[XOne] Call of Duty: Modern Warfare 3

Discussie in 'Games' gestart door Lijpe Mocro, 25 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
    lijkt net alsof ik naar een uitbreiding van modernwarfare 2 zit te kijken..
     
  2. Stephan123

    Stephan123 Active Member

    Berichten:
    2.780
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan heb je toch duidelijk een bril of contactlensen nodig
     
  3. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
    LOL :lol:
     
  4. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    [yt]cUPn0W5SfHI&feature=channel_video_title[/yt]

    :lol:
     
  5. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Ik wacht wel op die van GT. ;)
     
  6. Feyenoord 12

    Feyenoord 12 Active Member

    Berichten:
    178
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom zijn ze die mensen denk je kwijt geraakt? omdat het elk jaar hetzelfde is, alleen de wapens en maps zijn anders voor de rest allemaal hetzelfde.
     
  7. ExoSkeleton

    ExoSkeleton Active Member

    Berichten:
    974
    Leuk Bevonden:
    16
    Hij heeft het volgens mij over de personeelsleden die Infinity Ward is kwijtgeraakt.
     
  8. Rnd

    Rnd Active Member

    Berichten:
    102
    Leuk Bevonden:
    0
    Die aim assist is er niet op de pc. Ik heb toen der tijd MW2 op de xbox en pc gespeeld. Op de xbox krijg je zo'n hulp van auto aim. Denk maar aan alle quicksnipers ingame op de xbox. Kijk is naar de PC? Bijna niemand doet het omdat het gewoon haast niet lukt. Behalve hackers met aimbot ofc :9

    Maar het word je wel heel makkelijk gemaakt op de xbox
     
  9. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Aim-assist maakt bijna niets uit bij snipen, helemaal niet bij PC omdat het zo "moeilijk" is, je hebt ontzettend veel controle over je wapen op PC en daarnaast niet die gare sway die je sniper maakt terwijl je inzoomed. Het is zelfs makkelijker. Counterstrike hebben mensen ook geen moeite met snipen en daar maken ze zelfs headshots.
     
  10. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    [yt]Z4CurZSlfaE[/yt]
     
  11. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Die rewinds van IGN zijn altijd mooi :)

    Dat MW3 er komt is voor mij zo goed als zeker. Denk ook samen met BF3.

    Hoop alleen dat ze met de Multiplayer weer wat vernieuwends doen. Ik ben wel voor meer killstreaks, perks, wapens ... maar het moet vernieuwend zijn. Geen opgepoetste MW2.

    COD 4 > World at War
    Modern Warfare 2 > Black OPS

    Want alles wat Infinity Ward introduceerde nam Treyarch meer in hun game ... dus hoop dat IW, met hun extra studio's, dit keer weer voor een revolutie zorgen op Multiplayer gebied.
     
  12. Oujdi

    Oujdi Achievement unlocked

    Berichten:
    2.102
    Leuk Bevonden:
    92
  13. Edjuuuuuh

    Edjuuuuuh -

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    61

    En er is alweer gezeik over een missie :9
     
  14. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    2 hele mooie impressies van Insidegamer. Pas op voor Spoilers.

    [SPOILER1]Impressie | 26 mei 2011 - Modern Warfare 3 brengt de speler langs de belangrijkste steden van de wereld. In de ‘hoofdimpressie’ kun je lezen hoe de Russen de stad New York lastigvallen. Aangezien die impressie al behoorlijk aan de lange kant was, hebben we besloten om de presentatie van het Londen-level in een aparte impressie te plaatsen, zodat er een mooi overzicht ontstaat.

    Het level in Londen begint vanuit de lucht. Via een hittesensor zie je hoe een drone de omgeving afspeurt. Hierdoor merk je een groot aantal vijanden op die jij voorbij moet zien te komen om bij een vrachtwagen te raken. Na de verkenning vanuit de lucht gaat de actie over naar het team waarmee je speelt en kan het level genaamd ‘Mind the Gap’ beginnen, waar de regen met bakken uit de hemel komt.

    In tegenstelling tot het level in New York, begint Londen een stuk rustiger. In de Engelse hoofdstad woedt nog geen oorlog en het is aan jou om een terroristische cel uit te schakelen. Jij en jouw teamgenoten proberen de vijanden te verrassen. Dat betekent dat je stilletjes te werk gaat en gebruikmaakt van geluidsdempers. Op die manier schiet je iemand die naar buiten komt om een peukje te roken geruisloos naar het hiernamaals zonder dat zijn maten het doorhebben. Het interessante aan de Londen-missie is dat je, in tegenstelling tot het New York-level, het gevoel krijgt onderdeel te zijn van een team. Zo zie je bijvoorbeeld hoe jouw teamgenoten een gebouw binnensluipen en daar de vijanden de nek omdraaien. De beleving wordt hierdoor een stuk cinematischer. Uiteindelijk kom je samen met je teamgenoten bij een groot warenhuis aan, waar een enorm slot aan de deur hangt. Voor jou is dat geen enkele belemmering: met een betonschaar knip je deze open en ga je naar binnen.

    Via een trap kom je in een soort van woonkamer terecht, waar grappig genoeg een televisie staat waarop rugby wordt gespeeld. Een klein detail dat je gelijk het gevoel geeft dat je jezelf op Engelse bodem bevindt. Om de hoek van deze woonkamer zie je twee vijanden staan. Je wilt je wapen op hen richten, totdat je opeens twee rode lichtstralen ziet die van buiten naar binnenkomen. Twee snelle schoten volgen en de lichamen vallen levenloos op de grond. Ook hier zie je weer dat je wordt bijgestaan door andere soldaten uit jouw team, die vanaf een afstand met een sluipschuttersgeweer de situatie in de gaten houden.

    Dit is overigens wel het laatste moment van de stealthscène. Na het warenhuis kom je namelijk bij een haven terecht en daar zijn zoveel vijanden te vinden, dat het onmogelijk is om onopgemerkt te blijven. De dempers gaan er af en binnen de kortste keren vliegen de kogels, net als in het level in New York, vrolijk door de lucht. De vijanden openen vanuit alle kanten het vuur. Ze zitten verstopt achter auto’s (waarvoor je een granaat goed kunt gebruiken) of hebben dekking gezocht in gebouwen en schieten vanuit daar door de ramen heen. Gelukkig sta je er niet alleen voor en weet je uiteindelijk na een heftige shoot-out de vijanden stil te krijgen. In de adempauze krijg je de opdracht om naar een vrachtwagen toe te lopen en het vrachtruim te openen. Waarom is niet duidelijk, maar ik denk dat jouw bazen hopen daar aanwijzingen te vinden. Helaas blijkt de vrachtwagen leeg te zijn en zit er niks anders op dan de keiharde strijd voor te zetten. Een strijd die je voert naar nieuwe vijanden die er niet voor terugdeinzen om heftig verzet te bieden.

    In de scènes die volgen zien we een aantal verschillende gameplay-elementen. Er wordt totaal geen medelijden getoond voor de vijandelijke soldaten die bijna dood zijn en er wordt gewoon doodleuk een mes in ze geprikt om ze af te maken. Ook zien we het gebruik van een flashbang op een tactisch moment, waardoor een vijftal vijanden tegelijkertijd in één keer tijdelijk verblind raken en zo als makke lammetjes naar de slachtbank worden geleid. Uiteindelijk komen we bij een bouwplaats terecht waar er een toegangsweg is naar de metro en waar de metrostellen voorbij denderen. Ondertussen is uit de verschillende dialogen tussen jou en de medesoldaten gebleken dat er een hoge pief achter de terroristische organisatie zit, die simpelweg wordt aangeduid met de ‘bad guy’. Het is aan jou om die bad guy te grijpen.

    Helaas heeft de beste man daar totaal geen zin in en kaapt samen met zijn troepen doodleuk een metro om zo weg te komen. Jij hebt daar natuurlijk geen boodschap aan en springt samen met jouw soldaten snel in een auto die ‘toevallig’ daar geparkeerd staat en begint de achtervolging. Qua geloofwaardigheid is dit een beetje over the top (een beetje? – Red.), maar qua spelbeleving is het een indrukwekkend gedeelte uit de game. Op hoge snelheden vuur je kogels op de rijdende metro af, terwijl je door tunnels heen zoeft en langs perrons dendert, waar overigens gewoon burgers op de metro staan te wachten.




    De scène eindigt spectaculair. Het spoor kan uiteindelijk de hoge snelheid van de metro niet aan, waardoor de metro ontspoort. Met grof geweld stuitert het ding door de tunnel heen, terwijl hij verschillende draagmuren omver ramt. En terwijl dat gebeurt hoop jij maar dat het goed eindigt en het plafond niet op je kop terecht komt. Vlak voor het moment suprême, het moment dat laat zien of je het overleeft en als dat gebeurt, hoe dat dan gebeurt, gaat het scherm op zwart en is het Londen-level zoals we dat gezien hebben voorbij.

    Als er één ding is dat het Londen-level ons leert, is dat het met het spektakel wel goed zit. De metroscène is enorm indrukwekkend en past eigenlijk perfect in het level dat, in tegenstelling tot het New York-level, rustig begint. Het is een level dat de spanning langzaam opbouwt en (voorlopig) eindigt in een climax. Meer graag! [/SPOILER1]

    [SPOILER1]Impressie | 26 mei 2011 - In hartje Londen stap ik op een prachtige dinsdagmiddag een ruimte binnen. Samen met honderd anderen uit de hele wereld worden we in een donkere ruimte gestopt en slechts hier en daar licht een groene kleur op. Het is een vreemd gezicht en je voelt de spanning. Iedereen wil dat de aankomende presentatie zo snel mogelijk begint, want in dit kamertje in Londen tonen Infinity Ward en Sledgehammer voor het eerst op Europese bodem de gameplaybeelden van Call of Duty: Modern Warfare 3.

    Maar voordat het zover is, krijgen we eerst wat epische cinematische beelden uit de vorige twee Modern Warfare-games te zien. En dan besef je eigenlijk hoeveel vette momenten die games hebben. Van het kruipen door het hoge gras en het ontploffen van een atoombom in de eerste tot de spectaculaire ontsnapping uit een gevangenis tot en met het einde van deel twee waar je een mes uit je eigen lijf trekt om die naar een vijand te gooien. Het zijn momenten die we dankzij de sterke multiplayermodus haast vergeten waren. Diezelfde multiplayermodus gaat in deze derde Modern Warfare ook weer enorm belangrijk worden, maar de onthulling van de mogelijkheden om je vrienden online af te schieten of samen te werken in de Spec Ops volgen later.




    Nu ligt de nadruk op de singleplayermodus, waarin de Russen na de aanval op Washington DC nu echt helemaal los gaan. De demonstratie begint in New York, in een level genaamd Black Tuesday, waarbij jij met het Delta Team strijdt tegen de vijand. Het begint allemaal in het donker. Je bent blijkbaar bewusteloos geraakt na een helikoptercrash en een medesoldaat probeert je bij zinnen te krijgen. Dat lukt en je opent de helikopterdeur en springt naar buiten. Daar pak je een wapen en krijg je nog een extra magazijn toegeworpen van een medesoldaat. Je bent helemaal klaar voor de strijd. Een strijd in hartje New York, in de buurt van Wall Street. Het is een complete chaos hier. Binnen de eerste tien seconden zie je bijvoorbeeld hoe een Russische straaljager een raket op een wolkenkrabber schiet, waarna er een hoop pijn en stof naar beneden komt zetten. Het is een beeld dat zeer doet denken aan 9/11.

    Veel tijd om van ‘de omgeving te genieten’ is er niet. Jij moet met jouw team als de wiederweerga naar de New York Stock Exchange om daar naar het dak te klimmen en een Russische radar uitschakelen, zodat de Amerikaanse helikopters het luchtruim kunnen heroveren. De verschillende waypoints worden op een typische Call of Duty-manier aangegeven. De bekende grijze stipjes met daarboven het aantal af te leggen meters zijn gewoon weer van de partij, net als de granaatindicators. Daarmee oogt de game bekend, maar tegelijkertijd begint er ook wel iets in mijn onderbuik te kriebelen. Het was mooi geweest als de ontwikkelaars Modern Warfare 3 hadden aangegrepen om de lat voor de concurrentie hoger te leggen. In plaats daarvan lijkt de game gebruik te maken van dezelfde engine als zijn voorgangers. De game ziet er overigens nog steeds goed uit en de actie wordt soepeltjes met zestig frames per seconden op de speler afgeschoten, maar de concurrentie, in de vorm van Battlefield 3, lijkt de slag om de beste graphics te gaan winnen.

    Modern Warfare 3 heeft nog een troef achter de hand: over the top spectaculaire ‘wat heb ik nou aan mijn fietsrek hangen’-actie. Van het begin tot het einde van de demonstratie heb ik ademloos toe zitten kijken. Het ene gevecht is nog niet afgelopen of je bevindt je alweer in het volgende. De Russen zitten overal en maken gebruik van hun complete arsenaal. Terwijl jij met een tank aan je zijde probeert op te rukken komt er om de bocht een Russische Humvee aanscheuren met een machinegunner bovenop de auto, die het vuur meedogenloos opent. Om lijf en leden te redden, sprint je naar een kapotgeschoten auto en duikt daar achter. Als de machinegunner na zijn kogelregen moet herladen, spring je weer om het hoekje om met een goedgeplaatst schot een kogel tussen zijn ogen te boren. Er is een moment van opluchting, wat een halve seconde duurt, want daarna vliegt er een helikopter over je heen en kun je niet anders dan dekking zoeken in een gebouw.




    Een gebouw dat uiteraard weer gevuld is met een hoop Russen, dus ook hier volgt volop strijd. Toch gaat het hier even iets rustiger aan. Je dient een teamgenoot te volgen naar een gesloten deur en daardoor heb je even de tijd om je heen te kijken. Zo zien we bijvoorbeeld een enorme televisie waarop een CNN-achtige zender beelden uitzendt van een kapotgeschoten New York. We zien beelden die van Staten Island (een eiland ten zuiden van NY) zijn gemaakt en waarvandaan we de skyline van New York zien branden. Ook hier wordt het 9/11-gevoel opgeroepen, maar is de schade vele malen groter.

    In het gebouw zelf komen we wat vuurgevechten tegen en krijg je de mogelijkheid om vanuit een hoger gelegen verdieping wat nietsvermoedende Russen op straat te trakteren op een vroege dood. De wapens waarmee je schiet zijn dezelfde wapens zoals we die uit Modern Warfare 2 hebben gezien. Dezelfde ‘Red Dot Sights’ zijn aanwezig en op het gebied van wapens herkennen we een M4 waarvan het magazijn op de vijanden wordt leeggeschoten.

    We zien ook een helikopter die in het gebouw is gecrasht en waarvan de wieken nog draaien. De ontwikkelaars hebben geen moment onbenut gelaten om de grootsheid van de strijd op de speler over te laten komen. Een deur leidt ons terug de chaos in. Maar voordat het zover is wijzen jouw teamgenoten erop dat er zich achter de deur in de steeg nog een paar Russen bevinden. Ze geven jou daarom de opdracht om een granaat te ‘cooken’. Dat doe je en na anderhalve seconde wordt de deur opengetrapt en gooi jij de granaat, die gelijk in het gezicht van de twee dichtstbijzijnde Russen ontploft, terwijl de derde Rus gelijk in zijn rug wordt geschoten. Via het steegje komen we uiteindelijk weer bij een juwelier uit, wederom tot de nok toe gevuld met Russisch tuig. Een intensief vuurgevecht volgt, waarbij het glas rijkelijk door de lucht vliegt en je de grootste moeite hebt om het overzicht te behouden. Uiteindelijk wordt ook deze strijd gewonnen.




    We vervolgen onze weg via de juwelier terug naar de straat van Wall Street. Het gebied zelf is goed nagemaakt. Wie in New York is geweest zal kenmerkende gebouwen, zoals bijvoorbeeld de Federal Reserve met het standbeeld van George Washington, herkennen. Tevens zien we door de rookwolken heen een beroemd kerkje dat op zo’n honderd meter afstand van Wall Street te vinden is.
    De New York Stock Exchange is eindelijk bereikt en waar bij de juwelier glas in het rond vloog, daar heb je hier een belachelijke grote hoeveel aan computerschermen die aan gruzelementen worden geschoten, waardoor de toch al chaotische strijd nog wat intensiever overkomt. Bovendien laat deze scène eens te meer zien dat er wel heel erg veel Russen in de wereld zijn, want op de NYSE kom je er zeker een stuk of twintig tegen voordat je naar het dak kan stormen om daar het laatste verzet te verbreken. Dat klusje eenmaal geklaard, is het tijd om de radar te slopen. Je plaatst explosieven, neemt wat afstand en BOEM: dag radar. Voor al je moeite word je gelijk beloond. Het Amerikaanse leger geeft je toegang tot een drone, waarmee je vanuit de lucht raketten kan schieten. Enorm handig, want de daken van de omringende wolkenkrabbers zitten vol met Russen.

    Als je de drone activeert, krijg je het bekende camerastandpunt vanuit de lucht en worden vijanden op de heatmap met een rood rechthoekje omlijnd. De eerste raket volg je tot aan de impact op de grond, terwijl je de tweede enigszins stuurt en dan loslaat. Op de laatste manier zie je vanaf het dak hoe aan de overkant een enorme explosie plaatsvindt, waarna er als ‘wraakactie’ een Russische helikopter bij jou komt kijken. Gelukkig heb jij nog een laatste raket en die gebruik je om de helikopter uit de lucht te knallen.

    Londen
    We hebben tijdens de presentatie niet alleen het level in New York gezien, maar ook beelden uit het level in Londen. Aangezien dit artikel al belachelijk lang is, hebben we besloten het Londen-artikel los te plaatsen. Deze is hier te vinden! Al het bovenstaande vindt plaats binnen een periode van ongeveer vijftien minuten en het eindigt met een indrukwekkende finale. Je stapt met je mannen een Amerikaanse helikopter in, neemt daar plaats achter het enorme machinegeweer en trakteert de Russen op een welverdiend koekje van eigen deeg. Vanuit de lucht knal je iedereen kapot om uiteindelijk ook nog af te rekenen met een paar overgebleven Russische helikopters. Even turven: dat maakt dan zes helikopters, maar goeie kans dat ik er een paar heb gemist.


    Uiteindelijk kom je als winnaar uit de strijd. Althans, dat denk je. Met een laatste poging schiet de neerstortende Russische helikopter een raket op je af en word je geraakt. De helikopter begint als een dolle te spinnen en even denk je terug aan de heftige atoombomscène uit de eerste Modern Warfare. Gelukkig weet de piloot de helikopter uiteindelijk van de ondergang te behoeden en eindigt hetlevel.

    Je mag nu even ademhalen.

    Het heeft indruk gemaakt. Niet zozeer omdat er nieuwe onderdelen zijn te bespeuren, want eigenlijk zijn die er niet echt. Op elk gebied is het een voortzetting van Modern Warfare 2. Het ziet er hetzelfde uit en belangrijker: het voelt hetzelfde. De actie is nog altijd snoeihard en intensief en het verhaal zal waarschijnlijk weer zwaar onbegrijpelijk zijn. Het is een game waar de ‘haters’ hun gal op gaan spuwen, terwijl miljoenen gamers hier enorm van gaan genieten. Het is een overgebruikt cliché, maar het is gewoon wat Modern Warfare 3 is: de opvolger van deel twee met alles wat je van een goede opvolger mag verwachten![/SPOILER1]
     
    Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Beetje spoilerachtig idd. Heb de eerste alinea gelezen. Klonk goed maar heb niet verder gelezen. :)
     
  16. Lijpe Mocro

    Lijpe Mocro Active Member

    Berichten:
    5.998
    Leuk Bevonden:
    839
    Dat wel. Ik zet het er ff bij.
     
  17. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Gaat nog wel leuker worden met de Amerikanen en dat de Freedom Tower in de game zit. Al denk ik wel dat ze zo slim zijn om die in de game heel te laten.

    Btw hoop dat er eens een dikke skydive level inzit. In de nacht droppen van grote hoogte, lijkt me vet.
    Beetje zoals dit:



    1:34
     
  18. Rampage

    Rampage Well-Known Member

    Berichten:
    8.313
    Leuk Bevonden:
    3.329
    Nu wil ik niet lullig doen... maar vind dat het er weer opgepoetser uit ziet;

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  19. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    screenshots he..
     
  20. TobiasBB

    TobiasBB "Great banter"

    Berichten:
    1.918
    Leuk Bevonden:
    198
    Klopt, maar het geeft toch een aardig beeld van hoe het er ongeveer uit gaat zien.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina