[XOne] Colin McRae: DiRT 3

Discussie in 'Games' gestart door Flavourlicious, 13 aug 2010.

1. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind ook dat ze alles op een game moeten zetten ;). En DLC die net na de release uit komt en waar geld voor wordt gevraagd. Das natuurlijk leuke kroeg praat. Echter bekijk het eens zo (gewoon om er eens anders naar te kijken).

Stel: Gears of War wordt gemaakt, de productietijd is 3 jaar, en de game is klaar in maart, dan moet het daarna echter nog worden verscheept, in alle winkels komen en nog een boel andere zaken. Voor de game hebben ze een prijs in gedachte die gebaseerd is op 3 jaar productietijd. Daar zijn immers 3 jaar aan loonkosten voor gemaakt.

De game is dus klaar in maart, maar hij komt misschien pas in juni in de winkel. Van maart tot juni moeten de werknemers ook aan de slag, in plaats van dat ze werken aan een nieuwe game gaan ze nog werken aan nieuwe maps, dlc dus voor Gears 3. En die uren die zij maken, die moeten worden vergoed, en dat betaalt de consument. De DLC kan nu in principe iets na de launch van de game klaar zijn. Leverde Epic Games dan een onvolledige game? Nee.

--> Voorbeeld zo eenvoudig mogelijk gemaakt, en ik vind het niet goed als dlc betekent dat dingen worden vrij gemaakt met een code. Als het dus als op je disc stond. Verder vind ik DLC prima, want vroeger had je dat ook, toen heette het echter een expansion pack en dat was ook niet allemaal groots. Ik weet nog dat ik toendertijd 30 gulden had betaald voor 5-6 nieuwe maps voor Jazz Jack Rabbit.

2. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, dat bedoel ik ook mede met de games van tegenwoordig. DLC hier, DLC daar. Waar is dat gevoel van vroeger, dat je nog 160 gulden neerlegde, maar wel het idee had dat je weken/maanden voorruit kon.

En dan die VIP code slaat echt alles. En vooral in Dirt 3, stukken van het spel waar ik de volle euro's voor heb betaald zijn nog niet eens bereikbaar omdat het momenteel niet mogelijk is die VIP code in te kunnen voeren. Gewoon een schande.

3. Flavourlicious

Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

Leuk Bevonden:
    1.409
    Alleen op de PS3 is dat toch? Op mijn Xbox werkt die code gewoon. :)

4. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb het toch echt over Dirt 3 en dat je een internetverbinding moet hebben om even de autolijst compleet te maken.
    Waarschijnlijk zal er ergens in een brochure staan dat er bijvoorbeeld 60 auto's in de game zitten, ga je spelen, blijkt dat de helft niet beschikbaar is omdat je die ff moet downloaden |:-

5. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja waardeloos vind ik het. Voor mij mogen ze het afschaffen en weer back naar de roots gaan (ps2/xbox/Cube tijdperk). Weer van die magische top titels maken. Starfox, FF7 & 10, Dragon Quest, Kingdom Hearts, Zelda, GT4 en ga zo maar door. mmmm lekker heur!! Die tijden dat je dagen achter dat ding geklusiterd zat. Tegenwoordig met een beetje geluk haal je net de 8 a 10 uurtjes en de rest van de uren moet je vullen met DLC, kots. En maar schuiven die euro's. Geen wonder dat de VIP code de wereld in is geroepen, spellen staan voortaan de eerste week van release al massaal te koop 2e hands op marktplaats. Gewoon het grfx-niveau wat omlaag schroeven zodat er weer betere spellen op de markt gaan komen met langere careers.

6. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Als ik die opsomming zie van games daarboven _O_
    Meesterlijke vormgeving, fantasie volle verhalen, originele soundtracks, dat was gewoon kunst.
    Jammer dat zulke titels niet meer uitgebracht worden =(

7. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    *) Met jou kan ik praten. Jij weet nog wat gamen is/was.

