1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Algemeen] Programmeren

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Modder-Eter, 5 apr 2007.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Maar dat zijn overbodige function calls die je in een groter design wel eens slowdown kunnen geven. Het automatisch gebruik van floating point getallen maakt die hele function call overbodig.

    Daarnaast retourneert die functie een Double, wat dus eigenlijk aangeeft dat je met een hele grote, onnodige omweg hetzelfde doet als zelf de waarden als doubles declareren.
     
  2. 1nfinity

    1nfinity Show your Skill

    Berichten:
    297
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb integer vervangen door double. (ik heb het al ooit gebruikt maar vergeten ;S)
    Bedankt :thumbs:
    (sorry voor dubbel post)
     
  3. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    ik kan maar niet bepaalde php snippets samen voegen tot 1 geheel.

    Ik weet dat je met php een map kan openen een lijst maken met de bestanden. Ik weet dat je met regexp bepaalde patroonen kan zien. Ik weet dat je in een bestand een link kan hebben, ik weet dat je variabelen hebt maar dat alles samen smeden, dat lukt me niet :/

    Dit is een log file

    Code:
    07-06-2010 @ 19:41:04 - <nick1> het zijn kabels
    07-06-2010 @ 19:41:09 - <nick1> en de torches zijn batterijen
    07-06-2010 @ 19:41:18 - nick2 uses /cuboid 
    07-06-2010 @ 19:41:20 - <nick3> ik vind het nog steeds nutteloos wie
    07-06-2010 @ 19:41:24 - <nick3> gaat nu op singel player
    07-06-2010 @ 19:41:35 - nick4 uses /paint 
    07-06-2010 @ 19:41:35 - <nick3> een wachtwoord op zijn deur zetten
    07-06-2010 @ 19:41:35 - nick2 uses /cuboid 
    07-06-2010 @ 19:41:43 - <nick1> singleplayer is er straks toch helemaal niet meer
    07-06-2010 @ 19:41:44 - <nick1> bij
    07-06-2010 @ 19:41:45 - nick5 uses /goto levelnaam
    07-06-2010 @ 19:41:45 - nick2 uses /cuboid 
    07-06-2010 @ 19:41:49 - nick5 uses /goto levelnaam
    07-06-2010 @ 19:41:53 - nick2 uses /cuboid 
    07-06-2010 @ 19:41:55 - <nick3> straks?
    07-06-2010 @ 19:41:57 - <nick1> wie gaat er nog singleplayer doen als je olnine k
    07-06-2010 @ 19:41:58 - nick5 uses /levels 
    07-06-2010 @ 19:42:03 - nick2 uses /cuboid 
    07-06-2010 @ 19:42:10 - <nick3> ja maar nu bedoel ik
    07-06-2010 @ 19:42:12 - <nick1> jij denkt niet ver genoeg na
    07-06-2010 @ 19:42:17 - <nick3> nu is hetnutteloos
    07-06-2010 @ 19:42:19 - <nick1> wat je nu ziet is mensen die oefnene met redstuff
    07-06-2010 @ 19:42:19 - <nick5> ik verveel me dood
    07-06-2010 @ 19:42:22 - nick5 uses /me dood
    07-06-2010 @ 19:42:25 - <nick3> onverveel je dan :P
    07-06-2010 @ 19:42:28 - <nick1> straks in multiplayer zie je het resultaat ;)
    07-06-2010 @ 19:42:34 - <nick3> straks?
    Code:
     <?php
     $user=$_GET['user'];
     $log=file_get_contents("logs.txt");
     $lines=explode("\n", $log);
     foreach($lines as $line){
     	$values=explode(" ", $line);
     	if(strtolower($values[4])==$user){
     		echo $line."<br>";
     	}
    }
    ?>
    Dit is een voorbeeld php code om uit de logfile alleen regels met bepaalde nicks te laten zien. Is het lastig hier de volgende twee toevoegingen op te maken en het in 1 php bestand te houden?

