Forza Motorsport 4

Discussie in 'Algemeen' gestart door WinterBase, 12 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Ja leuk met hun '5 all new locales!' hahaha grapjassen.
     
  2. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    Ben ik met je eens, lijkt het weer op forza 3 en wordt dit weer een forza 3.1
    Volgens mij is alleen dat headtracken toegevoegd. wat heel lastig kijken wordt omdat je je hoofd moet draaien en je ogen weer terug naar het beeld. Ik gebruik het zelf ook voor flight simulator maar dan vooral om de instrumenten te lezen. (hoofd naar voren.)
    Er moet dan wel een instelling in komen zodat je het kunt calibreren, zodat je je hoofd weinig hoeft te bewegen.
     
  3. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    wat een praatjesmakers zijn het toch weer. net als vorige keer.
    en het doel om de mooiste graphics te maken... ik geef er niks om.
    doe mij maar meer sfeer, spectaculairdere crashes inclusief schade. En dit keer 16 auto's op de baan, nou nou, worden wij even verwend zeg. En 80 automerken; nog ooit vertoont. Zal dan wel, maar als een kwart DLC is, heb ik er nog weinig aan.
    Nog niks gehoord over weerseffecten en dag-/nacht cyclus? Op sommige punten loopt Forza toch echt achter...
     
  4. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    We zullen zien op de E3 wat Forza 4 gaat brengen. En ik hoop dat ze de cockpits van de auto's flink aanpakken want die waren meestal een beetje zielig in deel 3, vooral veel grijs kunststof was wat je zag.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Veel blabla idd :) Maar 16 auto's in races is voor mij een belangrijke verbetering in FM4, welke dus gerealiseerd gaat worden. Hoop ook dat dit voor online geldt.

    In dit filmpje heb ik overigens ook het idee dat de cockpit view een stuk naar achter is gegaan, zodat er een stuk meer van het interieur zichtbaar wordt.

    Beste graphics blabla zijn mooie praatjes. Daarvan kun je achteraf altijd zeggen dat dat doet gehaald is, omdat het compleet subjectief is.
     
  6. strapping young lad

    strapping young lad Active Member

    Berichten:
    2.668
    Leuk Bevonden:
    0
    Kan je geen ongelijk geven.. "unmatched graphics, 5 new locales, hollywood style effects" .. wtf moet ik daar nou mee als echte race fan?

    En dan in dat filmpje waar je pa met z'n zoontje van 3 ziet racen.. justin bieber (01:02) die een autodeur opentrekt met kinect.. ehm, nee bedankt.

    Laat ze nou eens focussen op racen en wat racen zo mooi kan maken.. veranderingen tijdens het racen, dynamiek op de baan, AI die fouten maakt, degelijke pitstops, dynamische weerseffecten, dag en nacht cyclus, etc, etc, etc.

    Nu zijn we bij forza 4 inmiddels en de serie gaat van enigzins gelimiteerd hardcore (forza 1 en 2) naar middelmatige meuk die je zoontje van 3 kan spelen, en je opa van 80 omdat het zo lekker toegankelijk is voor iedere doelgroep/leeftijdsgroep.

    Al die zooi in dat filmpje kan me gestolen worden.. graphics zijn mooi maar er is innovatie nodig, dynamiek, afwisseling (niet 20 rondjes op een dode baan raggen tot je bij de finish bent) en vooral een doordachte career mode. Telkens als ik bij level 50 ben in een forza game (veel te vroeg in de carriere) ben je er wel klaar mee.

    Ik wil graag weer een forza 2 maar dan met de nodige, bovengenoemde verbeteringen!
    Graphics hoeven perse niet spectaculair te zijn, het kan me niet bommen of mijn oma het ook kan spelen, hollywood effects horen niet thuis in een sim-racer, geef me variatie in de tracks, geef me meer tracks, en haal die saaie forza banen er nou eens uit (new york..gaap) en deuren openen via kinect klinkt als een gimmick.. sorry.

    Altijd gaaf was wel het painten van je bakken! Jammer dat bijvoorbeeld een GT5 dat niet heeft en dat shift dat matig heeft uitgewerkt. helaas kan ik maar zoveel manga meisjes met dikke tieten en grote ogen per dag zien, maar er zit ook erg leuk werk tussen ;)

    Forza 4 moet zich echt gaan verbeteren en minder gaan focussen op wat de mainstream leuk zou vinden.. het is tenslotte ontstaan als een GT (sony) tegenhanger voor de xbox, dus simulatie graag!

    E3 zal het ons leren volgende week.. ben benieuwd.
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  7. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ja, FM4, de grootste xbox-exclusive racegame die er is moet zich gaan richten op dat mini-clubje hardcore-sim liefhebbers in plaats van het enorme main-stream publiek.. Er moet ook nog geld verdiend worden he. Neemt niet weg dat ik het ook jammer vind dat FM4 de mainstream-weg nog verder in lijkt te slaan dan FM3 deed, maar ik denk dat we beter op een Race Pro 2 achtige game kunnen hopen om terug naar het racen te gaan dan op FM4.

    GT is trouwens geen simulatie, maar richt zich inderdaad wel veel meer op racen dan FM4 soms lijkt te gaan doen.

    Eensch
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2011
  8. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Wat zijn de 5 nieuwe locaties dan?

    Top Gear en Hockenheim zag ik al.
     
  9. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Over een week weten we een hoop meer :)
     
  10. thepunisher

    thepunisher Active Member

    Berichten:
    1.301
    Leuk Bevonden:
    3
    + Zandvoort, Valencia en Zolder (in my dreams:D)
     
  11. Sander H

    Sander H Active Member

    Berichten:
    388
    Leuk Bevonden:
    0
    5 nieuwe locaties lijkt me wel heel weinig, Forza 3 had t.o.v. deel 2 al heel weinig nieuwe locaties en daar hebben ze heel veel kritiek op gekregen.

    Plus het feit dat er 2 jaar tussen zit tussen deel 3 en 4 doet mij denken dat er echt nog veel meer nieuwe tracks bij gaan komen.
     
  12. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    naja, die pipo in de trailer zegt, With 5 all new locales! Hopelijk bedoelen ze daarmee 5 nieuwe locales die ze zelf hebben ontworpen.
     
  13. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    indianapolis en Bathurst ook, indianapolis staat op de boxart van fm4

    en bathurst zie je in het filmpje(zelde als in FM1, weet niet hoe hij daar heet)
     
  14. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Denk dat we dat niet snel meer zien op de console. Simulatie.
    Race Pro was prima dat wel maar de simrace community is gewoon te klein voor de consoles. En als iemand een simulatie wilt, zitten die al jaren op de PC. En dan maak je niet snel de stap terug van pc naar console. Spreek uit eigen ervaring.


    Blue Mountains btw Kimi.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2011
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    [​IMG]

    Wel interessante vergelijking. Wat ik al dacht lijkt dus juist. Je zit verder van je stuur af, zodat de cockpit-view een stuk aantrekkelijker wordt.

    Ik kwam er gister bij toeval btw achter dat FM3 wel gewoon schakel animaties heeft :eek::eek: Moet in één of andere update hebben gezeten.
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2011
  16. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.849
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Wow... ze hebben het interieur weer een fractie mooier gemaakt. Big whoop(!)

    Ik had liever gezien dat de tracks er veel beter en vooral levendiger uit zouden zien, en ook graag een veel ruimer aanbod aan nieuwe leuke originele tracks.
     
  17. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    Yep, helemaal mee eens. Kocht normaal elk deel als het uitkwam. Maar telkens ging het me zo irriteren op het eind, saaie banen, steeds meer rondjes rijden... Naast kinect, waarvan ik me niet kan voorstellen dat dat echt een toevoeging is, is het meer van het zelfde. Jammer...
     
  18. Kimi NL

    Kimi NL It's the first page of the second chapter!

    Berichten:
    2.144
    Leuk Bevonden:
    3.360
    schakel animaties zaten in de eerste update toen de game uit kwam, was veel commentaar op.
     
  19. Martijnn

    Martijnn Disco disco, good good!

    Berichten:
    3.409
    Leuk Bevonden:
    764
    Ik vind het een goede zaak dat de cockpits zijn aangepakt en de zitpositie lijkt enorm verbeterd.
     
  20. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Alleen onrealistischer.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina