Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik ben van plan om van mijn vakantiegeld mijn audio set-up uit te breiden met een goede subwoofer. Ik ben overtuigd dat dit voor games & films een goede toevoeging is, feit is echter dat ik ook erg veel muziek luister. De verkoper van mijn huidige audioset vertelde mij toen dat een subwoofer vaak 'te laat' is voor de muziek en hierdoor de muziekkwaliteit vaak juist in weg zit. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is jullie mening over een subwoofer ten aanzien van muziek?

Tips voor subs zijn ook (meer dan) welkom. Ben zelf niet verder gekomen dan ook de bijpassende sub (RW-10 of RW-12 van Klipsch).

Even voor de volledigheid mijn huidige set-up:

- 2x front Klipsch RF-52
    - 2x rear klipsch RF-51 (heet volgens mij zo, iig de bijpassend bij de RF-52)
    - 1x Center klipsch (ook bijpassend, nummer even kwijt)
    - Versterker is een Onkyo 608.

2. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    In mijn optiek heeft die verkoper enigszins gelijk gehad. Een subwoofer zit bij de weergave van muziek deze vaak in de weg wanneer deze te traag is. Als je een kleinere monitor speaker hebt (Zoals die RB-51 als je die als main zou gebruiken) kan een subwoofer wel een mooie aanvulling zijn, mits deze snel genoeg is. Jou speakers kunnen al redelijk wat laag weergeven wat voor muziek in veel gevallen voldoende is (lijken enigszins op de mijne). Muziek staat ook in 2.0 op de bron, er is geen speciale subwoofer informatie beschikbaar.

Een subwoofer vult bij games en films juist wel een leegte op doordat die bronnen een speciaal los subwoofer kanaal in de geluidsmix hebben zitten, de .1 aanduiding. Je hoeft niet perse een subwoofer van Klipsch te nemen. Ze bieden wel veel waar voor hun geld maar er is ook beter te krijgen voor dat zelfde geld. Je zou kunnen kijken naar een subwoofer van het merk BK. De importeur moet je kunnen vinden via ra subwoofers op google. Misschien dat en BK XXLS iets voor je is.

Als je je speakers op large zet in de onkyo dan gaat al het laag bij muziek gewoon naar de fronts en met films naar de sub. (tenminste, vanaf de frequentie die jij hebt ingesteld als crossover).

Mocht je nog vragen hebben mag je PMen of in dit topic reageren.

3. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor je duidelijke reactie.

Ik was inderdaad bekend met het 5.1 & 2.0 verhaal. Heb me er al redelijk in verdiept bij het aanschaffen van mijn huidige set. Het is ook wel een feit dat de subwoofer er gaat komen voor de films & games.

Alleen als ik nu wat op internet rondlees wordt er af en toe geschetst dat een 'snelle' subwoofer wel degelijk een toevoeging is voor muziek. Omdat ik wel veel waarde hecht aan muziek en ik soms ook wel het gevoel heb wat laag te missen bij mijn huidige boxen ben ik best bereid wat meer te investeren in de subwoofer.

Mijn vraag is dan echter weer, welke specificaties heeft een 'snelle' subwoofer? Daarnaast moet het natuurlijk ook niet zo zijn dat mijn subwoofer te sterk zou zijn, omdat dat simpelweg niet aansluit bij mijn middle range audio set.

PS: Nog een wat ander punt, ik las gister nog een artikel op de site van Klipsch zelf waarin wordt aangeraden om de (front) speaker op de bijgeleverde spikes te zetten. Wat is jullie ervaring hiermee, heeft dit echt toegevoegde waarde of is meer een verkoopfabeltje.

4. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Een snelle subwoofer is een gesloten subwoofer, dus zonder extra port. Staat vaak tussen de specs. Deze worden door de meeste mensen beschouwd als snel. Ik heb ook een behoorlijke sub, maar die sluit toch prima aan bij de speakers die ik heb staan. Het is geen overkill of iets dergelijks.

Als je je stereo performance wil verbeteren kun je beter gaan kijken naar een dedicated stereo versterker. Deze stuurt dan alleen je fronts aan. Je lust de 2 versterkers aan elkaar via de pre outs van de Onkyo. De overige speakers worden gewoon door de Onkyo aangestuurd. Zo heb je een behoorlijke stereo verbetering. Niet alleen in het laag, maar over de hele breedte. Dit heb ik zelf gedaan en dit was een behoorlijke verbetering, ondanks dat mijn receiver ook geen misselijke is.

Wat betreft de Spikes, deze heb ik er onder zitten. Scheelt behoorlijk. Strakker, minder boemerig laag. Gewoon proberen of je het ook zo ervaart, zitten er toch gratis bij. Ook een beetje schuiven met de set wil wel helpen.

5. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @ Marx

Ik heb voor morgen een afspraak gemaakt bij RA subs om de BK XXLS400 te bekijken / beluisteren. Moet zeggen dat ik erg benieuwd ben. Heb wel erg veel positieve reactie gelezen dus bedankt voor de tip.

Hoe zijn jou ervaringen met RA subs?

6. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Verstandige keuze! De XXLS400 heb ik zelf nog nooit kunnen horen, maar zijn zwaardere broertje de Monolith heb ik een aantal keer kunnen beluisteren bij een oud collega van mij. Dat was altijd zeer indrukwekkend. Daarnaast moet ik zeggen dat de subs zeer degelijk zijn afgewerkt.

Een BK is een kwalitatief betere keuze als een Klipsch, terwijl de prijs niet ver uit elkaar ligt. Als ik niet die SVS had gekocht die ik nu heb had ik vermoedelijk gekozen tussen de Monolith en de XXLS400.

Ik heb de SVS nu omdat de prijs waar ik hem voor kon kopen gewoon erg scherp was.

7. Danzels

Danzels Member

Leuk Bevonden:
    0
    Xbox aansluiten op home cinema set

Goedemiddag!

Weet iemand te vertellen hoe ik een Xbox360 Premium Wit -- althans ik geloof dat het Premium is.. het is een Xbox360 met 60GB..

Hoe ik die kan aansluiten op een Philips Home Cinema Set met type HTS2500?

Op die Home Cinema Set zit een Aux witte en rode aansluiting.. En Een Video in aansluiting met kleuren rood / groen / blauw / geel.. en een antenne aansluiting.

Ik ben echt een leek in kabels of aansluitingen dus ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen!

Groetjes!

8. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan alleen stereo aansluiten, met gewone tulpstekkers. Daarvoor moet je wss een verlengkabel kopen omdat ze niet dicht genoeg bij elkaar staan.

Met 2 van deze moet het lukken, die sluit je dan aan op de AUX. http://www.allekabels.nl/Tulp-Kabels/9/1556/Tulp-Kabel.html

9. Danzels

Danzels Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, dus het kan alleen via stereo maar als ik wil gamen dan kan ik niet genieten van deze home cinema set?

10. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Niet in Surround als er geen coax of optical in is.

11. Danzels

Danzels Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm oke.. Dan moet ik deze home cinema set zien te verkopen. Dus als ik het goed begrijp, moet ik een willekeurige home cinema set kopen waar bijvoorbeeld optical al bij zit om ook te genieten van een home cinema terwijl ik aan het gamen ben?

Laatst bewerkt: 21 mei 2011
  12. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Niet elke home cinema set ondersteund DD5.1of DTS via de optische ingang.
    Ik heb hier nog een JVC setje en deze slaat helemaal op hol als ik daar een DD5.1 doorstuur.
    Digitaal mono of stereo is helemaal geen probleem.

13. Danzels

Danzels Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke dan moet ik even kijken waar ik zou moet opletten met een Witte xbox van 60 GB..

Ik heb alleen nog maar een scart kabel vrij namelijk..

14. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan het best een Logitech Z-5500 halen, werkt gegarandeerd.

15. pimmos87

pimmos87 Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    @ Markx

Nogmaals bedankt voor de tip.

Afgelopen vrijdag wezen luisteren in Nieuw-Vennep en een BK XXLS400 gekocht. Ben er tot nu toe zeer over te spreken. Ik heb hem nu zo ingesteld dat hij voor muziek op dezelfde outs zit als mijn frontspeakers en dat hij mee gaat spelen vanaf 40 Hz.

Hoe staat de woofer bij jullie aangesloten?

16. rickymadness

rickymadness Guest

17. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Graag gedaan! Bij mij staat hij mee te spelen bij films en games vanaf 80Hz. Bij muziek gebruik ik de woofer niet. De receiver ook niet. Muziek luister ik via de Audiolab. En dan als bron CD of LP. Heel chill!

De XXLS lijkt mij een prima keuze! Jammer dat ik deze zelf nog niet gehoord heb, maar BK staat voor kwaliteit dus dat zal wel goed zitten.

18. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Hoe stel je handmatig je sub in? Ik bedoel dan niet via de sub zelf. Het gaat om een onkyo versterker.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 13 jun 2011
  19. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een xbox slim et harde schrijf van 250gb. Ik wil graag in dolby game hoesluit ik e.e.a. het beste aan want ik heb een probleem. Mijn homecinama setje heeft maar 1 optische uitgang en daar zit al een draadje in naar mijn tv

Ik game nu met een component kabel naar mijn tv en van mijn tv gaat het geluid naar mijn setje.

Als ik nu met een hdmi kabel van xbox naar tv gaat, gaat het geluid dan ook mee?

20. namelesssnitchy

namelesssnitchy Member

Leuk Bevonden:
    0
    dolby surround

ik heb een xbox 360 arcade.
    ik heb een aangesloten op een sony bravia 40 inch lcd
    aan die tv zit dus wel een optical digital out aansluiting die je nodig hebt voor 5.1 surround
    maar ken ik dus nu ook 5.1 surround krijgen als ik mijn 5.1 set ( heb ik nog nie, wil ik nog halen ) via mn tv aansluit.
    alvast bedankt voor de hulp
    ben nog zoekende naar goedkoop lekker settje 5.1 liefst waar ik later ook nog een keer een blu ray op aan kan sluiten ofzo

Laatst bewerkt: 16 jun 2011
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina