Nou ja, het echte casual maken voor casual players nadat de hardcore zijn gang is gegaan kwam pas in WotLK in (of Sunwell misschien, maar dat zat zo dicht op launch, dat tel ik niet).
"In discussie gaan" doe ik niet. Het is een feit. Ik ga er niet door stoppen o.i.d.
Ik vind het gewoon uitermate zonde.
@Seh: Achievements pronken en de daadwerkelijke vanilla/tbc raider zijn van vroeger zijn twee compleet andere dingen.
In vanilla/tbc, hoe stom het ook klinkt. Had je aanzien als je zo hardcore kon raiden. (Dit was dan ook niet alleen een kwestie van tijd, maar ook kunnen)
Spelers zagen het iets om ook naar toe te werken. Je guild werd bekend en als speler kwam je veel vaker naar voren. Iets wat juist mooi is bij een MMO. Een beetje erkenning.
Tegenwoordig heb je alleen die achterlijke achievements nog waar 9/10de van de mensen niet eens naar kijkt.
Zelfs van Kungen en de hele SK gaming crew hoor je bijna geen zak meer.
In vanilla waren er heuze maandenlange threads over speedrecords in raids.
Zie je ook niets meer van terug
All in all, het gaat er niet om dat er weer iets nieuws en moeilijks aan komt. Het gaat erom dat een groot doel van het endgame raiden stomweg weg is gehaald door het nerfen van raids op new releases.
Zaniken. Ja zeker. Maar ik vind dat er alsnog over gepraat kan worden op forums.
No offence to Yellow maar in dit soort discussies zit sowieso al heel wat meer diepgang, eg: waarde halen uit het spel dan de zoveelste vraag die op wowhead gevonden kan worden.
Dus nutteloze discussies noem ik het niet.
Laatst bewerkt: 26 mei 2011