    1 een lijst met alle txt bestanden in de map die worden geopend als je er op klikt.
    2. de nicknames klikbaar te maken zodat de nicknames de $user wordt waar de GET omvraagt. De txt bestanden zien er uit als 22-5-2010.txt of is dit meer webdesigners?
     
  4. SilverLie

    SilverLie Lurkt

    Berichten:
    184
    Leuk Bevonden:
    1
    Dit is zeker niet meer "webdesigners", ben je van plan wat zelf te leren en te doen of wil je dat het voorgekauwd wordt?
    In dat eerste geval:
    http://www.php.net/manual/en/function.opendir.php
    http://www.php.net/manual/en/function.readdir.php
    In de beschrijving van readdir zit een goed voorbeeld dat jij kan gebruiken.
    Zo kan een link naar een bestand er dan uit zien: http://www.website.com/openlog.php?file=22-5-2010.txt oid.

    Dan open je in openlog.php dat bestand dmv $_GET["file"] te gebruiken (check wel of het bestand gebruikt mag worden (zit hij in de goede map?) en kijk of het bestand bestaat want anders zou een hacker hier gebruik van kunnen maken gebruik http://nl.php.net/manual/en/function.file-exists.php) en gebruik isset om te kijken of $_GET["nickname"] aangemaakt is, als dat zo is zet je die in de $user variabele (doe daar ook gelijk een htmlspecialchars heen voor de zekerheid).

    Het kan zijn dat er hier ergens een foutje in zit, het is een tijdje geleden dat ik iets met PHP heb gedaan.
    En regular expressions zijn wel wat netter maarja met explode kan het ook voor wat jij wilt.
     
    Laatst bewerkt: 14 jul 2010
  5. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ben de laatste tijd op m'n werk ook bezig met programmeren. Hoewel ik echt 0,0 ervaring had in programmeren heb ik mezelf het werken met AutoIT een beetje aangeleerd. Niet dat ik nu zo'n expert ben, maar de vrij simpele dingen kan ik al programmeren.

    Echt bizar hoe slecht mijn bedrijf geautomatiseerd was. Heb nu m'n eerste 6 scripts afgeleverd en als ik de tijd die ik bespaar om zou rekenen naar euro's besparen we gewoon 800K per jaar:{ (en nee, draag krijg ik geen percentage van helaas :+). Vraag me af of er nog meer bedrijven zijn die nog zo omslachtig werken.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    800.000 euro met 6 scripts? wtf, wat krijgen jullie betaald daar?
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Ehm weet ik niet zo, maar misschien moet ik het wat verder toe lichten. Het zijn grotendeels geen volledig automatische scripts, maar scripts die het invoeren in systemen makkelijker maakt. We werken met een vrij oud en ingewikkeld systeem. Ipv bepaalde info op 5 plekken in te vullen vul je het één keer in in een GUI en dan voert ie het overal in. En andersom, ipv allemaal klantinformatie in sjablonen voor brieven en mails te plakken print ie ze nu binnen een paar sec. En het is voor 5 operationele afdelingen, dus flink veel mensen maken er gebruik van :)
     
  8. Tripletth

    Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

    Berichten:
    1.543
    Leuk Bevonden:
    402
    laat eigenlijk maar.
     
    Laatst bewerkt: 16 dec 2010
  9. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Gatverdamme. Het zit even niet mee.

    Blijkbaar pakt geen enkele username uit het database. Maakt niet uit als ik $username vervang door een niet bestaande of wel bestaande username.

    Iemand enig idee?
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Oké, nu ik HTML/CSS wel onder de knie heb wil ik eigenlijk ook wel graag programmeren.
    Voor het maken van websites begin je met HTML, wat is dat voor programmeren? PHP?
    Of verschilt het zoverre dat het eigenlijk niet uitmaakt, maar de één is beter voor websites en de andere voor programma's?
     
  11. Oldsk00l

    Oldsk00l ouwe school

    Berichten:
    813
    Leuk Bevonden:
    4
    php is wel het handigst voor websites
     
  12. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik zie daar niet zoveel mis mee, weet je zeker dat je $username moet hebben en niet user of login o.i.d :+
     
  13. Cinion

    Cinion Active Member

    Berichten:
    165
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem gevonden.

