[XOne] The Witcher 2

Discussie in 'Games' gestart door Zifnap, 23 sep 2009.

1. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Afhangende van welke weg je (eerst) neem krijg je ook al andere filmpjes te zien :eek:.

Als je nog niet ontsnapt bent uit de kerker, niet lezen.
    [spoiler1]
    Wanneer je ontsnapt van de kerker, als je eerst door een bepaalde deur gaat dan krijg je te zien hoe de baron de baronnes meeneemt. Als je dan verder speelt dan zul je uiteindelijk bij beide komen wanneer ze zitten te praten aan een tafel. De kamer van de executioner is dan leeg, buiten de executioner zelf en die andere gozer.

Ga je echter eerst naar beneden dan vind je de baronnes terug, topless geketend in de kamer van de executioner. Na haar te bevrijden kom de baron binnen gewandeld.

Beide manier geven hetzelfde resultaat, maar een andere ervaring. Lijkt me niet nodig te zeggen dat de 2 ervaring veel leuker is :+.[/spoiler1]

De stealth gameplay vind ik trouwens niet zo denderend, mede doordat de camera in kleine ruimtes heel soms lastig kan doen. Vooral als van een kamer naar een andere gaat. Gelukkig is stealth (voorlopig toch nog) geen vereiste.

2. Jorrie

Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

Leuk Bevonden:
    5.099
    Eerst deel 1 maar gekocht, ben benieuwd en voor €3,50 kan ik hem aan jullie meningen te zien niet laten liggen :) (Hij download nu al bijna 2 uren en duurt nog 1 uur, Ziggo :emo:)

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    De hele proloog speelt zich in andere volgordes af afhankelijk van welke antwoorden je geeft ...

4. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Dat weet ik, maar dat stuk komt sowieso op het einde van de proloog en afhangende van welke deur je eerst neemt verloopt het wat anders 8). Vind ik ergens wel jammer, ga ik steeds het gevoel hebben dat ik wat mis :mad: :p.

5. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Hehe, ja dat ken ik. Ff saven en alle opties proberen. Maar meestal probeer ik 'te leven' met de gevolgen van mijn keuzes. Zo kun je blijkbaar in de proloog ook een 'gratis' perk missen, naar gelang je keuzes ...

EDIT:
    ik vind de game tot nu toe ERG vet ... Hopelijk blijft dat zo :D

Laatst bewerkt: 19 mei 2011
  6. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.716
    Hoeveel van jullie hebben deel 1 gespeeld? Ik ben eerst weer verder gegaan met deel 1, waar ik nu in Chapter IV (van de 5) zit. Wil toch even de aansluiting qua verhaal hebben. Daarnaast ga ik dan even opnieuw beginnen met mijn ingeladen data uit deeltje 1. Eens zien wat dat verandert aan mijn verhaal. :)

Overigens voor degene die vroeg of je deel 1 gespeeld moet hebben: Het hoeft op zich niet, maar je mist dan wel heel veel dingen, aangezien veel characters totaal niet geintroduceerd worden. Dat worden ze wel in deel 1, dus dan heb je al enigszins een band met ze.

7. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Heb de eerste 5 vijf minuten van deel 1 gespeeld :+.

Maar inderdaad, in het begin had ik groot "wtf" gevoel omdat de helft niet werd geïntroduceerd. Worstel jezelf echter door de prologue en dan heb je er (bijna) geen last meer van :).

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    [SPOILER1]Jij had dus ook geen enkel idee wie die dudes waren die opgehangen zouden worden? :+[/SPOILER1]

9. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    [spoiler1]Nope, helemaal niet. Die special forces kerel zei dat het zijn informant was, maar toen bleek Gerald hem te kennen dus zat ik er helemaal van "wtf?". :+

Gelukkig maakt het niet al teveel uit voor het verhaal.[/spoiler1]

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Veel vervolgen waar enigzins met het verhaal word geknutseld hebben niet extreem veel gevolgen etc of veel moeite nodig om kennis van op te doen. DA 2 en Mass Effect 2. Het zijn opzich allemaal games waarvan de gevolgen ook prima zonder een savegame uit het vorige spel te realiseren zijn. Het is alleen het stukje gevoel wat je er bij hebt, daar speelt de game een beetje op in denk ik. Alles wat je in Mass Effect 2 qua gevolgen had met importeren kon ook wel zonder een savegame gebeuren. Ik denk om die reden dat de meeste van dit soort vervolgen ook prima zonder ervaring met deel 1 te spelen zijn. Iets zoals Pegas al een beetje zegt. ;)

11. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    The Witcher 2 Quick Look:

http://www.giantbomb.com/quick-look-the-witcher-2-assassins-of-kings/17-4139/

Bijna 1,5 uur materiaal, dat zijn geen QLs meer Giantbomb! :cool:

Ben er serieus over na aan het denken om toch nog even cheap The Witcher I Extended Edition te downen op GoG.com. Het was een heel goede RPG, maar op mijn oude PC liep ie zooo bagger.

Hoe bevalt TW1 eigenlijk in de latere chapters? Ik weet nog goed dat ik behoorlijk geirriteerd raakte in de swamps.

12. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Het is idd waar dat er weinig variatie qua omgevingen is in TW1, maar ik vermaak me nog steeds. In Chapter 4 kom je weer in een heel nieuw gebied en je komt eindelijk Berengar tegen. :cool:

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb hem nooit uitgespeeld, op een gegeven moment trok het me gewoon niet meer zo. Heb ik niet echt heel veel met RPG's ...

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik moet toegeven dat deel 1 wel een stuk meer hardcore is dan deel 2 tot nu toe. Veel sidequests zijn ook van die MMORPG fetch-quests. Je ziet dat ze deel 2 heel erg gestroomlijnd hebben in dit opzicht (en natuurlijk ook de andere opzichten). Maar het verhaal, en de bijbehorende keuzes, en de sfeer van deel 1 vind ik echt supertof!

15. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    The witcher nog (Niet) kunnen uitspelen, omdat ik simpel weg niet de gene kon pakken (Verdachte). :lol: Ik zal 'm nog een keer uit de kast moeten halen en op nieuw spelen en dan uitspelen als het lukt !

Laatst bewerkt: 19 mei 2011
  16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    Ik zat de review over The Witcher 2 in de PU te lezen en Steven heeft het een paar keer over dat de game zelfs op een mid-range pc mooier is dan de console versie. Welke console versie? 8)

Hebben ze iets teveel gezegd? :cool:

17. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dat hoop ik echt man...we shall seeeeee.

Ik ben eindelijk echt bezig gegaan met deel 1 op mijn laptop, ik ben net klaar bij Abigail en dat jochie, nu moet ik nog ghouls verslaan in een grot, wat best motherfuckers zijn als ze met meerderen op je af komen en nog een andere sitequest in een grot. Tot nu toe hele nice game. Maar goed..das deel 1, dis deel 2 ;)

18. Tyspolir

Tyspolir Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Witcher ook nog nergens in de winkel gezien :mad:

19. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.716
    2? Die heb ik echt overal zien liggen.

20. Leis

Leis Arkham Knight / 2015

Leuk Bevonden:
    7
    Er is volgens mij een Console versie in de maak, maar is nog niet bekend wanneer het uit gaat komen.:emo:

Deel Deze Pagina