Ik vind ook dat ze alles op een game moeten zetten
. En DLC die net na de release uit komt en waar geld voor wordt gevraagd. Das natuurlijk leuke kroeg praat. Echter bekijk het eens zo (gewoon om er eens anders naar te kijken).
Stel: Gears of War wordt gemaakt, de productietijd is 3 jaar, en de game is klaar in maart, dan moet het daarna echter nog worden verscheept, in alle winkels komen en nog een boel andere zaken. Voor de game hebben ze een prijs in gedachte die gebaseerd is op 3 jaar productietijd. Daar zijn immers 3 jaar aan loonkosten voor gemaakt.
De game is dus klaar in maart, maar hij komt misschien pas in juni in de winkel. Van maart tot juni moeten de werknemers ook aan de slag, in plaats van dat ze werken aan een nieuwe game gaan ze nog werken aan nieuwe maps, dlc dus voor Gears 3. En die uren die zij maken, die moeten worden vergoed, en dat betaalt de consument. De DLC kan nu in principe iets na de launch van de game klaar zijn. Leverde Epic Games dan een onvolledige game? Nee.
--> Voorbeeld zo eenvoudig mogelijk gemaakt, en ik vind het niet goed als dlc betekent dat dingen worden vrij gemaakt met een code. Als het dus als op je disc stond. Verder vind ik DLC prima, want vroeger had je dat ook, toen heette het echter een expansion pack en dat was ook niet allemaal groots. Ik weet nog dat ik toendertijd 30 gulden had betaald voor 5-6 nieuwe maps voor Jazz Jack Rabbit.
Klik om te vergroten...