[PC] World of Warcraft [Deel 16]

Discussie in 'Games' gestart door Angelus, 14 jan 2011.

1. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen waarde van onhaalbaarheid meer. Behalve boasten met datums van achievements.
    Jammer, erg jammer.
    Het heeft er niets mee te maken dat we het 'al' gehaald kunnen hebben. Het is het principe dat iets waar je moeite voor doet plotseling op word gepist en iedereen het kan gaan doen.
    Arrogant misschien, maar in vanilla was er tenminste nog waarde in raiden. Als daar iemand in T3 rondliep wist je dat er achterlijk veel moeite en tijd in was gestoken. Tegenwoordig vraag je je alleen nog af of 'ie het voor of na de nerf heeft gedaan.
    Het 'mysterieuze' van de hele endgame die je nooit te zien krijgt is weg.
    En daardoor is er ook gelijk al minder drang om beter te worden.

2. Seh

Seh Guest

Je kan straks lekker pronken met je achievements van de nieuwe raids als je die haalt binnen een bepaalde tijd, straks word die weer generfd en komt er weer een nieuwe raid voor de ''hardcore'' spelers. Wat is het probleem? Vind het wel goed dat iedere min of meer serieuze speler (wat later) kan genieten van zo goed als alle content.

3. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Die glory was al min of meer weg in TBC en in WotLK was dat al in zijn geheel weg, dus het heeft vrij weinig nut om ermee in discussie te gaan of daardoor te stoppen. (ja echt er claimen weer genoeg mensen te stoppen door deze nerf).

4. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Het is net als stoppen met roken. Genoeg mensen claimen het te doen of te hebben gedaan, maar van de 750.000 in Nederland die het elk jaar beloven rookt een hoop na een aantal weken alweer. Het is het een soort van dipje, maar uiteindelijk kom je er wel weer overheen. Vaak zijn de mensen die ermee stoppen door nerfs te ergste gevallen van een slechte fan. Ik stop zelf waarschijnlijk pas als de game helemaal niet meer gesupport word of als ik het door zelfstandig wonen met minder moet doen, wat waarschijnlijk wel het geval zal zijn.

Ergens is het wel super achterlijk na een aantal maanden al met tot wel 30% nerf buff te komen. Jongens, straks kunnen we nog voor de volgende patch de heroics solo doen als het zo doorgaat. :+

5. Seh

Seh Guest

No offense hoor Yellow, maar voor jou zijn deze nerfs toch juist goed? Ik ben er ook blij mee, aangezien ik nu ook sneller wat betere gear kan gaan verzamelen na mijn stop van een maand of 4. Vanmiddag ilvl 346 gehaald en gelijk bezig geweest in de nieuwe HC's. Mooi tussenstapje voor de (generfde) raids imo.

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Je hebt wel gelijk hoor, maar je moet niet vergeten dat ik begon rond de lancering van WOTLK. Hooguit een maand later, en toen had je ook een hoop dingen nog niet zoals die er nu zijn. Ik heb ook best wel moet werken voor mijn chars, maar ik zal nog verbleken bij mensen die uit het Vanilla tijdperk komen.

Straks kunnen onze vriendinnen, vrouwen andere familie dit spel ook nog spelen, naast alleen The Sims en Pony Tail adventures 3D. :+

7. Deoxis

Deoxis Coloris

Leuk Bevonden:
    0
    Nou ja, het echte casual maken voor casual players nadat de hardcore zijn gang is gegaan kwam pas in WotLK in (of Sunwell misschien, maar dat zat zo dicht op launch, dat tel ik niet).
    "In discussie gaan" doe ik niet. Het is een feit. Ik ga er niet door stoppen o.i.d.
    Ik vind het gewoon uitermate zonde.

@Seh: Achievements pronken en de daadwerkelijke vanilla/tbc raider zijn van vroeger zijn twee compleet andere dingen.
    In vanilla/tbc, hoe stom het ook klinkt. Had je aanzien als je zo hardcore kon raiden. (Dit was dan ook niet alleen een kwestie van tijd, maar ook kunnen)
    Spelers zagen het iets om ook naar toe te werken. Je guild werd bekend en als speler kwam je veel vaker naar voren. Iets wat juist mooi is bij een MMO. Een beetje erkenning.
    Tegenwoordig heb je alleen die achterlijke achievements nog waar 9/10de van de mensen niet eens naar kijkt.
    Zelfs van Kungen en de hele SK gaming crew hoor je bijna geen zak meer.
    In vanilla waren er heuze maandenlange threads over speedrecords in raids.
    Zie je ook niets meer van terug

All in all, het gaat er niet om dat er weer iets nieuws en moeilijks aan komt. Het gaat erom dat een groot doel van het endgame raiden stomweg weg is gehaald door het nerfen van raids op new releases.
    Zaniken. Ja zeker. Maar ik vind dat er alsnog over gepraat kan worden op forums.
    No offence to Yellow maar in dit soort discussies zit sowieso al heel wat meer diepgang, eg: waarde halen uit het spel dan de zoveelste vraag die op wowhead gevonden kan worden.
    Dus nutteloze discussies noem ik het niet.

Laatst bewerkt: 26 mei 2011
  8. SysanApse

SysanApse Guest

Weer begonnen met m'n warrior om maar weer de arena in te gaan.
    Ik zit nu alleen nog te kutten met gear en macros.

Code:

#showtooltip [stance:1] Charge; [stance:2] Intervene; [stance:3] Intercept; [mod:shift] Heroic Leap;
    /cast [mod:shift] Hearoic Leap;
    /cast [stance:1] charge;
    /cast [target=mouseover,help,nodead,stance:2] Intervene;
    /cast [stance:3] intercept;

Het enige wat niet werkt is de shift modifier Heroic leap, heeft iemand enig idee waarom?

Laatst bewerkt door een moderator: 26 mei 2011
  9. DutchNeon

DutchNeon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk omdat je Heroic Leap verkeerd gespeld hebt :p

10. Brocade

Brocade Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    /cast [mod:confused:hift] Hearoic Leap;

Dat werkt niet echt idd :)

11. Legacy

Legacy Dodelijk

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor, de nerfs komen er pas als 4.2 dus als Firelands ook live gaat.

Same here hoor. :)

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Vannacht nog maar even level 39 geworden. Gaat wel lekker rap zo met Heirlooms, maar wat is Scholomance dungeon toch een verschrikkelijke ellende. 8) 7 levels verder dan eergisteren is dan wel weer positief. Bij 40 eerst even andere gear regelen en misschien even een goldmotor op mijn main daarvoor aanzetten.

13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Ik heb nog nooit geraid, maar ik vind het behoorlijk zonde dat het generfd word hoor.

Ik ben een laat WOTLK speler(speel pas sinds september '10) en heb alles op mijn gemakje gelvl'ed en dergelijke.
    Ik ben nu eindelijk ilvl 352 en ik zou het zonde vinden als ik die uitdaging moet missen.

Het is misschien makkelijker om mee te gearen, maar ik speel vooral voor de uitdaging en niet omdat ik dan sneller kan gearen voor Firelands.
    En het is natuurlijk ook niet goed voor mijn skills als ze het me lekker makkelijk maken.:+

14. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dat heb ik dan weer met een serie als Ace Combat. Die games zijn ook erg makkelijk, maar ze worden irritant omdat veel missies uit de serie gewoon niet deugen, maar dat terzijde. Heb Ace Combat 4 op de PS2 helemaal kapot gespeeld omdat het me voldoende uitdaging verschafte. Uiteindelijk zelfs op Ace mode uitgespeeld en ik was daar wel blij mee. Iedereen zal zo zijn titels wel hebben waarbij hij iets meer moelijkheid wil en bij een andere titel juist meer de makkelijk kant op, wat ik met deze game heb.

Ik denk dat we het er wel over eens zouden zijn dat als de in de schoenen van Blizzard stonden, we ook alles zouden doen om de geldkraan stromende te houden. Wie wil nu niet rijk worden? Het maakt dan ook voor Blizzard geen reet uit wat de oude getrouwe Vanilla spelers te zeggen hebben.

15. Maikel BRL

Maikel BRL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als je alleen maar lvlt in dungeons is het helemaal niet nodig om gear te kopen.

16. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik vind het zelf wel een leuke bezigheid en gold doe ik niet moeilijk over. Heb bijna altijd wel een K tje of 5 op mijn main en zo af en toe heb ik weer een deal van een chopper. ;) Choppers gaan op mijn realm nu voor 45k op AH. 8) Blij dat ik hem al heb, zelfgemaakt.

17. SysanApse

SysanApse Guest

Dit is heel dom, sorry, ik dacht dat ik het had na-gechecked.

18. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    8)

19. NuclearGoat

NuclearGoat PSN: Acrillic

Leuk Bevonden:
    863
    Raid Instance Nerf in Patch 4.2 only applies to Normal
    Of course, keep in mind, the nerfs that were announced only apply to Normal. (Blue Tracker / Official Forums)

Justice Points in "Old" Normal Raid Instance in patch 4.2
    Normals will drop JP, Heroics will drop Valor. (Blue Tracker / Official Forums)

BWD, BoT en ToTFW krijg je dus JP in 4.2 :).

20. Pride

Pride Active Member

Leuk Bevonden:
    397
    Mijn Priest is nu item level 348 hij gaat lekker. Heb altijd in Holy gehealed maar merk toch wel in Zandalari dat hem dat niet meer gaat worden. Heb gisteren geoefend met Discipline en wat blijkt? Meer mana over zelfs in Zandalari dus dat ik zeker positief.

Ik heb op mijn disc priest nou hetvolgende:

7077 SP
    10.31% haste
    11.21% crit
    4072 mana regen
    2552 Mana Regen in Combat.

Dit is wel met eige buffs. Ik moet hiermee zandalari toch gewoon kunnen healen denk ik? heb hem gisteren helaas niet afgemaakt alleen tot 2 bazen gedaan.

Op Holy had ik hetvolgende met eigen buffs:

6472 SP
    12.21% Haste
    11.21% Crit
    3892 Mana Regen
    3299 mana Regen In combat.

Disc zorgt ervoor dat ik meer mana heb als Holy en dat mijn schields wat minder mana kosten, ook is het spell power veel hoger als van een Holy. Maar met deze stats zou het goed moeten gaan toch? of heeft iemand daar een andere inkijk in?

Check Char name: Fiftytoo als je mijn Talents wil zien van zowel Holy als Disc. Mijn Haste is op Holy iets meer omdat ik daar Increase haste met 3% op heb via Shadow Talents en op Disc heb ik er daar maar 1 ingevuld helaas. Andere vond ik belangrijker.

Thnx alvast

Laatst bewerkt: 27 mei 2011

Deel Deze Pagina