    Hij was blijkbaar niet zo blij met:

    $row = mysql_fetch_assoc($query) or die (mysql_error());

    Maarja, opgelost. _O_
     
    Laatst bewerkt: 17 dec 2010
  14. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Ik wil het nu ook weten. Ik heb ervaring in HTML/CSS/javascript maar geen PHP. Ik wil dus ook leren hoe het moet. Of beter gezegd... Wat het precies is! 8)

    Tot nu toe is het allemaal erg vaag. Ik weet dat de bovengenoemde 3 client-based zijn. En PHP serverbased. Maar daar is ook alles mee gezegd.

    Nu vraag ik dus jullie hulp hoe ik het best PHP kan leren en er mee kan spelen. Ik hoef natuurlijk geen goede programmeur te worden. Ik wil eigenlijk gewoon in staat zijn om simpele dingen te maken en begrijpen wat het precies inhoud.

    Dus m'n vragen zijn:
    Welke software kan ik het best gebruiken?
    Welke sites en boeken zijn vooral nuttig?
    Waar kan ik het best mee beginnen?

    Ik hoop dat jullie begrijpen in wat voor een situatie ik zit. O-)

    edit:

    Doh, kom net achter dat ik geen php ondersteuning heb gekregen van m'n hoster. Dat word dus een localserver opzetten.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2010
  15. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
  16. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
  17. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik werk nu met BlueJ (Java) en ik heb er een vraag over. Ik wil deze methode formatteren door middel van een String.Format:

    Deze methode heb ik zo geprobeerd te formatteren:

    Hij geef echter de foutmelding ''The variable nummer might not have been initialized'' als ik het probeer te compilen. Iemand enig idee? Ik wil in deze klasse (Artikel) String.Format gebruiken zodat ik in de klasse (Catalogus) niet teveel shit hoef te veranderen bij de methode print, waar ik de volledige catalogus met alle artikelen uitprint.
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2011
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.476
    Leuk Bevonden:
    8.459
    Ik neem aan dat je nummer ook al hebt gebruikt als globale variabele?

    Waarom ga je hem dan nog een keer proberen te initialiseren? De methode denkt nu dat je de int die je aanmaakt in diezelfde int wil stoppen, aangezien local (in de methode) scope, hoger staat dan globaal. Je kunt toch gewoon direct de globale variabelen aanroepen zoals bij het eerste voorbeeld? ;)
     
  19. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh, true. Daar heb ik niet aan gedacht. Ik heb het nu half werkend gekregen. De prijs komt gelijk, zonder spatie, naast de naam van het artikel, dus dat moet ik uitvissen met de positie.

    Merci iig.


    E: Nvm
     
    Laatst bewerkt: 22 mei 2011
  20. PowerLines

    PowerLines #Lemonade

    Berichten:
    3.990
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb weer een klein vraag. Misschien wordt het nogal onduidelijk, maar ik zal proberen het zo goed mogelijk uit te leggen:

    Ik heb drie klassen:
    - Klant
    - Polis
    - Rekening

    Ik moet polissen kunnen toevoegen aan de klasse Klant. Dit doe ik d.m.v. een Arraylist. Ik de klasse Polis heb ik een methode genaamd getPrijs om de jaarpremie van een polis te kunnen krijgen. Voor de klasse Rekening moet ik nu een methode maken die de gegevens van een klant weergeeft incl. de afgesloten polissen en de totaal bedrag van de jaarpremie. Kijkend naar één van de vorige opdracht, kom ik op deze methode:

    Echter, waar ik nu mee zit is, kan de klasse Rekening zover terug kijken naar de klasse Polis? Waar ik mee zit is dat ik in de klasse Klant een Arraylist heb voor de polissen. In de klasse |Rekening heb ik een Arraylist van de klanten. Kan ik met deze methode wel de totaalbedrag dan nog berekening doordat het in de Arraylist moet kijken van de klasse waarvan in de klasse Rekening een Arraylist is? Of moet ik ook aan de klasse Klant een polis.getPrijs toevoegen?
     

Deel Deze Pagina