Kan je geen ongelijk geven.. "unmatched graphics, 5 new locales, hollywood style effects" .. wtf moet ik daar nou mee als echte race fan?
En dan in dat filmpje waar je pa met z'n zoontje van 3 ziet racen.. justin bieber (01:02) die een autodeur opentrekt met kinect.. ehm, nee bedankt.
Laat ze nou eens focussen op racen en wat racen zo mooi kan maken.. veranderingen tijdens het racen, dynamiek op de baan, AI die fouten maakt, degelijke pitstops, dynamische weerseffecten, dag en nacht cyclus, etc, etc, etc.
Nu zijn we bij forza 4 inmiddels en de serie gaat van enigzins gelimiteerd hardcore (forza 1 en 2) naar middelmatige meuk die je zoontje van 3 kan spelen, en je opa van 80 omdat het zo lekker toegankelijk is voor iedere doelgroep/leeftijdsgroep.
Al die zooi in dat filmpje kan me gestolen worden.. graphics zijn mooi maar er is innovatie nodig, dynamiek, afwisseling (niet 20 rondjes op een dode baan raggen tot je bij de finish bent) en vooral een doordachte career mode. Telkens als ik bij level 50 ben in een forza game (veel te vroeg in de carriere) ben je er wel klaar mee.
Ik wil graag weer een forza 2 maar dan met de nodige, bovengenoemde verbeteringen!
Graphics hoeven perse niet spectaculair te zijn, het kan me niet bommen of mijn oma het ook kan spelen, hollywood effects horen niet thuis in een sim-racer, geef me variatie in de tracks, geef me meer tracks, en haal die saaie forza banen er nou eens uit (new york..gaap) en deuren openen via kinect klinkt als een gimmick.. sorry.
Altijd gaaf was wel het painten van je bakken! Jammer dat bijvoorbeeld een GT5 dat niet heeft en dat shift dat matig heeft uitgewerkt. helaas kan ik maar zoveel manga meisjes met dikke tieten en grote ogen per dag zien, maar er zit ook erg leuk werk tussen
Forza 4 moet zich echt gaan verbeteren en minder gaan focussen op wat de mainstream leuk zou vinden.. het is tenslotte ontstaan als een GT (sony) tegenhanger voor de xbox, dus simulatie graag!
E3 zal het ons leren volgende week.. ben benieuwd.
Laatst bewerkt: 1 jun 2011