze aangezien hij super "slim" is.

    Juist dat Di Nero hem wil afpersen, maar hij dat allang had gezien en voorbereid was em hem te kakken zet en hij toch binnekort dood ging, vond ik juist wel sterk. Nobody screws with me. Dat hij voor president wou gaan vond ik al genoeg een twist.
     
    Laatst bewerkt: 18 mei 2011
  8. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    speech? waarom staat die van Any Given Sunday er nog niet

    zal denk elke psychologie student wel meerdere malen hebben gezien (niet dat ik dat doe overigens) laatst bij een workshop zag ik hem ook bij die man op z'n computer staan:

    Al Pacino:



    alleen tekst:


    _O__O_
     
  9. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    Star Trek (2009) Top 250 #194
    Je valt midden in de film, had eigenlijk geen idee hoe alles in elkaar zat, ook nooit iets van die serie (o.i.d.) gezien. Al was de film wel aardig interessant en vermakelijk, dus dat is dan wel weer positief als je weinig van het verhaal begrijpt.
    7/10

    On the Waterfront (1954) Top 250 #104
    Gewoon erg oke :9
    7.5/10

    Magnolia (1999) Top 250 #220
    Duurt 3 uur, waardoor ik hem al tijden voor me uitschoof. Maar als je eindelijk begint wil je hem niet meer uitzetten ook. Begin is beetje vreemd en verwarrend, het zijn echt 10 verhalen door elkaar .. wat ik eigenlijk wel iets teveel van het goede vond. Niet elk personage is even interessant. Desalniettemin bijzondere film met mooie thema's die voor mij 3 uur lang erg boeiend bleef. Goede soundtrack met 2 bijzonder mooie liedjes van Aimee Mann (zei Shazam ;) )
    8.5 / 10
     
  10. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ik heb net Oldeuboi (Oldboy) gezien. Een erg vette film, alleen heb ik hem bij vrienden thuis gekeken en we hebben ondertussen ook nog wat woorden gewisseld en dan mis je bij deze film al gauw belangrijke stukjes. Dus dat was wel jammer. Maar ik heb hem nog redelijk goed kunnen volgen iig.

    @ Mike: Ik heb Star Trek 2009 ook al een tijdje op mijn computer staan, maar ik kan me gewoon niet er toe zetten een Star Trek film te kijken tot nu toe. :+

    There Will Be Blood staat nu bovenaan mijn to do list.
     
    Laatst bewerkt: 19 mei 2011
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Star Trek vind ik ook best tof, wel een geslaagde film.

    There Will Be Blood is magistraal. :cool:
     
  12. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Limitless

    Deed wat het moest doen. 1,5 uur prima vermaak voor een avondje. :)

    7,3/10
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Edit: laat maar.
     
  14. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Die gaven ze als voorbeeld al in de klas.
     
  15. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Scent of A Woman - Al Pacino speech _O_
     
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Eigenlijk kan je elke scene waarin Al begint te praten in die film wel noemen, echt meesterlijk._O_
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
  18. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ja, ik heb er op FB al een beetje over gediscussieerd, maar wat een gezeik zeg. Ik zag het 'voorval' net en ik moest er zelf ook om lachen. Hij loopt gewoon een beetje te ouwehoeren en al 't politiek correcte volk begint gelijk weer te huilen. :{

    /edit: mensen beginnen me al wel een beetje te kennen zeg. 8)
     
  19. Nerrion

    Nerrion yikes

    Berichten:
    1.402
    Leuk Bevonden:
    177
    Net Limitless gezien.

    Ik zag 'm hierboven staan (vorige pagina) en de korte beschrijving sprak me wel aan, dus daar ging ik. :)

    Erg leuke film, ontzettend leuk idee/verhaal. Toch nog 1 vraag: :p

    [spoiler1] Gebruikt hij die pilletjes op het eind nou nog steeds, of is ie echt gestopt? [/spoiler1]
     
  20. NapoleJon

    NapoleJon Active Member

    Berichten:
    634
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk heb ik weer eens de moeite genomen om The Godfather part 1 & 2 te kijken. Het moet ruim 5 jaar geleden zijn geweest dat ik ze voor het laatst zag en ik kon me een hoop dingen ook niet meer herinneren zodat alles weer redelijk vers binnen kwam. Het enige wat ik me nog wel goed kon herinneren was dat ze zo tergend lang duurden, maar daar had ik nu geen last meer van.
    Vooral deel 1 was zo voorbij. Ik denk dat ie wel met recht op plaats 1 mag staan in veel van de top zoveel lijsten aller tijden. Marlon Brando is echt fenomenaal net als Al Pacino en veel van de andere characters.
    Deel 2 was toch net wat lastiger door te komen. Ik kan me nu eigenlijk niet voorstellen dat er twijfel bestaat bij sommige mensen welke van de twee delen de beste is. Deel 2 was verre van slecht, maar er zitten toch wel enorme fouten in waardoor het voor mij niet in de buurt komt van deel 1. Met name het plot gaat alle kanten op. Er zitten teveel van die momenten in waarbij je als kijker denkt, oh is dat tussendoor ook nog gebeurt. Daardoor wordt het soms wat lastig om te volgen.
    Ook vond ik Michael Corleone wel erg deprimerend om naar te kijken de hele tijd. Ik kreeg een beetje dezelfde vibe van Al Pacino als bij Scarface. Iets teveel badguy zonder enige relativering.
    Cinematografisch zit het wel weer top in elkaar alleen zijn ze soms wat te ver gegaan met het zwart in de beelden.

    Nu nog deel 3 kijken. Die heb ik geloof ik nog nooit helemaal gezien. Voor deze zijn mijn verwachtingen wat minder hoog, dus ik hoop dat ie niet echt tegenvalt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina