[XOne] Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 8]

Discussie in 'Games' gestart door Tyrant, 25 mei 2011.

1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Verdedigen is ook de kunst van de bal niet veroveren. Vooral in counters is het belangrijk om te wachten op je middenvelders. Wat ik altijd doe (en ook steeds vaker zie online) is dat je gewoon mee terugloopt, zonder te sprinten, maar toch gelijk kan ingrijpen als de spits gaat sprinten en de bal ver voor zich uitspeelt. Zo moét de spits haast wel rustig aan doen en is de snelheid uit de counter.

Zelfde een beetje als ik een steekbal mogelijkheid zie: meestal selecteer ik m'n achterste mannetje en positioneer ik die gewoon flink naar achter, terwijl ik wel gewoon het knopje X inheb (dubbele mandekking) zodat de man met bal toch een beetje wordt aangevallen. Die steekballen zijn echt het grootste wapen in PES, en ook gelijk de grootste reden waarom ik offside trap uitzet. Veel te veel risico.

2. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Klopt, maar het selecteren van je mannetje bij het positioneren naar achter is vrij moeilijk. Vooral online, waar alles net ietsjes trager werkt. Goed voorbeeld was de wedstrijd tegen jou. Ik zat de hele tijd op Zlatan te letten en als ik zag dat de bal gegeven ging worden wilde ik zo snel mogelijk naar zijn mannetje selecteren om naar achter te lopen. Maar hij selecteerde weer iedereen behalve diegene. Zwaar klote en zeker een verbeterpunt.

3. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Tyrant, het beantwoordt mijn vraag niet helemaal. Ik weet dat ik bij een counter moet teruglopen tot er steun is, maar mijn probleem speelt zich af rond het strafschopgebied, waar de verdedigers in principe wel al in positie staan. Als de aanvaller dan probeert met combinaties je verdediging uit te spelen, werkt bij veel verdedigers het switchen ( bij mij ) niet voor de juiste verdediger. Dan gaan de verdedigers nogal rommelig door elkaar lopen. Dat zelfde zie je ook vaak bij corners.
    Bij te weinig verdedigers wordt die vaak uitgespeeld bij gebrek aan cover.

Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  4. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Probeer te voorspellen wat de aanvaller doet. Online draait puur om proberen juist de ander een stapje voor te zijn. Weet wanneer iemand gaat kappen. Ik heb gewoon 4 verdedigers en heb jouw probleem totaal niet eigenlijk :p. Gebruik vrijwel nooit X nee bij de rand van het strafschopgebied. Gewoon sprint knop loslaten en meebewegen, en dan happen met A.
    Ik zou niet weten wat voor een tips ik nog meer kan geven eigenlijk.

5. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Okee, zal eens zien wat ik dan anders doe dan jij. Offline is wel een stuk anders dan off line tegen de cpu, dat heb ik wel gemerkt. En online heb ik een tijd niet meer gespeeld, dus misschien heb ik wat meer oefening nodig....

Dus een beetje zoals met pacman? :D

6. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Offline is idd een heel ander spel dan tegen CPU ja...

7. eXtince

eXtince Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    inderdaad, selecteren van de juiste verdediger is een ramp.

Vraag:
    Misschien ben ik gek ofzo, maar ik kan mijn cursor instelling niet meer zetten op "niet geholpen"...alleen nog maar "geholpen" of "half geholpen".

..vreemd...ik weet toch zeker dat deze mogelijkheid ook bestaat.
    Ik heb het namelijk nog gezien toen ik voor het eerst pro evolution gekocht had en volgens mij ook toen mijn gegevens van de harde schijf gedelete waren(dus ook de pes gegevens) en ik dus als het ware opnieuw moest beginnen

iemand een idee ?

Andere vraag:
    superdom, maar hoe invite ik een friend om samen een potje pro evo te doen?
    Oke, ik maak een 'party' room en invite een friend..dan zitten we daar in die party room....maar dan ?
    Ook zie ik de optie "invite to game" altijd greyed-out als ik naar mn friendslist ga

tips ?

Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  8. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Je hebt deels gelijk. Het gebeurt zeer regelmatig dat wanneer je wil wisselen van verdediger omdat je bijvoorbeeld een gat ziet dat er een verdediger die achter de bal is wordt geselecteerd, omdat deze dus wel dichterbij bij de bal is dan een verdediger die naar de aanvaller toe kan gaan. Dat komt omdat je semi automatisch speelt. Dit is een fout in de game, zo simpel is het eigenlijk.Speel volledig handmatig zegt Konami dan. Lekker, maar in balbezit speelt dat voor geen meter omdat je steeds nogmaals op wisselen moet drukken als je de bal ontvangt, dat werkt dus echt niet lekker.

Er zijn verschillende manieren van verdedigen waardoor je dit kunt aanpakken. Het gaat er vooral om dat je leert lezen wat je tegenstander gaat doen. Zie wat hij ziet, dan kun je heel makkelijk reageren. Ik vind echt dat veel tegenstanders bijna altijd hetzelfde doen, dat is vrij simpel om te verdedigen. Doorgrond de speelstijl en je hebt de meeste tegenstander in de zak zitten als je zelf wel verschillende manieren beheerst om een aanval op te zetten.

Technisch gezien speelt iedereen natuurlijk anders, het is moeiliijk om tips te geven, ik ken je speelstijl niet. Ik laat zelf in verdedigend opzicht de CPU vaak meelopen en kies zelf positie, dat werkt heel goed. Op het moment dat ik denk dat bal te kunnen onderscheppen neem ik de CPU direct over om de bal af te pakken. Je moet ook leren zien wanneer je wel en niet moet happen.

Omdat ik een speelstlijl heb die de tegenstander op eigen helft vastzet, heb ik veelal te maken met counters. Ook al speelt mijn tegenstander aanvallend, meestal druk ik de tegenstander uiteindelijk toch terug op de eigen helft. Mgwlee bijvoorbeeld, die speelt aanvallend, maar ik dwing hem bijna altijd terug waardoor hij altijd moet counteren. Bij een gewone aanval van mijn tegenstanders gebruik ik vaak mijn middenvelders om mee te verdedigen, die laat ik dan achter de man met de bal aanlopen zodat ik geen gaten creeër voor mijn tegenstander. En dan is het een kwestie van goed kijken waar je tegenstander de bal zou kunnen gaan afspelen.

Ik speel overigens altijd 4-3-3 met de punt naar achteren, tenzij ik op hoog niveau moet spelen en de tegenstander minimaal gelijkwaardig is of een speelstijl hanteert waar ik moeite mee heb. Dan schakel ik over naar diverse 4-4-2 formaties om de slag op het middenveld te kunnen winnen. Ik speel dan overigens wel vaak nog met opkomende backs. Ik ben nou eenmaal Hollander en val liever aan dan dat ik verdedig.

9. fifaforthewin

fifaforthewin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    @ cyrax77 Hoe dwing jij tegenstanders terug op eigenhelft en zet je ze op eigen helft vast?

Dan bedoel ik vooral kwa tactiek, wat stel je allemaal in om tot een goede tactiek te komen en de tegenstander op eigen helft vast te zetten?

10. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Qua taktiek gebruik ik bij management die groene balk (ik weet even niet meer hoe hij precies heet), dat is op balbezit spelen op de helft van je tegenstander. Ook gebruik ik veel pressie en speel ik zeer aanvallend (gewoon op 20 zetten). Vervolgens hou ik het speelveld vooral heel breed (wide attack). Verder is het daarna een kwestie van onderscheppen. Een maat van mij heeft veel problemen met mijn pressie. Zijn oplossing is om de bal gelijk een peer naar voren te geven, omdat hij er anders niet uitkomt. Het probleem daarvan is dat ik gelijk de bal weer heb en dus weer kan gaan aanvallen. De taktiek qua gameplay is om tijdens het aanvallen niet alleen de blik naar voren te hebben. Laat verdedigers ook meedoen, soms is het juist gevaarlijk om de bal even terug te spelen ipv gelijk voor de doorsteekpass te gaan.

Die taktiek werkt minder goed bij hele goede tegenstanders overigens, of in bepaalde fases van een wedstrijd. Als de tegenstander van hoog niveau is, dan kan het dodelijk zijn om zo te spelen. Zeker als je zelf niet helemaal gefocust bent. Speel ik tegen iemand van hoog niveau dan begin ik wel altijd met 4-3-3 om zo te proberen snel een goal te maken. Daarna switch ik over op de counter als ik heb gescoord. Lukt het niet dan switch ik weer naar een 4-4-2 formatie.

Ik zal vanavond even kijken hoe ik het precies heb ingesteld

11. fifaforthewin

Leuk Bevonden:
    0
    Oke ga het ook eens proberen denk ik, Alleen online is het nog steeds niet lagvrij|:-.

Ik ben benieuwd hoe je alles hebt ingesteld. Speel je trouwens veel over de vleugels als je aanvalt of meer door het midden?

Dat je je verdedigers er ook bij moet betrekken is absoluut waar. Meestal als ik even rondtik achterin vind ik de ruimtes veel beter en ben ik veel gevaarlijker.

Lag blijft gewoon zwaar irritant, ik weet namelijk niet of het door mij komt of niet. Bij andere games heb ik namelijk nooit lag. Het meest irritante eraan vind ik het speltempo. Het duurt langer voordat je passt, je kan minder snel combineren, Dribbelen gaat niet altijd even vloeiend. Speler wisselen gaat sloom.

12. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik train mijn CB's in masterleague ook vol op Passing. Heerlijk als je een CB hebt die eventjes een balletje over 60m op de borst van je LMF legt _O_

13. Cyrax

Leuk Bevonden:
    903
    Ik speel zowel veel over de flanken als door het midden. Ik houd het veld wel altijd heel breed.

De lag is een reden dat ik nooit meer online speel. Ik ben nu eenmaal een purist als het op PES aankomt.

14. fifaforthewin

Leuk Bevonden:
    0
    Speel je alleen master league offline?? of speel je ook zo tegen vrienden?

Ik moet zeggen dat ik beduidend minder lag heb als ik tegen duitsers speel. Heb net even ingesteld dat ik alleen nog tegen duiters wil spelen en de lag is wel verminderd :)

Hoe spelen jullie je onder de enorme druk uit? Online kom ik vaak tegenstanders tegen die enorm veel druk zetten.

15. Shin David

Shin David Ajax Amsterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Online is het voor mij niet te doen onder die druk vandaan te voetballen, terwijl ik normaal altijd heel geduldig kan opbouwen en op het middenveld kan rondspelen. Met een matig team schiet ik hem dan ook meestal naar voren waar dan heel veel ruimte ligt. Vooral goed kijken op je radar, dan zie je dat ze daar vaak uit positie lopen.

16. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Beetje laat antwoord, maar ik neem er de tijd voor omdat het veel schrijfwerk is :)

Ik denk dat de tegenstander doorgronden zeer goed kan helpen, maar zoals je zelf zegt moet je dan zelf verschillende manieren beheersen om er goed gebruik van te maken. Dat is weinigen gegeven. Ik ken eigenlijk maar één goede methode en dat is de counter. Dan kan ik op de radar zien waar een spits vrij staat en die probeer ik dan 1 op 1 met de keeper te krijgen en ook dat is lastig omdat verdedigers de doorgebroken speler nogal eens inhalen.
    Als ik á la Barcelona probeer op te bouwen dan kan de tegenstander makkelijk de zaak dichthouden en dan moet je zoveel rondspelen dat ik de bal weer kwijt ben voordat er uiteindelijk een kans uit gekomen is.

Bedoel je dat je met tweede speler druk werkt en de CPU op de man met de bal druk zet?
    Dit doe ik ook! Ik speel vaak met twee verdedigende middenvelders die het stoor-werk moeten doen om de verdediging in tact te laten. Ik speel 4-2-1-2.

17. Brutal1tYz

Brutal1tYz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  18. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    We hebben het een paar posts eerder over player-switching gehad, nou, ik speelde een potje en wat er toen gebeurde....

Let wel, ik kreeg met geen mogelijkheid de bediening over de twee verdedigers.
    ( PES 2011 PC ).

19. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Standaard lijkt me, al is dit wel extreem. Ik moet ook geregeld te vaak op switchknop drukken, alvorens ik de goede speler krijg. Super frustrerend.

20. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Hoe bedoel je standaard? Dit lijkt me niet te horen en ik probeerde met de player-switch knop ( Bij mij LT ) om de controle terug te krijgen maar dat lukte gewoon niet.
    Ik speelde met de "half geholpen" - setting.

Laatst bewerkt: 4 jun 2011

Deel Deze Pagina