Nou kunnen we het doen met:

Bioshock
    Assassin's Creed
    GTA
    RDR
    Mass Effect
    Dragon Age
    Battlefield
    Dead Space
    Castlevania
    Oblivion
    Fallout
    Uncharted
    LBP
    God of war
    Dirt 3

Achja, shit happens zullen we maar zeggen :'-(

Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  8. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je doet net of de wereld ten onder gaat :9
    Er worden nog genoeg leuke games gemaakt ;)
    Dat ze vaak te kort zijn ben ik helemaal met je eens maar je kan ook overdrijven natuurlijk.

9. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Het gaat er maar om dat je begrijpt wat we bedoelen ;)
    Maaruh...wat was jou laatste goede game dan?

10. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Echt een zware topper vind ik .
    Lang geleden dat ik nog zo genoten heb van een race game.

11. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Mannen! Kunnen we misschien even terug gaan naar het Topic: Dirt 3

*KIJKT HEEL BOOS (ex-modje)*

tip voor dantiney: maak een topic om heerlijk te zwijmelen hoe games vroegah beter waren :) post ik ook mee

[Ontopic]
    Zit er sterk aan te denken Dirt3 aan te schaffen, maar vraag me vooral af hoe goed deze te spelen is met een DFGT stuur.
    Al ervaringen hier?

12. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  13. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  14. svenn15

svenn15 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen ervaring mee,maar je zal zeker geen spijt krijgen denk ik van deze aankoop.

15. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  16. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  17. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Om toch maar even off-topic te gaan.

Persoonlijk wordt het gamen bij mij de laatste jaren wel minder omdat ik de games tegenwoordig steeds minder aantrekkelijk vindt.
    Hierbij sluit ik me op sommige punten toch bij Dantiney aan, de games lijken tegenwoordig meer om graphics en techniek te draaien, maar ik vind juist de gameplay en fantasie echt achteruit gaan.
    We krijgen het ene schietspel naar het andere, de één is nog mooier dan de ander!
    Sega is tegenwoordig ook al de weg kwijt, waar ze op de gamecube nog toppers als Super Monkey Ball uit brengen, krijgen we nu gare Sonic games en Bayonetta.
    Waar is Shen Meu ? Crazy Taxi ? REZ ? Sega GT ?
    Het lijkt wel of er steeds minder creatieve mensen zijn, of ze komen direct van school en mogen tekenen en verder niks, en vaak worden kleine goede studio's opgekocht door grote gare bedrijven als EA.
    Nu moet ik Nintendo nog wat crediet geven, omdat ze het niveau nog vrij hoog houden met Zelda, Mario, Metroid en andere Nintendo figuren, maar ook nog te weinig.
    Mischien word ik te oud, of ik ben saai...ik weet het niet, maar de tijd dat ik bij de rekken stond in de winkel en niet wist wat ik moest kopen lijkt allang voorbij.

18. Martijn NL

Martijn NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas geen ervaringen met stuur.

Ik vind het verder wel een goede game , al zie ik liever wat langere stages en minder Ken Block.
    Online is gewoon erg leuk door de party games die je hebt :)

19. thepunisher

thepunisher Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb mn pre-order bij Gamehubs maar gecancelled, belachelijk dat het zo lang moet duren..
    Morgen mooi ff de stad in, welke winkels bieden het goedkoop aan?

Hopelijk heeft MM of E-Plaza mooie dagaanbiedingen..

20. dantiney

dantiney Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    100% true! :)
    Zoals ik al zei, gamers van nu zijn sneller tevreden. De meeste games krijgen een 9, dat is al geen wow meer. Een spel moet echt hard zuigen wil het geen 9 krijgen. Dus op welke recensie moet je tegenwoordig nog vertrouwen? En Dirt 3 is typisch weer zo'n game, eerste 2 uur zijn leuk, maar dan slaat de verveling weer toe.

Laatst bewerkt: 26 mei 2011

Deel Deze Pagina